جاباما
۶۳۱۵۴۱
۹ نظر
۵۰۰۵
۹ نظر
۵۰۰۵
پ

تعطیلی هشتم ربیع الاول در تقویم رسمی ثبت شد

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از نامگذاری ۳ روز جدید در تقویم رسمی سال ۱۳۹۷ هجری شمسی با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از نامگذاری ۳ روز جدید در تقویم رسمی سال ۱۳۹۷ هجری شمسی با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

سید رضا موالی زاده افزود: هشتم ربیع الاول، سالروز شهادت حضرت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) تعطیل رسمی و پنجم شهریورماه به عنوان روز کشتی و ۲۹ بهمن ماه به عنوان روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی در تقویم سال ۹۷ نامگذاری شد.
تعطیلی هشتم ربیع الاول در تقویم رسمی ثبت شد
وی در ادامه گفت: ترویج سبک ایرانی اسلامی به عنوان یک سبک جامع و جامعه نگری از مهمترین برنامه های شورای فرهنگ عمومی کشور در سال 97 است.
موالی زاده افزود: از 2 ماه پیش کارگروهی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای شورای فرهنگ عمومی تشکیل شده که این کارگروه برنامه چهار ساله شورای فرهنگ عمومی را تدوین می کند.

به گفته وی، فرهنگ عمومی عبارت است از فصل باورهای مشترک و رفتارهای یک جامعه که شناسنامه فرهنگی جامعه به حساب می آید.

موالی زاده تصریح کرد: فرهنگ کار و کارجمعی، گرایش به سمت مصرف کالای ایرانی، گرایش به کیفی کردن کالای ایرانی و کاهش مصرف کالای خارجی از مهمترین برنامه های شورای فرهنگ عمومی در سال جاری است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، فرهنگسازی برای مصرف بهنیه آب و نوع مصرف انرژی را از برنامه های مهم این شورا دانست و گفت: متاسفانه در ایران میزان مصرف انرژی و دور ریز موادغذایی بالاتر از برخی کشورهای جهان است.
به گفته وی، میزان دور ریز غذا در کشور تا حد کل مبلغ یارانه هاست که در این زمینه باید فرهنگسازی شود تا از دور ریز موادغذایی جلوگیری کرد.
موالی زاده افزود: بحث مسائل محیط زیستی، حفاظت از کیان خانواده و روابط اجتماعی در فرهنگ عمومی کشور در این شورا مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه دیدگاه آسیب شناسانه و واقع بینانه نیز با توجه ظرفیت های جامعه تدوین خواهد شد.
به گفته وی، با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر ترویج فرهنگ سبک ایرانی اسلامی، شورای فرهنگ عمومی درحال تدوین یک برنامه جامع نگر و جامعه نگر در این خصوص است.
وی چهارمحال و بختیاری را دارای یک تمدن و فرهنگ مهم دانست و گفت: گنجینیه آموزش و پرورش این استان یک مدل خوب برای معرفی تاریخ فرهنگ و آموزش استان است و می تواند فرهنگ را به نسل جوان معرفی کند.

بابک زمانی پور مدیر گنجینه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار با معرفی بخش های مختلف این گنجینیه گفت: گنجینه آموزش و پرورش براساس رسالت فرهنگی تاریخی خود به منظور حفظ دستاوردهای ارزشمند گذشتگان و حفظ نام نیک بزرگانی که در راه تعلیم و تربیت فرزندان این دیار کوشش کرده اند، دایر شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس زادروز کوروش چی؟

    • بدون نام

      یکدفعه شش ماه اول سال رو تعطیل کنید و شش ماه دوم رو بدون حتی یک روز تعطیلی اعلام کنید؛ فکر کنم این هنوز به مغزشون نرسیده والا کم تعطیلی داریم اینا هم..‌.

    • بدون نام

      ازطرفی هی میگن تعطیلات زیاده ازطرفی همون افراد تعطیلی اضافه میکنن...آدم گیج میشه والا...مملکته داریم :-|

    • داود

      یه کاری کنید همه روزامون تعطیل بشه والله کار چیه اقتصاد چیه معاملات بین المللی چیه تعطیل کنید چند تا روز هم ببینید اگه شدنیه از چین وارد کنید که تعطیل باشه!

    • بدون نام

      ولمون کن وسط جنگ نرخ تعین میکنید...زادروز کورش بخوره توسرتون....هموطنای زلزله زده رو دریابید توروخدا...والا بخدا...

    • رحمتی

      در زبان عربی حروف پ چ ژ گ وجود ندارند.
      پس امام حسن عسکری (ع) درست است.
      عسگری غلطی است که مرسوم شده است.

    • بدون نام

      چه قدر بد شد تعطیل شد .......

    • بدون نام

      اخه کی از تعطیلی بدش میاد از یه طرف دنبال تعطیلی هستیم از یه طرف میگیم تعطیلی زیاده چه قدر خوبیم ما

    • بدون نام

      این تعطیلی هابرای چیست؟مردم درشب شهادت امام مظلوم عزاداری خودشان را دارند.روز بعدش هم آغاز امامت حضرت امام مهدی رابهم تبریک میگویند.کشور به اندازه کافی تعطیلی دارد این تعطیلی هیچ ارزشی ندارد اگر روز کاری راتعطیل کنیم هیچ تغییری درارزش واحترام امامان معصوم نه کم میکند ونه زیاد.فقط اقتصاد بیمار وتحریم زده کشور روزبه‌روز بدتر میشود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج