۶۲۶۸۳۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

فیلمنامه کپی شده «خودسر» و مصطفی کواکبیان!

یک فیلمساز با شکایت از تهیه‌کننده فیلم جدید کمال تبریزی به اتهام کپی‌برداری از روی فیلمنامه‌اش، پرونده جدیدی در زمینه سرقت هنری در سینما را باز کرد.

روزنامه کیهان: یک فیلمساز با شکایت از تهیه‌کننده فیلم جدید کمال تبریزی به اتهام کپی‌برداری از روی فیلمنامه‌اش، پرونده جدیدی در زمینه سرقت هنری در سینما را باز کرد.

این اولین‌بار نیست که یک نویسنده یا فیلمساز مدعی سرقت داستان یا فیلمنامه خود توسط فیلمسازان می‌شود. به طور مثال، چند سال قبل محمدرضا سرشار اعلام کرد که بهرام بیضایی در فیلم «باشو غریبه کوچک» و کیومرث پوراحمد در فیلم «لنگرگاه» بدون اجازه از داستان‌های وی استفاده کرده بودند. همچنان که داریوش مهرجویی نیز به خاطر فیلم «لیلا» با چنین اتهامی از سوی یک نویسنده مواجه شده بود. همچنین ادعا شده بود فیلم «طعم گیلاس» عباس کیارستمی با اقتباس از روی یکی از داستان‌های رضا قیصریه ساخته شده، اما اسمی از این نویسنده برده نشده است.
این بار نیز صالح دلدم، کارگردان سینما از جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده فیلم «خودسر» به اتهام سرقت فیلمنامه‌اش شکایت کرده است. «خودسر» فیلمی است که به کارگردانی کمال تبریزی مجوز تولید گرفته است.
صالح دلدم در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان، مصطفی کواکبیان، دبیر کل حزب مردمسالاری و نماینده مجلس شورای اسلامی را مقصر اولیه چنین ماجرایی دانست و گفت: کواکبیان قبل از برگزاری انتخابات مجلس دهم و جهت فضاسازی تبلیغاتی برای خود، از تولید فیلم «خانم اصلاح‌طلب آقای اصولگرا» حمایت کرد و قرار بود با تهیه‌کنندگی وی، من این فیلم را کارگردانی کنم. او همچنین فیلمنامه من را در اختیار جواد نوروزبیگی قرار داد تا به عنوان اسپانسر با این پروژه همکاری کند. وی افزود: پس از برگزاری انتخابات مجلس در اسفند ۹۴ و راهیابی کواکبیان به مجلس، او برخلاف همه قول و قرارها از تهیه‌کنندگی این فیلم انصراف داد. پس از آن هم جواد نوروزبیگی با استفاده از فیلمنامه من، «خودسر» را آماده ساخت کرد. وی اعلام کرد که جلسه رسیدگی به شکایت از نوروزبیگی، چهارشنبه در دادسرای فرهنگ و رسانه برگزار می‌شود.
دلدم همچنین با انتقاد از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: جای تأسف است که وضعیت وزارت ارشاد به گونه‌ای است که حتی فیلمنامه‌ای که در این وزارتخانه ثبت رسمی شده نیز در امان نیست و یک تهیه‌کننده یا کارگردان، به راحتی می‌تواند با تغییراتی یک فیلمنامه را مال خود کند!

با این حال، جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده فیلم «خودسر» نیز در گفت‌وگو با صبح نو ادعای دلدم را تکذیب کرد و گفت: لزوماً حضور بنده در دفتر آقای کواکبیان دلیل بر کپی بودن فیلم جدید ما از فیلمنامه ایشان نیست. خیلی‌ها به من فیلمنامه ارائه می‌کنند ولی این دلیل کپی شدن از آن نیست. من کاملاً این ادعاها را تکذیب می‌کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج