۶۲۶۸۹۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اومانیا: پارس همه ابزار لازم برای قهرمانی را دارد

مدافع تیم فوتبال پارس جنوبی جم گفت: تیم‌های خیلی خوبی در لیگ ایران هستند که می‌توانند مدعی قهرمانی باشند اما تیم ما هیچ چیزی کمتر از آنها ندارد.

خبرگزاری تسنیم: مایکل اومانیا بعد از سپری کردن دو فصل موفق در پرسپولیس، فصل گذشته به کشورش برگشت تا بعد از یک سال حضور در لیگ کاستاریکا مجدداً به تیم ملی این کشور دعوت شود. حالا اومانیا به دنبال این است تا با درخشش در پیراهن تیم پارس جنوبی جم بتواند سومین جام جهانی خود را این بار در روسیه تجربه کند. اومانیا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم راجع مسائل مختلف پاسخگوی سؤالات شد که مشروح آن در زیر می‌آید:

برای بازگشت به فوتبال ایران انتخاب قابل توجهی داشتی، دلیل انتخاب پارس جنوبی چه بود؟

روز‌های خوبی در فوتبال ایران داشتم و وقتی پیشنهاد پارس به من رسید در مورد این تیم مدتی تحقیق کردم و در آخر تصمیم به بازگشت به ایران گرفتم. از انتخابم بسیار راضی هستم و روز‌های خوبی را در تیم جدیدم سپری می‌کنم.

با تجربه‌ای که از فوتبال ایران کسب کردی آیا تیمی مثل پارس جنوبی می‌تواند در بین تیم‌های پرقدرت مدعی قهرمانی باشد؟

پارس اولین سال حضور خود در لیگ برتر را سپری می‌کند، اما در همین تجربه‌ اولش توانسته مسیر خوبی را در پیش بگیرد. زمانی که من به پارس جنوبی پیوستم این تیم نتایج خیلی خوبی را گرفته بود و خوشحالم از اینکه توانسته‌ایم این روند را همچنان ادامه دهیم. تیم‌های خیلی خوبی در لیگ ایران هستند که می‌توانند مدعی قهرمانی باشند، اما پارس تا الان ثابت کرده است که هیچ چیزی کمتر از تیم‌های دیگر ندارد و همه تلاش‌مان را می‌کنیم که در جایگاهی قرار داریم، بمانیم. این هدف همه مجموعه تیم است.

تو بازیکن باتجربه‌ای هستی و خوب می‌دانی یک تیم برای موفقیت باید ابزار لازم را داشته باشد و آیا تیم پارس واقعاً می‌تواند مدعی قهرمانی باشد؟

به نظر من ما یک باشگاه خیلی خوب هستیم. کادر مدیریتی قوی، مربیان خیلی خوب و کار بلد، بازیکنان باکیفیت و باانگیزه و همچنین تماشاگران پرشور که نقش زیادی در موفقیت تیم داشته‌اند. همه این مواردی که گفتم ابزار‌های خوب و کاملی برای موفقیت هستند و مهم این است که بتوانیم به روندی که در پیش گرفتیم، ادامه دهیم.

تفاوت پرسپولیس و پارس را در چه می‌دانی؟

شما نباید این دو تیم را با هم مقایسه کنید. پرسپولیس یک تیم بزرگ و پرطرفدار در آسیاست که سال‌ها قدمت دارد، اما تیم پارس فقط چند سال است تشکیل شده و به دنبال این است که خودش را در بین تیم‌های بزرگ و قدیمی ایران نشان دهد. من آینده بسیار خوبی را برای پارس قائلم و بازیکنان جوان و مستعدی را در این تیم می‌بینم که می‌توانند آینده خوبی را برای خودشان و باشگاه رقم بزنند. البته خیلی مهم است که مجموعه و مدیریت باشگاه به حمایت‌شان از تیم و کادر ادامه دهند، چرا که برای رسیدن به موفقیت همه عوامل باشگاه باید کارشان را به نحو احسن انجام دهند.

دلیل اینکه پرسپولیس را ترک کردی چه بود؟

من روز‌های بسیار خوبی را در پرسپولیس تجریه کردم و وقتی قراردادم با این باشگاه به پایان رسید، پیشنهادی برای تمدید آن به من نشد. دلیل دیگری برای جدایی‌ام از این تیم وجود نداشت.

دربی پایتخت را که دو هفته پیش برگزار شد، دیدی؟

بله، بازی خیلی هیجان‌انگیزی بود. وقتی این بازی را تماشا می‌کردم همه خاطرات خوبم در پرسپولیس برایم زنده شد و از نتیجه آن نیز خیلی خوشحال شدم.

بازگشت تو به کاستاریکا باعث شد دوباره به تیم ملی دعوت شوی، آیا مسافر جام جهانی هم خواهی شد؟

بله، همه هدف من بازگشت به تیم ملی بود که به آن رسیدم و الان هم بسیار مشتاقم تا در روسیه هم باشم. در واقع می‌خواهم در روسیه به بازی‌های ملی‌ام پایان دهم و تنها بازیکنی در کشورم باشم که در سه جام جهانی به میدان رفته است. البته تا همین الان هم رکورد بازی در جام جهانی در کاستاریکا دست خودم است و 102 بازی ملی نیز در کارنامه دارم. اگر در جام جهانی روسیه هم باشم آن وقت دیگر رکوردم دست نیافتنی خواهد شد.

ممکن است ایران در جام جهانی با کاستاریکا هم‌گروه شود، از این اتفاق خوشحال خواهی شد؟

بله، اتفاق بسیار خوبی است اگر در جام جهانی مقابل ایران بازی کنیم. تیم ملی ایران پیشرفت خیلی خوبی در چند سال اخیر داشته است و فکر کنم در جام جهانی هم موفق باشید.

تو با ۱۰۲ بازی ملی از تجربه زیادی برخورداری آیا همبازیانت در پارس جنوبی از تجربیاتت استفاده می‌کنند؟

من ارتباط خوبی با همبازیانم دارم و همیشه به آنها گفته‌ام که می‌توانند از تجربیاتم استفاده کنند. خیلی خوشحال خواهم شد اگر تجربیاتم به درد بازیکنی بخورد و با آغوش باز از این موضوع استقبال خواهم کرد.

صحبت خاصی مانده است؟

فراموش کردم در صحبت‌هایم از هواداران پارس تشکر کنم. واقعاً آنها در نوع خود نمونه هستند و نظیرشان را در جایی ندیده‌ام. وقتی وارد ورزشگاه خانگی‌‌مان می‌شویم؛ شور و هیجان تماشاگران انرژی مضاعفی به ما می‌دهد و باعث می‌شود بیشتر از توان‌مان برای پیروز شدن تلاش کنیم. این یک امتیاز بزرگ برای تیم ماست و کمک زیادی می‌کند تا در این مسیر سخت موفق باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج