جاباما
۶۳۲۷۱۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

تهیه‌کننده‌وبازیگرقبلی‌فیلم«احمدرضامعتمدی»حواشی‌راتکذیب‌کرد

سوءتفاهم با «سوءتفاهم»

فیلم سینمایی «سوءتفاهم» به کارگردانی آقای احمدرضا معتمدی و تهیه‌کنندگی آقای جلیل شعبانی روز گذشته کلید خورد.

روزنامه صبح نو: تازه‌ترین فیلم سینمایی سازمان هنری رسانه‌ای اوج که از دیروز و در شهر تهران کلید خورد، مضمونی اجتماعی دارد و گروه تولید فیلم در تلاش هستند «سوءتفاهم» را به سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر برسانند. بعد از «به وقت شام» به کارگردانی آقای حاتمی‌کیا و «تنگه اوغریب» به کارگردانی آقای توکلی، «سوءتفاهم» سومین فیلم دردست ساخت به سفارش این سازمان است که قرار است به جشنواره فجر برسد.

اولین‌خبررسمی

پس از اولین خبر درباره تولید «سوءتفاهم» که قبلاً توسط مسوولان سازمان اوج اعلام شد؛ در هفته‌های قبل خبر ترکیب احتمالی بازیگران این فیلم رسانه‌ای شد. ترکیبی که نام‌های مشهوری درآن دیده می‌شد. از آقایان و خانم‌ها «بهرام رادان» و «لیلا حاتمی» تا «سحردولتشاهی» و «صابر ابر» دراین فهرست دیده می‌شدند.اما پس از مدتی دربرخی رسانه‌ها خبری منتشر شد مبنی بر انصراف بهرام رادان از حضور دراین فیلم و علت آن هم سرمایه‌گذاری سازمان اوج دراین فیلم عنوان شد. پس از آن به مرور خبر جدایی لیلا حاتمی و برخی دیگر از بازیگران این فیلم هم رسانه‌ای شد و برخی از رسانه‌ها این شائبه را تقویت کردند که این اتفاق حاصل اختلافات این بازیگران با این سازمان هنری است.سکوت سازندگان این فیلم همراه بازیگرانی که نامشان دراین اتفاق مطرح شده بود، رفته رفته باعث تقویت این احتمال می‌شد؛ دراین بین برخی کانال‌های تلگرامی سینمایی هم ابعاد این حاشیه را گسترش می‌دادند.

تکذیب‌تهیه‌کننده

برای روشن شدن بیشتر ماجرا، سراغ کارگردان فیلم رفتیم ولی به وی دست نیافتیم که احتمالاً علتش روز اول فیلمبرداری این پروژه و ترافیک کاری‌اش بود. پس از چند بار تلاش به آقای «جلیل شعبانی» تهیه‌کننده سوءتفاهم دسترسی پیدا کردیم که او هم باتوجه به شلوغی برنامه‌هایش به «صبح نو» گفت: متأسفانه این دست حواشی همیشه وجود دارد و من هم ترجیح می‌دهم به طور مفصل چند روز پس از آغاز فیلمبرداری پروژه اظهار نظر کنم.

شعبانی در جملاتی کوتاه درباره حاشیه اخیر بیان کرد: عدم همکاری و حضور نیافتن برخی از بازیگران در این پروژه تنها به دلیل عدم هماهنگی در زمان بندی کار است. پروسه پیش تولید ما کمی طولانی شد و برخی از بازیگران با توجه به تعهداتی که نسبت به دیگر پروژه‌ها داشتند، مجبور به جدایی از ما شدند.شعبانی افزود: عدم حضور بازیگران در این فیلم به هیچ عنوان ربطی به اختلاف با سازمان اوج ندارد و صرفاً به این دلیل که زمان کلید خوردن پروژه ما عقب افتاد این اتفاق رخ داد. ان شاءاله چند روز آینده به طور مفصل درباره مسائل مربوط به فیلم سوءتفاهم صحبت خواهیم کرد.

بهرام‌رادان‌هم‌ردکرد

برای آن‌که این مسأله را از دو سمت ماجرا بررسی کرده باشیم، سراغ مدیربرنامه «بهرام رادان» یعنی آقای «باذل» رفتیم. باذل درباره جدایی رادان از سوءتفاهم به «صبح نو» گفت: پروژه مشعل‌دار المپیک با حضور بهرام رادان که افتخاری برای کشور است، باعث فشردگی برنامه‌های ما شد. از آن جایی که باید در تاریخ معین به کره سفر کنیم، نتوانستیم در فیلم جدید آقای معتمدی حضور داشته باشیم. متأسفانه این سفر در میانه فیلمبرداری سوءتفاهم قرار می‌گرفت و عوامل فیلم نتوانستند برنامه‌ریزی را هماهنگ کنند. تمام این مسائل کاملاً دوستانه و خوب انجام شد.مدیربرنامه‌های بهرام رادان با اشاره به عدم اختلاف این بازیگر با سازمان اوج، بیان کرد: هیچ مشکلی غیر از این مورد وجود نداشت و حتی آقای رادان با این پروژه قرارداد بسته بود.

قرار بود دوستان سازنده، برنامه را طوری هماهنگ کنند که با برنامه مشعل‌دار تداخل ایجاد نشود ولی موفق نشدند. از ما خواسته شد که برنامه سفر به کره را تغییر دهیم که طبیعتاً آن برنامه دست ما نبود.

باذل ادامه داد: برخی حواشی که مطرح می‌شوند ارزش پاسخگویی را ندارند. البته این اتفاق تنها منحصر به رادان نیست و تعویق فیلمبرداری باعث تداخل برنامه‌های دیگر بازیگران نیز شد، به طوری که تقریباً کل ترکیب تغییر کرد.مدیربرنامه‌های بهرام رادان با اشاره به اطلاع قبلی بازیگران از سرمایه‌گذاری اوج دراین پروژه، افزود: این مسائل که مطرح شده کاملاً اشتباه است. بازیگران از همان ابتدا که با این پروژه توافق کردند، می‌دانستند این فیلم محصول اوج است و اگر مشکلی داشتند کلاً نمی‌آمدند. قرار بود فیلم زودتر کلید بخورد که ما هم بتوانیم به کره برویم ولی این اتفاق رخ نداد. این مچ نشدن برنامه زمان بندی تنها علت جدایی بهرام رادان از سوءتفاهم است.

ضعف‌رسانه‌ای

حاشیه، جزئی از سینمای ایران است و دربرخی از موارد حتی به بیشتر دیده شدن یک فیلم کمک می‌کند. حواشی فیلم سوءتفاهم هم اتفاق تازه یا عجیبی نیست. به هرحال رسانه‌ها، به فهم دلایل اتفاقات کنجکاو هستند و دراین بین ممکن است برخی هم از زیاد کردن پیاز داغ اخبار سودی ببرند اما شاید بتوان این مسائل را کنترل کرد.اوج مجموعه‌ای است که درسال‌های اخیر، فعالیت‌های گسترده‌ای را در حوزه سینما و تلویزیون آغاز کرده و دراین بین طبیعتاً با هنرمندان و چهره‌های مشهور متعددی همکاری داشته که شاید برخی از آن‌ها احتمالاً قرابت فکری زیادی با این مجموعه هم ندارند. آقایان و خانم‌ها محسن تنابنده، احمدمهران‌فر، ابراهیم حاتمی‌کیا، پرویز پرستویی، مریلا زارعی، هادی حجازی‌فر، مهدی پاکدل، جواد عزتی، لیندا کیانی و... تنها برخی از چهره‌های همکار با پروژه‌های اوج هستند. چهره‌هایی که بعضاً در اتفاقاتی مثل انتخابات سال۹۲ احتمالاً در جبهه این سازمان نبودند. حتی چهره‌هایی مثل «محسن تنابنده» که موضع‌گیری اخیرش درباره زلزله تلخ کشور باعث اعتراضات زیادی شد و بسیاری گفتند بازیگر همکار اوج نان این سازمان ارزشی می‌خورد و متلک هم می‌اندازد؛ بگذریم!آنچه مشخص است، به هرحال «سوءتفاهم» با حضور بازیگران مطرح دیگری چون خانم‌ها و آقایان «اکبرعبدی»،«مریلا زارعی»، «کامبیز دیرباز»، «هانیه توسلی» و «پژمان جمشیدی» کلید خورد و امید است که خروجی این فیلم، همراه دیگر محصولات سینمای ایران دلچسب و با کیفیت باشد اما نکته قابل تأمل، ضعف اطلاع رسانی و عملکرد رسانه‌ای سازمان مورد نظر در پروژه‌های دردست تولید است. مدیریت رسانه‌ای پروژه‌های سینمایی با روابط عمومی فلان ارگان و بهمان نهاد متفاوت است؛ پروژه سینمایی اشراف و حضور به موقع رسانه‌ای می‌طلبد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج