۶۳۵۷۵۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

جیمز کامرون و یک تجربه دیوانه‌وار دیگر

تولید چهار ادامه‌ی فیلم «آواتار» آغاز شده و جیمز کامرون در عملی بی‌سابقه چهار فیلم را باهم تولید خواهد کرد. پیش از جیمز کامرون، پیتر جسکون سه فیلم «ارباب حلقه‌ها» را با هم ساخته و این کار کامرون یک رکورد به حساب می‌آید.

دنیای تصویر: تولید چهار ادامه‌ی فیلم «آواتار» آغاز شده و جیمز کامرون در عملی بی‌سابقه چهار فیلم را باهم تولید خواهد کرد. پیش از جیمز کامرون، پیتر جسکون سه فیلم «ارباب حلقه‌ها» را با هم ساخته و این کار کامرون یک رکورد به حساب می‌آید.

جیمز کامرون سال‌ها است درباره‌ی به تصویر کشیدن دنیای زیر آب پاندورا صحبت می‌کند و کم کمتر کسی حرفش را باور می‌کرد که بتواند با استفاده از موشن کپچر در زیر آب فیلمبرداری کند. اما زمانی که بالاخره خبر شروع فیلمبرداری «آواتار»های تازه در پاییز امسال منتشر شد همه قانع شدند که کامرون واقعا می‌خواهد چنین کاری را انجام بدهد. جیمز کامرون به تازگی در مصاحبه‌ای با کلایدر از سختی‌های موشن کپچر زیر آب پرده برداشته:

« داریم انجامش می‌دهیم. تا به حال چنین کاری انجام نشده و بسیار کار سختی است زیرا سیستم موشن کپچر ما، مثل بقیه‌ی سیستم‌های موشن کپچر دارای بنیاد اوپتیکال هستند. به این معنا که از نشانک‌هایی استفاده می‌کنند که توسط صدها دوربین ثبت شده است. مشکل فیلمبرداری زیر آب خود بخش زیر آب نیست بلکه فاصله‌ی بین سطح آب و هوا است که آینه‌ی متحرکی را ایجاد می‌کند. آینه‌ی متحرک تمام نقاط و نشانک‌ها را منعکس می‌کند و نشانک‌های کاذب ایجاد می‌کند. مثل این است که هواپیما جنگنده‌ای از رادار گریز استفاده کند، رادار را گیج کند تا موشک بهش اصابت نکند. چنین کاری هزاران هدف کاذب ایجاد می‌کند و ما مجبور بودیم راه حلی برایش پیدا کنیم و این کار را هم انجام دادیم. عملا هر زمانی که شما آب را به مشکلت اضافه می‌کنی مشکلت ده برابر سخت‌تر می‌شود. نزدیک به یک سال و نیم طول کشید تا فهمیدیم چطور می‌خواهیم مشکل را حل کنیم. ما تست‌های بسیاری انجام دادیم و سه شنبه‌ی پیش( ۱۴ نوامبر) به موفقیت رسیدیم. یک صحنه کامل را زیر آب با بازیگران جوانمان گرفتیم. شش نوجوان و یک کودک هفت ساله. نزدیک شش ماه آموزششان داده‌ایم. همه در بین دو تا چهار قیقه می‌توانند نفسشان را زیر آب نگه دارند و به خوبی بازی کنند. در کل واکنش‌های خیلی خوبی گرفته‌ایم. کاراکتر‌ها به خوبی حرکت می‌کنند و حرکات صورت بسیار خوب است. عملا کد توانستیم کد را بکشنیم.»

بودجه‌ی چهار فیلم طبق حدس و گمان‌ها از یک میلیارد دلار خواهد گذشت. کمپانی فاکس اولین «آواتار» تازه را در دسامبر ۲۰۲۰ و فیلم بعدی را سال بعد نمایش خواهد داد. دو فیلم انتهایی هم در دسامبر ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ نمایش داده خواهد شد.

تاریخ نمایش چهار «آواتار» بعدی آن‌قدر تاخیر خورده‌ که حسابش از دست همه در رفته‌است. «آواتار»از آن فیلم‌هایی است که نقد‌ها نشان می‌دهد همه از آن خوششان آمده اما هیچ کس درباره ‌اش حرفی نمی‌زند. این چنین ادامه دادن «آواتار» حتی به نظر دو آتیشه ترین طرفدار‌های سیاره پاندورا هم کمی افراطی به نظر می‌رسد. خود کامرون درباره چهار فیلم دنباله‌اش گفته که هر کدام به تنهایی فیلمی مستقل‌است اما با هم قرار است جهان خیالی حماسه آواتار را شکل دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج