۶۳۰۵۳۹
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

ریبرندینگ چیست و آیا به آن نیاز دارید؟

دستیابی به برندینگ موثر و قوی کار بسیار سختی برای کسب وکارها است. برندهای خوب به دلیل احساساتی که در کاربران القا می‌کنند، کاملا مشخص و واضح هستند. برندینگ در واقع درک کاربران از کسب و کار شما است. برند فقط لوگو، شعار یا یک طرح نیست، برند تصوری است که مخاطب از یک کسب وکار دارد.

وبسایت آی بازاریابی: دستیابی به برندینگ موثر و قوی کار بسیار سختی برای کسب وکارها است. برندهای خوب به دلیل احساساتی که در کاربران القا می‌کنند، کاملا مشخص و واضح هستند. برندینگ در واقع درک کاربران از کسب و کار شما است. برند فقط لوگو، شعار یا یک طرح نیست، برند تصوری است که مخاطب از یک کسب وکار دارد.
ریبرندینگ چیست و آیا به آن نیاز دارید؟

یک کسب وکار ممکن است برندی برای خود ساخته باشد، اما در هنگام ایجاد آن اشتباهاتی را مرتکب شود.

ریبرندینگ فرآیند تغییر پیام برندینگ کسب و کارها است.

ریبرندینگ دارای مزایای فراوانی است، اما تنها برای کسب وکارهایی ارزشمند است که واقعا به فرآیند ریبرندینگ نیازمند بوده‌اند.

بسیاری از کسب وکارها بدون این که نیاز شدید خود به ریبرندینگ را احساس کنند، به آن اقدام می‌کنند.

اما آیا این کار درستی است؟ آیا می‌توان قبل از ریبرندینگ از نیاز به آن مطمئن شد؟

ریبرندینگ چیست؟

ریبرندینگ، یعنی تغییر دادن ظاهر برندتان، و یا به طور کلی حسی که مخاطبان نسبت به برندتان دارند، با هدف ایجاد تفاوت با رقبا. به هنگام ریبرندینگ شما ممکن است لوگو، بسته‌بندی‌ها، طراحی سایت، متریال‌های بازاریابی، عناصر تبلیغاتی،دکوراسیون و هر چیز دیگری که مربوط به کسب‌وکارتان است را تغییر دهید و به شکل و شمایل جدیدی درآورید.

در این مقاله با چند نشانه که ثابت می‌کنند شما به ریبرندینگ نیاز دارید یا نه؟ آشنا خواهید شد.

برند شما شفافیت کافی را ندارد

اگر برند شما به صراحت به مخاطبان‌تان نمی‌گوید که شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می‌دهید! شما به ریبرندینگ نیاز دارید. در چنین شرایطی یا پیام برند شما بسیار مبهم است و یا کسب وکارهای بسیاری از آن بهره‌مند می‌شوند.

برند شما به یادماندنی نیست

برندهای خوب در بین جمعیت برجسته هستند. اگر شما شناخته شده و برجسته نیستید، می‌بایست به ریبرندینگ و تجدید پیام برندینگ خود دوباره فکر کنید. رقبای خود را بررسی کنید، آیا شما بیشتر در بین جمعیت شناخته شده هستید یا آن‌ها؟

برند شما منحصربه‌فرد نیست

اگر برند شما به یاد ماندنی نیست، به احتمال زیاد منحصر به فرد هم نیست. برند شما باید پیامی را به مخاطبان ارسال کنند، پیامی که تنها برند شما آن را ارائه می‌کند و مشکلی که تنها برند شما آن را حل می‌کند. اگر چنین پیامی ندارید به ریبرندینگ نیاز دارید، شما باید پیام برند خود را بازنویسی کنید، به طوری ‌که این پیام شما را از رقبا متمایز سازد.

برند شما با مخاطبانش ارتباط احساسی ندارد

اگر مخاطبان شما احساس نکنند که شخصا با برند شما در ارتباط هستند، با آن ارتباط برقرار نخواهند کرد. برندینگ به شدت وابسته به مشارکت عاطفی مخاطبان دارد. اگر در چنین وضعیتی قرار دارید، تمرکز تلاش‌های بازاریابی شما باید بر روی ایجاد احساس در مخاطب شکل گیرد. به طوری‌که تلاش کند آن‌ها را به برند وابسته کند.

برند شما اعتبار کافی را بین مخاطبان‌تان ندارد

اگر برند شما انتظارات مخاطبانش را برآورده نمی‌کند و همواره نارضایتی‌ و شکایت‌ دریافت می‌کند. شما نیاز به یک برند معتبرتری دارید. شما باید تلاش کنید با یک پیام کیفیت محور بر روی اعتبار برند خود تلاش کنید. مطمئنا پیرو این پیام، می‌بایست کیفیت محصولات شما نیز بالا باشد و با یک محصول ضعیف به هیچ وجه قادر به ساخت اعتبار نخواهید بود. پیام تبلیغاتی خود را مجددا طراحی کنید. بر روی یک ویژگی خارق‌العاده و منحصر به فرد خود تمرکز کنید و مطمئن باشید پیام شما با آن‌چه در واقعیت وجود دارد، هماهنگ باشد.

برند شما به مخاطبان صحیح خود دست نیافته است

این مشکل زمانی رخ می‌دهد که شما قبل از شروع کار انتظارات و خواسته‌های مخاطبان خود را مدنظر قرار ندهید. هنگامی که شما به مخاطبان خود فکر نکنید، پیام اشتباهی را به افراد اشتباهی خواهید رساند. ریبرندینگ در چنین مواردی بسیار ضروری است، بازخورد از مشتریان و نظرسنجی‌ها می‌تواند در هدایت برند جدید بسیار موثر واقع شود.

برند شما متغیر است

یک برند واقعی، در زمان حال به آن‌چه که در گذشته بود و آن‌چه که می‌خواهد در آینده باشد، مرتبط است. اگر کسب وکار کنونی شما بسیار متفاوت‌تر از قبل است و یا اهدافی دارد که هیچ ربطی به برند کنونی‌اش ندارد، باید ریبرندینگ انجام دهید.

یک برند خوب با یک هدف همواره به دنبال

  • ارائه خدمات عالی
  • تمرکز بر قیمت مناسب
  • و یافتن راه‌حل‌های ساده برای حل مشکلات است.

برند شما می‌خواهد محصول یا خدمات جدیدتری ارائه کند

اگر تغییراتی در محصولات یا سرویس‌های مهم خود ایجاد کرده‌اید، باید از طریق ریبرندینگ آن را به مخاطبان نشان دهید. برندینگ شما باید همواره متناسب با کارهایی که انجام می‌دهید، باشد. برند شما می‌خواهد مخاطبان جدیدی را هدف قرار دهد

اگر می‌خواهید مخاطبان جدیدی را هدف قرار دهید.

باید پیام برندینگی متناسب با نیازها و خواسته‌های آن‌ها ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر شما مخاطب هدف خود را از زنان ۶۰-۷۰ سال به زنانی با بچه‌های کوچک تغییر دهید، مطمئنا برندینگ شما باید حول آن شکل گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج