۶۳۰۴۴۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

چالش ویروس آنفولانزا برای دانشمندان

با فرا رسیدن فصول سرد شیوع بیماری آنفولانزا در کشورهای مختلف آغاز می شود. این بیماری ویروسی انواع مختلفی دارد که بسته به شدت آنها میتواند در مواردی مرگبار نیز باشد.

مجله سخت افزار: با فرا رسیدن فصول سرد شیوع بیماری آنفولانزا در کشورهای مختلف آغاز می شود. این بیماری ویروسی انواع مختلفی دارد که بسته به شدت آنها میتواند در مواردی مرگبار نیز باشد.
چالش ویروس آنفولانزا برای دانشمندان
از این رو دانشمندان با تهیه واکسن های مخصوص این بیماری سعی دارند تا در حد ممکن آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری را کاهش دهند. اما ساختن واکسن برای ویروس آنفولانزا یکی از سخت ترین چالش هایی است که دانشمندان با آن روبرو هستند. در ادامه مصائبی که دانشمندان برای تولید واکسن ویروس آنفولانزا با آن روبرو هستند و دلیل اصلی وجود این واکسن را مشاهده خواهیم کرد.

مسیر تولید واکسن آنفولانزایی که به افراد تزریق میشود ماه ها قبل از ارائه آن به مراکز پخش آغاز می شود. دانشمندان سازمان سلامت جهانی (WHO) دوبار در سال نمونه هایی از تمامی انواع ویروس آنفولانزا را که در سر تا سر زمین شیوع پیدا کرده است را جمع آوری میکنند و بر اساس مکان و قدرت نوع ویروس پیش بینی میکنند که هر منطقه در دوره بعدی شیوع این بیماری با کدام نوع از ویروس آن روبرو خواهد شد. البته از آنجایی که ویروس آنفولانزا به سرعت قادر به جهش یافتن می باشد، انجام این کار همیشه بسیار سخت بوده و گاهی با نتیجه دقیق همراه نخواهد بود. سپس با ارائه اطلاعات جمع آوری شده به کشور های مختلف آنها تصمیم میگیرند که واکسن کدام نوع ویروس برای منطقه خود را تولید کنند.

واکسن آنفولانزا در واقع نسخه ضعیف شده ویروسی است که دانشمندان گمان دارند در دوره بعدی در منطقه مورد نظر شیوع پیدا خواهد کرد. به همین دلیل عملکرد واکسن ها همیشه کاملا قطعی نیست. اما آمار نشان میدهد که این واکسن ها تاکنون روند موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری مذکور داشته اند.
به عنوان مثال در فصل شیوع 2015-2016 در ایالات متحده میزان ابتلا به آنفولانزا نسبت به سال قبل تقریبا نصف شده بود و نرخ تاثیر واکسن ها معادل 48% اعلام شد، سال قبل از آن نیز نرخ تاثیرگذاری 19% بوده است.

در نهایت نتیجه ای واضح پیش روی ماست، در حالی که سالانه نزدیک به 250 تا 500 هزار نفر بر اثر بیماری آنفولانزا در سر تا سر جهان جان خود را از دست می دهند، تولید و ارائه واکسن آنفولانزا یکی از موهبت هایی است که خوشبختانه در کشور ما نیز فراهم شده است. اگر در خانواده و دوستان و نزدیکان خود افرادی را میشناسید که مقاومت کمی نسبت به بیماری ها دارند، استفاده از واکسن آنفولانزا در فصل های شیوع این بیماری به آنها پیشنهاد دهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج