۶۳۷۸۶۴
۱۱ نظر
۵۰۰۶
۱۱ نظر
۵۰۰۶
پ

تهیه طرحی جهت صدور کارت «اشتغال» برای افراد

نماینده زنجان در مجلس با اعلام تهیه پیش‌نویس طرح ساماندهی اشتغال گفت: طبق این طرح، برای هر ایرانی همانند کارت ملی، یک کارت «اشتغال» صادر و برای هر فرد داشتن بیش از یک شغل، مجوز و مغازه ممنوع می‌شود.

خبرگزاری فارس: احمد وقف‌چی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با اعلام ارائه پیش‌نویس طرحی از سوی خود به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح به ساماندهی اشتغال در کشور و برطرف کردن خلاءهای قانونی آن پرداخته است.

وی یکی از اهداف اجرای این طرح را ایجاد ۲ میلیون شغل بدون هزینه فوق‌العاده عنوان کرد و افزود: در این طرح، مقرر شده است برای هر ایرانی همانند کارت ملی، یک کارت اشتغال صادر شود و برای هر کسی داشتن بیش از یک شغل ممنوع شود.

وقف‌چی بهره‌وری نیروی انسانی را از دغدغه‌های مهم طرح ساماندهی اشتغال در کشور خواند و گفت: این طرح در نظر دارد ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را در هر شغلی به اجرا درآورد، یعنی هم بازنشستگان و هم حقوق‌بگیران از هر گونه شغل دومی منع می‌شوند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح مذکور در نظر دارد که دولت بازنشستگی همه اقشار ملت را تامین کند، گفت: طرح ساماندهی اشتغال در کشور اعطای مجوزهای متعدد به یک فرد جهت راه‌اندازی کسب و کار و نیز باز کردن بیش از یک باب مغازه را ممنوع می‌کند.

وی افزود: بعضی ایراد می‌گیرند که حقوق موجود ممکن است کفاف زندگی حقوق‌بگیران را ندهد؛ این حرف درست است اما اگر ما عدالت در زمینه اشتغال نداشته باشیم فضای کار را از فرزندان همان خانواده‌ای که نان آورانش ۲ یا ۳ شغل دارند، خواهیم گرفت و اگر طرحی آماده کنیم که فرزندان خانواده‌ها خود دارای شغل باشند سربار هزینه‌های سرپرستان خانوار کاهش می‌یابد و دیگر نیازی به یافتن شغل‌های دوم و سوم برای آنها نیست.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی منع بازنشستگان از به‌کارگیری مجدد را موجب کاهش فشار روحی و روانی بر آنان و در نتیجه افزایش امید به زندگی خواند و گفت: طرح ساماندهی اشتغال در کشور پس از هم‌اندیشی با مرکز پژوهش‌ها به مجلس ارائه خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه دنبال شغل دادن هستین حدود۱۰ملیون شغل اتباع خارجی افغانی اشغال کردن اخراج کنیدخوب مون نیازمندیم بیشتربیشتربیشتر

    • محمدرضا بختیار

      دوست عزیز افغان ها را اگر بیرون کنند اون موقع کمک های سازمانهای بین المللی که در راستای مهاجرین به ایران سالانه بودجه پرداخت می کنه از دست میره و دیدارهای افغان و پاکستان چی می شه دوباره یک نماینده شب خوابید خواب دید و خوابش را در طرح تعریف کرد خواهش می کنم خواب نماهای ما این را در نظر بگیرند که خیلی خانواده ها حتی با چند تا شغل از پس مخارج زندگی و اجاره و هزینه های یا مفت دولتی مثل آموزش از پسش بر نمی آیند شما اتقاقا این طرح پشیزی هم بهش اهمیت نمی دهند چون در مرحله اول تمام مسولین کشور ما 202شغله هستند مانند خیلی ها که مجاز به اسم بردنشان نیستم

    • بدون نام

      شغلش که نیست شاید با کارت اشتغال مشکل بیکاری حل بشه!

    • وحید

      اتفاقا طرح بسیار خوبیه. اما نه واسه ملت بلکه واسه دولت. چون واسه گرفتن این کارت مثل تعویض شناسنامه و کارت ملی و ... پنجاه هزار تومن از هر ایرانی پول میگیرن. از درآمد حاصلش کلی دولت سود میبره. مثلا اگه به پنجاه ملیون نفر کارت اشتغال بدن اونوقت سودش
      50,000,000x50,000= 2,500,000,000,000
      یعنی مبلغ درآمد دولت از طرح دوهزار و پانصد ملیارد تومن میشه!
      یعنی با یه طرح که بعده چند روز به فراموشی سپرده میشه دولت 2500 ملیارد تومن به جیب میزنه.
      واسه تمدید سالانه کارت هم 20,000 هر سال ازت بگیرن، اونوقت یه منبع درآمد دائمی واسه دولت ایجاد میشه

    • حسین خانی

      اقای وقف شده اگر میخواهید این نون مردم بدبختم ببرید خوبه چون دو سه شعله فقط کسانی هستن که پارتی دارن یافامیلی مثل شما تو دولت دارن یا خانواده شهدا اونم هرکاری بکنی فرقی نداره تازه دوست عزیمون گفتند بیشتر شغلها را اتباع خارجی که پول جیب دولت میکن اشغال کردن کدومتون برای مردم کاری کردید اینم حتما یکی از فامیلات کار خوب گیرش نیومده یایکی دوکاره سد راهشه

    • بدون نام

      من کارت اشتغال می خواهم.

    • بدون نام

      کارت اشتغال واجب هست.

    • بدون نام

      مجلس دارداشتباه می کندکه باکارت اشتغال مخالفت می کند.

    • بدون نام

      آنهایی که باکارت اشتغال مخالفت می کنندآنها مارادوست ندارند.

    • بدون نام

      من رای موافق به کارت اشتغال می دهم لطفا دوباره رای گیری کنیدوهمه نظرموافق بدهند.

    • بدون نام

      ای کاش موافقت با کارت اشتغال می کردند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج