۶۲۶۷۷۱
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

۳ مدیر معروف نزدیک به در خروج

به شایعات منتشر‌شده در رسانه‌ها درباره وضع باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال و مدیریت فدراسیون فوتبال دقت کنید!

شهروند: به شایعات منتشر‌شده در رسانه‌ها درباره وضع باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال و مدیریت فدراسیون فوتبال دقت کنید! تنها چند روز بعد از این‌که قاضی ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره ممنوعیت رسمی فعالیت مدیران بازنشسته در دستگاه‌های دولتی اولتیماتوم داد، حرف‌و‌حدیث‌ها درباره تغییرات مدیريتی در فدراسیون فوتبال و دو باشگاه مردمی پایتخت به اوج خود رسید. حالا همه منتشر تعیین تکلیف سه مدیر مشهور در فوتبال ایران هستند! مدیرانی که سال‌هاست بازنشسته‌اند و این احتمال وجود دارد که در روزهای آینده اخباری درباره جدایی آنها از فوتبال در رسانه‌ها و محافل ورزشی منتشر شود.

کفاشیان از فدراسیون می‌رود؟

علی کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال و نایب‌رئیس اول کنونی این مجموعه یکی از افرادی است که در تمام سال‌های گذشته بحث‌های زیادی درباره خروج او از فوتبال به خاطر بازنشسته‌بودن مطرح شده و اما تاکنون صندلی خود را حفظ کرده است. مدیران فدراسیون بر این عقیده هستند که کفاشیان با این‌که بازنشسته بانک مرکزی است اما حقوقی از فدراسیون دریافت نمی‌کند و طبق تعریف اساسنامه حضور در فدراسیون برای او شغل به حساب نمی‌آید و فدراسیون جهانی فوتبال هم منعی برای حضور بازنشسته‌ها در تشکلات مدیریتی فدراسیون قایل نشده است. از طرفی دیگر مدیران فدراسیون فوتبال چند ماه قبل در اقدامی جالب توجه از آنجا که معتقد هستند طبق قوانین فیفا یک نهاد «ان‌جي‌او» غیردولتی هستند، ساختار این مجموعه را به‌ عنوان یک شرکت خصوصی به ثبت رسانده‌اند. با وجود این برخی شایعات حکایت از این مسأله دارد که علی کفاشیان، نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال و نایب‌رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا طبق قانون سازمان بازرسی مشمول قانون منع فعالیت مدیران بازنشسته می‌شود و هیچ چاره‌ای جز این‌که از سمت خود استعفا بكند، ندارد. شنیده می‌شود در صورت جدایی قریب‌الوقوع کفاشیان، محمود اسلامیان به ‌عنوان نایب‌رئیس اول فدراسیون از سوی مهدی تاج معرفی خواهد شد.

استعفای پرماجرای طاهری

در شرایط کنونی شاید استعفای مدیرعامل پرسپولیس باعث تعجب هواداران این باشگاه شده باشد اما طاهری چاره‌ای جز جدایی از باشگاه ندارد. استعفای علی‌اکبر طاهری درواقع یک روند طبیعی در مسائل مدیریت اداری کشور است و اصلا مورد عجیبی نیست. این قانونی است که در مهر ماه با طرح استفساریه تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در مجلس به تصویب رسید که گفته می‌شود از ٢٠ آبان لازم‌الاجرا است و با توجه به زمان بازگشت طاهری از کربلا، او دیگر نمی‌تواند مدیرعامل پرسپولیس باشد. اخیرا هم با اعلام رئیس سازمان بازرسی کل کشور تمام دستگاه‌های دولتی فقط تا تاریخ ٢٠ آبان فرصت دارند که تکلیف مدیران بازنشسته شاغل خود را روشن کنند. در غیر این صورت مطابق قوانین پرونده قضائی برای آنهایی که این قانون را اجرا نکنند، تشکیل و با اعمال قانون این تغییرات اجرایی خواهد شد.

شایعات مختلف درباره مدیرعامل پرسپولیس

این روزها بحث بر سر جدایی علی‌اکبر طاهری از مدیریت باشگاه پرسپولیس به اوج خود رسیده است. یکی از خبرگزاری‌های رسمی در گزارشی اعلام کرد که این مدیر قبل از رفتن به پیاده‌روی اربعین از کارمندان باشگاه خداحافظی کرده و بعد از بازگشت دیگر مدیرعامل پرسپولیس نخواهد بود. این خبر البته یک روز بعد توسط گرشاسبی، عضو هیأت‌مدیره تکذیب شد و او تأکید کرد كه طاهری فقط برای دو هفته در باشگاه حضور نخواهد داشت و تا زمان بازگشت، او سرپرستی باشگاه را بر عهده می‌گیرد. یکی دیگر از مسئولان باشگاه پرسپولیس هم موضوع خداحافظی طاهری را به حلالیت قبل از سفر کربلا ربط داد و استعفای این مدیر را تکذیب کرد. با وجود این در خبرها عنوان شد كه یکی از دلایل جدایی طاهری از پرسپولیس فشار وزارت ورزش برای بازگشت اسپانسر سابق که اختلافات زیادی با طاهری داشت به باشگاه بوده است. نکته قابل ‌تأمل دیگر اینجاست که حاجی بیگی یکی دیگر از اعضای هیأت‌مدیره پرسپولیس تأکید کرد: «اگر طاهری بحث رفتن را پیش کشیده خواسته‌ای ندارد و واقعا عاشق کارش است؛ ولی می‌دانم که در این مدت بسیار خسته شده و چندین‌بار بحث استعفا را مطرح کرده است.» حاجی بیگی بحث فشار اسپانسر سابق برای برکناری طاهری،‌ ناراحتی این مدیر از این اتفاق و سایر حواشی را تکذیب کرده اما با این ادبیات تلویحا استعفای طاهری را تأیید و تأکید کرده كه او مورد حمایت هیأت‌مدیره است و مدیرعامل پرسپولیس خواهد بود.

افتخاری هم شاید برود

با وجود تمام شایعات علی‌اکبر طاهری بازنشسته است و طبق مصوبه رسمی مجلس و قانون ابلاغ‌شده از سوی سازمان بازرسی باید از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس استعفا كند. از روز گذشته به دنبال این اتفاقات باز هم یک موج شدید علیه مسئولان در فضای مجازی با هشتگ به عقب برنمی‌گردیم، در حمایت از طاهری به راه افتاد و حتی شایعه شد جدایی برانکو از پرسپولیس قطعی شده است. در این فضا حالا هواداران برای حفظ شرایط تیم فشار خواهند آورد که طاهری در کار خود ماندگار شود؛ اما این وسط یک بحث هم قانونی است که سازمان بازرسی با قدرت آن را اجرا خواهد کرد و این فضاسازی مجازی و رسانه‌ای نباید باعث شود قانون قربانی مصلحت‌اندیشی‌ها بشود. گفتنی است سیدرضا افتخاری، مدیرعامل باشگاه استقلال هم بازنشسته است و احتمال جدایی او وجود دارد. البته او طبق اخبار منتشرشده در رسانه‌‌ها سهمیه ایثارگری دارد اما به خاطر انتقادهای شدید هواداران استقلال از عملکرد او هیچ بعید نیست که شاهد جدایی مدیرعامل استقلال هم باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      با سلام بعضی از دستگاههای نظارتی فقط بیرون از ارگان خودشون رو می بینند و داخل را نه . الان تو خود سازمان بازرسی یکی از استانها نیروی بازنشسته دولتی به عنوان انتظامات مشغول به کاره و کسی اونو نمیبینه شاید اونا حکم رو برای ارگانهای دیگه دادند نه برای خودشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج