۶۲۶۵۰۲
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

طرح رجیستری در ترکیه چگونه انجام شد؟

طرح رجیستری در ترکیه از سال ۲۰۰۶ میلادی انجام شده و در مرحله اول اجرای این طرح، ارتباط ۱۴ میلیون دستگاه گوشی موبایل با شبکه اپراتورها قطع شد.

گجت نیوز: طرح رجیستری در ترکیه از سال ۲۰۰۶ میلادی انجام شده و در مرحله اول اجرای این طرح، ارتباط ۱۴ میلیون دستگاه گوشی موبایل با شبکه اپراتورها قطع شد.

طرح رجیستری تلفن همراه از ۲۸ مهرماه در ایران اجرایی شد. به گفته مسئولان، در فاز اول رجیستری تنها مانیتورینگ شبکه انجام می‌شود و در فاز دوم، چند مدل و برند گوشی موجود در بازار ممنوعه معرفی شده و رسما این طرح پر سر و صدا وارد مرحله عملیاتی خواهد شد.

این طرح تنها مخصوص ما ایرانی‌ها نیست و پیش از این نیز اجرای رجیستری در برخی کشورهای دیگر از جمله کشورهای همسایه برای مقابله با کالاهای قاچاق سابقه داشته است. به عنوان مثال، طرح رجیستری در ترکیه از سال ۲۰۰۶ میلادی یعنی حدود ۱۱ سال پیش آغاز شد. در آغاز اجرای این طرح در کشور همسایه ما، ۱۴ میلیون دستگاه گوشی موبایل در لیست سیاه قرار گرفت و ارتباط آن‌ها با شبکه اپراتوری قطع شد.
قوانین اجرای طرح رجیستری در ترکیه

هم‌اکنون نیز طبق قوانین موجود در ترکیه، تمامی گوشی های تلفن همراه باید در سیستم مخابراتی این کشور ثبت شوند و اگر اقامت یک مسافر در ترکیه بیشتر از ۶۰ روز طول بکشد باید شناسه گوشی خود را در سیستم ثبت کند. این افراد می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای معادل ۱۷۰ تا ۱۹۰ لیر ترکیه، مالیات گوشی موبایل خود را پرداخت کرده و آن را به ثبت برسانند و یا از فروشگاه‌های ترکیه، یک گوشی جدید خریداری کنند.

در ایران نیز قوانین مشابهی برای طرح رجیستری در نظر گرفته شده و دولت تلاش دارد تا اجرای این طرح، کمترین ضرر را برای مردم و فروشندگان داشته باشد اما فعلا که هنوز مرحله عملیاتی رجیستری آغاز نشده، شاهد اتفاقات خوبی در بازار موبایل نیستیم و تاکنون مسئولان در کنترل بازار موفق عمل نکرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شماها اگر میخواهید راه ترکیه را بروید اول از همه از خودرو شروع کنید

    • بدون نام

      البته این را هم اشاره بکنید گمرکات و مبادی ورودی وخروجی کالا قانونمند مشخص وزیر نظر مستقیم دولت هست وهیچ رانت خاصی برای سازمانها ونهادهای شبه دولتی ونامشخص در هیچ موردی داده نمیشود بخصوص نیروهای مسلح حق دخالت نداشته وجرایم سنگین سیستماتیک اعمال میشود.

    • بدون نام

      چون توبرنامه ریزی خیلی جلوترازما

    • بدون نام

      من ترکیه زندگی کردم وقتی گوشی جدیدی از خارج وارد ترکیه میشه دقیقا بعد از 10 روز غیر فعال میشه نه 60 روز لطفا اصلاح کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج