جاباما
۶۳۰۸۲۶
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

طنز؛ چرا خودمان از زلزله بدتریم؟

پوریا عالمی در روزنامه شرق نوشت: بعد از زلزله‌ای که در غرب ایران آمد و منجر به مرگ هم‌وطنان ما شد – که ما ضمن همدردی، به بازماندگان و هم‌وطنان و همچنین آسیب‌دیدگان عراق تسلیت می‌گوییم- اما بعد از این زلزله، انواع اندیشمندان، قهرمانان و تحلیلگران از خود بیرون آمدند و نظرات مشعشع خود را ابراز کردند.

پوریا عالمی در روزنامه شرق نوشت:

بعد از زلزله‌ای که در غرب ایران آمد و منجر به مرگ هم‌وطنان ما شد - که ما ضمن همدردی، به بازماندگان و هم‌وطنان و همچنین آسیب‌دیدگان عراق تسلیت می‌گوییم- اما بعد از این زلزله، انواع اندیشمندان، قهرمانان و تحلیلگران از خود بیرون آمدند و نظرات مشعشع خود را ابراز کردند که ما آن نظرات مشعشع را برای شما در مشمع دسته‌بندی کرده‌ایم:

- عده‌ای دولت را مقصر دانستند که نتوانسته به وعده‌هاش عمل کند، چون روحانی زمان انتخابات گفته بود نمی‌گذارد آب توی دل مردم تکان بخورد، درحالی‌که زلزله زندگی مردم را زیرورو کرد.

- عده‌ای عراق را مقصر دانسته‌اند که سمت غرب ایران قرار دارد.

- عده‌ای گفتند تقصیر خود مردم است.

- عده‌ای گفتند حالا که ایران زلزله‌خیز است، افراد نباید با شلوارک یا با لباس راحتی بخوابند.

- عده‌ای گفتند اگر پولی را که در مسکن مهر خورده شد، مستقیم می‌ریختیم توی جوب، الان آن پول‌ها رفته بود زیر زمین و زیر زمین مقاومت زیادی پیدا کرده بود و زلزله نمی‌توانست این‌طور آسیب بزند.

- عده‌ای گفتند توی ژاپن زلزله آمد و یک نفر جانش را از دست داد، آن هم نه به دلیل زلزله، بلکه از ترس سکته کرده بود. کاش ایده کسی که گفته بود دوست دارد ایران را ژاپن خانوادگی کند شکل گرفته بود.

- عده‌ای گفتند تقصیر خود مردم بوده که در ایران زندگی می‌‌کرده‌اند. اگر آنها از ایران رفته بودند، الان داشتند عشق‌وحال می‌کردند. این عده سپس چند عکس از خودشان در خارج در حال عشق‌وحال منتشر کردند تا حرفشان را به زلزله‌زدگان و بازماندگان ثابت کنند.

حرف درشت

آن‌طور که ما متوجه شدیم، خود ما آسیبمان از زلزله هشت‌ریشتری بیشتر است. امیدوارم علاوه بر بلایای طبیعی، تاب حرف‌های مردم را داشته باشیم. ایشالا.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چون دزدیم!!!!

    • غـــــــــز ل

      اینهمه کاش نادرست!!؟؟ بهتر بود می گفتیم کاش کسانی که سازنده ی سازه های مهر بودن بیشتر تلاش می کردن و آنکه این سازه ها با دست نوشت او مهر درستی خورد نیز یک دلسوز و درستکار پارسی بود .....کاش مردم ایران پیش از رویدادها در اندیشه ی زندگی و آینده ی خود و دیگران بودند....کاش همیشه اینگونه با هم همراه و همیار و مهربان باشیم .....کاش همیشه در کنار هم باشیم ...اینهمه همدلی ناگهانی را کجای دنیا دیده؟؟؟....شما رو به هر انچه بیشتر دوست میدارید با هم باشید تا هیچ سازه ای نادرست و ناراست نباشه پایه ی زندگی هیچ کس کج نباشه ....باور کنید میشه با هم بود .ای مردم سرزمین پارس دست در دست درستی ها را بر افرازید پیش از انکه ناراستی ها و پژمردیگها شما رو ا زریشه بر کند ....به سوی هم بشتابید و یا هم به سوی آینده بروید ....هر کس تنها به سوی آینده رویایی خود نرود سرابی بیش نیست .....بیاییم همیشه کمرها را راست کنیم ....ماهی گیری بیاموزانیم تا هیچ کس گرسنه یا بی فردا نباشد.....زلزله همیشه هست ...چه در سرزمینمان چه در دلهایمان.....برای آرامش و بهار همیشگی همین همراهی, همین با هم بودن نیاز است. هیچ کس را یارای شکستن ما نیست !نه با گفته ها ی گزاف و نه با کرده های برآب....شما رو به هر آنچه بیشتر دوست می دارید بیایید نخست دست در دست هم باشیم و سپس سرزمین پارس را از هر آنچه آلودگی هست بزداییم از هر اندیشه و کرده ی نادرست و بد .....یک آن و یه دم برخاستن بیشتر نیست خود گرفتن بدان نیز کاری ندارد فردا در راه هست آینده ی فرزندانمان چه می شود؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج