جاباما
۶۳۱۱۵۳
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

رونمایی از وزیر نفت دولت سایه جلیلی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به اجرایی شدن تحریم کاتسا علیه ایران لازم است مسئولین نسبت به افزایش فشارها و تحریم های جدید آمریکا برنامه ریزی و آمادگی لازم داشته باشند.

خبرگزاری مهر: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به اجرایی شدن تحریم کاتسا علیه ایران لازم است مسئولین نسبت به افزایش فشارها و تحریم های جدید آمریکا برنامه ریزی و آمادگی لازم داشته باشند.

در راستای سلسله جلسات «سایه تمدن اسلامی برای تایید، تکمیل و تصحیح برنامه های دولت دوازدهم»، (دولت سایه) دومین نشست تخصصی بررسی و نقد برنامه های مهندس بیژن زنگنه وزیر نفت دولت دوازدهم در دفتر نماینده مقام معظم رهبری و با حضور سعید جلیلی، مسعود درخشان استاد اقتصاد انرژی دانشگاه علامه طباطبایی، علیرضا کاظمی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، حسین دُر دبیرکل اتحادیه سراسری تعاونی های تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی و تعدادی از کارشناسان حوزه انرژی و مسئولان وزارت نفت برگزار شد.

در آغاز این جلسه سعید جلیلی با تاکید بر اینکه رویکرد ما در این جلسات بررسی برنامه های وزرا برای ۴ سال آینده است، گفت: به همین علت اگر کار خوبی انجام شود وظیفه خود می دانیم از آن حمایت کنیم و اگر هم کار خطایی صورت گرفت بر خود واجب می دانیم تذکر دهیم تا اصلاح صورت گیرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: با توجه به اینکه اجرایی شدن تحریم کاتسا علیه ایران آغاز شده است لازم است تا مسئولین نسبت به افزایش فشارها و تحریم های جدید امریکا برنامه ریزی و آمادگی لازم را داشته باشند.

جلیلی در ادامه با مهم خواندن نقش وزارت نفت گفت: بر این اساس لازم است تا نسبت به تحریم های جدید آمادگی لازم وجود داشته باشد و بدون شک یکی از مهم ترین دستگاه ها در این باره وزارت نفت است.

اظهارات وزیر نفت دولت سایه جلیلی

طبق روال جلسات پیشین دولت سایه آن کسی که وزیر دولت را به نقد می کشد معمولا در قامت وزیر سایه اظهارنظر می کند در این راستا نیز مسعود درخشان استاد اقتصاد انرژی دانشگاه علامه طباطبایی در جلسه جلیلی به نقد سیاست‌های زنگنه پرداخت و گفت: در عرصه نفت و گاز باید نگاه «راهبردی» داشت، مثلا باید فرایند تولید از مخازن گازی را در ۱۵ سال آینده برای خود ترسیم کنیم.

او در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تا چه زمانی قرار است نفت را به صورت خام بفروشیم؟ گفت: متاسفانه برنامه ای برای تغییر این روند وجود ندارد ولی مثلا برخی کشورهای تولید کننده نفت برنامه ریزی کرده اند تا طی ۱۵ سال آینده خام فروشی نکرده و صرفا فرآوردهای تولید شده از نفت را بفروشند.

وی افزود: روزانه معادل ۷ میلیون بشکه نفت خام در ایران استخراج می شود که ۲ میلیون آن صادر و ۵ میلیون آن مصرف می شود و اگر پارس جنوبی با تولید روزانه معادل ۳.۴ میلیون بشکه نفت نبود، امروز به مشکل بر می خوردیم. آنچه در این میان اهمیت دارد، لزوم برنامه ریزی دقیق برای استخراج نفت و فاصله گرفتن از خام فروشی است.

درخشان گفت: وزیر نفت اخیرا هرجا صحبت می کنند بر «ازدیاد برداشت» تاکید ویژه ای دارند. در حالی که ازدیاد برداشت سه قسم است که شامل ازدیاد برداشت چاه محور، ازدیاد برداشت تجهیزات محور و ازدیاد برداشت مخزن محور است و پیش از هر چیز لازم است ایشان روشن کند منظورش از ازدیاد برداشت دقیقا کدام است؟

وی در پایان سخنانش گفت: باید یک بسیج دانشی در حوزه نفت و گاز به وجود بیاوریم که دانشمندان، دانشجویان، کارشناسان و صنعتگران و... را شامل شود و لازمه این کار نیز این است که مدیریت صنعت نفت مان باید ماهیتاً تغییر کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امید

      همش میگن باید اینطور بشه و اونطور بشه، خیلی ماهر و متخصصید راهشو بگین نه همش صحبت از آرمان کنید.

    • بدون نام

      خداییش اینا هم دلشون بدخور خوشه،دولت سایه خخخخخ

    • .

      فانتزیهای سایه ای

      پاسخ ها

      • جوان قدیم

        جناب آقای دکتر شما درطول عمرتان شده نه جان بچه‌هات شده یکبار فقط یکبار درست فکر بکنی وکاری را که بتو محول شده همانرا بدرستی انجام بدی و توکار دیگران کاری که توش هر را از بر تشخیص نمیدی سرک نکشی؟ وزارت نفت. دولت درسایه این چرندیات چیه ولله خاله خاله بازی نیست بکار خودت برس

    • بدون نام

      ای خدا چرا اینا دست از سر ما برنمیدارن

    • بدون نام

      روحانی با برجام تحریم کاستا رو هم اوردی.همش کار برعکسه.

    • بدون نام

      فعلاً وزیر سایه دولت احمدی‌نژاد در باره آپارتمانهای مسکن مهر که در استان کرمانشاه فرو ریختن جواب بده و بعد وزیر سایه نفت

    • بدون نام

      همه این کارها از سر بیکاریه

    • بدون نام

      دولت سایه با دولت آفتاب هیچ فرقی ندارند

    • بدون نام

      نه این خوبه نه ایشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج