۶۳۶۸۱۷
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

سپرده‌ گذاران افضل توس و البرز پول می‌گیرند

در حالی پرداخت وجوه سپرده‌گذاران سه تعاونی منحل شده افضل توس، وحدت و البرز ایرانیان به تازگی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته که قرار است از هفته آینده تمامی سپرده‌گذاران بیش از ۱۰۰ میلیونی این تعاونی‌ها نیز بتوانند تحت شرایطی مراجعه و حساب‌های خود را تعیین تکلیف کنند.

خبرگزاری ایسنا: در حالی پرداخت وجوه سپرده‌گذاران سه تعاونی منحل شده افضل توس، وحدت و البرز ایرانیان به تازگی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته که قرار است از هفته آینده تمامی سپرده‌گذاران بیش از ۱۰۰ میلیونی این تعاونی‌ها نیز بتوانند تحت شرایطی مراجعه و حساب‌های خود را تعیین تکلیف کنند.

بعد از اینکه تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی‌های منحله‌ای که در مردادماه امسال به بانک‌ها و موسسات مجاز واگذار شده بودند تا سقف سه میلیون تومان پیش رفت، ولی برای مدتی متوقف شد، در نتیجه جلسه سران قوا و نمایندگان آن‌ها تصمیمات تازه‌ای گرفتند به گونه‌ای که از روز شنبه همزمان با چهارم آذرماه فرآیند پرداخت از سر گرفته شد و سپرده‌های تا سقف ۱۰۰ میلیون در دستور کار قرار گرفت.

بانک مرکزی به تازگی اعلام کرده که از شنبه آینده فرآیند به گونه‌ای دیگر تغییر خواهد کرد و تمامی سپرده‌گذاران و کسانی که بیش از ۱۰۰ میلیون تومان در این سه تعاونی سپرده دارند نیز می‌توانند مراجعه و البته حداکثر تا ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کنند. این پرداخت علی‌الحساب خواهد بود و مابقی وجوه سپرده‌گذاران کلان بعد از ارزیابی و شناسایی دارایی‌های این تعاونی‌ها پرداخت می‌شود.

این در حالی است که بنا بر توافق اولیه و آنچه که پیش‌تر رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده است هر گونه کسری ناشی از شناسایی دارایی‌ها و بدهی‌های این تعاونی‌ها بر عهده مدیران و سهام‌داران آن‌ها خواهد بود.

جریان این تعاونی‌ها از این قرار است که در مردادماه سال جاری و در راستای ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی، بانک مرکزی فعالیت سه تعاونی بزرگ باقی مانده را متوقف کرد و مسئولیت دارایی‌ها و بدهی‌های آن‌ها و انجام تعهدات را بر عهده بانک‌ها قرار داد. از این رو مسئولیت تعاونی افضل توس به بانک آینده، وحدت(آرمان) به موسسه ملل و البرز ایرانیان به بانک تجارت واگذار شد. در این مدت بانک آینده و موسسه ملل پرداختی‌های تا سقف سه میلیون تومان را برای تعاونی‌های زیرمجموعه پیش بردند و از شنبه هفته جاری نیز تا سقف ۱۰۰ میلیون را در دستور کار قرار دادند.

اما شرایط تعاونی البرز ایرانیان به دلیل مسائل قضایی متفاوت بود و پرداختی انجام نشد تا اینکه با تصمیمات جدید از چهارم آذرماه بانک تجارت پرداخت تا سقف سه میلیون تومان را در مرحله و به مدت یک هفته در دستور کار قرار داد تا در ادامه ۱۰۰ میلیون تومانی‌ها را آغاز کند.

اما با اعلام اخیر بانک مرکزی از روز شنبه همزمان با ۱۱ آذرماه تمامی سپرده‌گذاران خرد و کلان این تعاونی‌ها برای مراجعه به شعب و تعیین وضعیت حساب خود فرصت خواهند داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      بانک مرکزی واقعا زحمت زیاد گشیده که اصل پول خود سپرده گذاران را می خواهد پرداخت کند پول خود مردم را می خواهند پس بدهند زورشون می آره انوقت ما در مورد یارانه حرف می زنیم که چرا همراه با افزایش حقوف و هزارتا کوفت دیگه که از طرف سخنگوی دولت اعلام می شود این مقوله نه تنها رشد نمی کند بلکه با زمزمه های کسری بودجه و فشار بر دولت و مصوبات چرند مجلس مردم را قانع به پذیرش همین 45هزار ماهیانه راضی نگه می دارند فقط من موندم یارانه اگر از مازاد در آمد نفت کشور هستش چرا این لا مذهب چند سالی ثابت هستش با این همه شناور بودن قیمت نفت در روز چه برسه به سال

    • خوزستان

      چرا در بسته با مردم حرف می زنید.از کی می خواهید پانزده درصد حساب کنید .هنوز یک ریال به مردم داده نشده چطور نودو هفت درصد تسویه شد.چرا یکی نمی آید رک وراست با مردم حرف بزندمگر می شود با مردم یک قرداد بست وبعد زیر آن زد.وقتی دولت با مردم اینجور بر خورد می کندبه کی باید اعتماد کرد.امیدواریم هر چه زودتر مردم از این بدبختی نجات پیدا کنند

    • ali

      اانصافا لطف می کنند پول مردم رابه گروگان گرفته اند آنوقت داراییهای موسسات محاصبه می کنند بانکهای دنیا باید ازمرکزی مایادبگیرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج