۶۳۷۸۷۸
۶ نظر
۵۰۲۱
۶ نظر
۵۰۲۱
پ

تاریخچه کوتاه سلبریتی‌ها در ایران (۲)

بیشتر شاعران یا درباری بودند و یا در جمع های محدودی شعرهای خود را می خواندند. انوری یکی از شاعران درباری بود. او در بازار دید که کسی شعرهای او را برای مردم می خواند.

ماهنامه نزدیک: بیشتر شاعران یا درباری بودند و یا در جمع های محدودی شعرهای خود را می خواندند. انوری یکی از شاعران درباری بود. او در بازار دید که کسی شعرهای او را برای مردم می خواند. پرسید: «این شعرها از کیست؟» گفت: «انوری.» پرسید: «انوری را می شناسی؟» گفت: «من خودم انوری ام.» انوری گفت: «شعردزد دیده بودیم، اما شاعردزد نه.» این یعنی شاعرانی کم و بیش بین مردم شناخته شده بودند، اما نه در این حد که کسی قیافه آنها را بشناسد.
۱۳۷۶ : ورزشکاران در تبلیغات: حضور کریم باقری در تبلیغ محصولات بهداشتی ایرانی داروگر (پس از صعود ایران به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه).
تاریخچه کوتاه سلبریتی‌ها در ایران (۲)
خرداد 1381 : اولین حضور یک بازیگر در تبلیغات پس از انقلاب اسلامی. حضور جمشید مشایخی در تبلیغ کولر گازی جنرال. گفته می شود او برای تامین هزینه عمل جراحی قلب خود دست به این کار زد.
تاریخچه کوتاه سلبریتی‌ها در ایران (۲)
۱۳۸۵ : وزارت ارشاد استفاده از چهره ها را در تبلیغات ممنوع کرد.
بهرام رادان: «دی ماه ۸۵ بود... مشاهده کردم چندین نفر در حال کندن تبلیغات من هستند... من خدمت وزیر آن وقت، محمد حسین صفار هرندی رفتم... گفتند ممنوعیت وجود دارد.»
تاریخچه کوتاه سلبریتی‌ها در ایران (۲)
1386 : حضور جنجالی حسین رضازاده، وزنه بردار رکورددار جهان در تبلیغ بنگاه املاک رابینسون دوبی. این تبلیغ در شبکه های ماهواره ای (شبکه مهاجر نت‌ورک) پخش و در ایران بسیار جنجالی شد.
روزنامه نگاران رضازاده را به تشویق مردم برای خروج ارز از کشور متهم کردند. همزمان ناصر حجازی هم در تبلیغاتی مشابه حضور یافت. رضازاده: «من در آخرین سال های ورزش حرفه ای به سر می برم. این حق من است که بتوانم برای زندگی آینده ام درآمدزایی کنم.
گفته می شود رضازاده برای این تبلیغ ۲۰۰ میلیون تومان پول گرفت و حجازی ۴۰ میلیون تومان.
تاریخچه کوتاه سلبریتی‌ها در ایران (۲)
۱۳۸۶ : کتابخوان شدن به خاطر سلبریتی ها: کتاب «سعدی از دست خویشتن فریاد» از عباس کیارستمی (کارگردان ایرانی) منتشر شد. کیارستمی در این کتاب کوچک، شعرهایی از سعدی را به شکل تقطیع شده آورده است.
برخی او را به کتاب‌سازی متهم کردند و برخی او را به خاطر رواج سعدی خوانی در میان جوانان تشویق کردند. این آغاز روندی بود برای نوشتن یا ترجمه کتاب از سوی سلبریتی های سینمایی، تلویزیونی و ورزشی.
تاریخچه کوتاه سلبریتی‌ها در ایران (۲)
1388 : حمایت زیرزمینی ها از سیاست: ساسان یافته با نام هنری ساسی مانکن (خواننده رپ) از مهدی کروبی (کاندید رییس جمهوری) حمایت کرد. این اولین حمایت یک هنرمند غیرمجاز از یک فرد سیاسی بود.
تاریخچه کوتاه سلبریتی‌ها در ایران (۲)

1390 : آقای دوربینی: کامران نجف زاده با فردی به نام حسین نمازی مصاحبه می کند. کسی که در اکثر گزارش های خبری صدا و سیما در بین مردم حضور دارد. او متخصص دیده شدن در دوربین است و به همین دلیل به آقای دوربینی مشهور می شود.
تاریخچه کوتاه سلبریتی‌ها در ایران (۲)

مرداد 1394 : لیلا اوتادی، بازیگر سینما، در اینستاگرام از تولید عطری به نام خود خبر داد. شهریور 96 هم خبر تولید عطری به نام لیلا حاتمی در فرانسه منتشر شد.
تاریخچه کوتاه سلبریتی‌ها در ایران (۲)
شهریور ۱۳۹۴ : رضا رشیدپور، اولین برنامه گفت‌وگو محور اینترنتی را در ایران راه انداخت. او پس از موفقیت در برنامه های گفت‌وگومحور با افراد مشهور در تلویزیون و ایجاد مانع بر سر راه اجرا در صدا و سیما، در کانال آپارات خود برنامه «دید در شب» را راه انداخت و در آن با سلبریتی ها مصاحبه کرد.
تاریخچه کوتاه سلبریتی‌ها در ایران (۲)
مهر 1394 : اولین حضور یک زوج در تبلیغات (امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی در تبلیغ لباس های ریباک).
تاریخچه کوتاه سلبریتی‌ها در ایران (۲)

6 بهمن 1394 : اولین حضور یک زوج در کمپین تبلیغاتی (امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی در تبلیغ لوازم آشپزخانه آلتون).
تاریخچه کوتاه سلبریتی‌ها در ایران (۲)

1394 : تصویب دستورالعمل استفاده از هنرمندان و ورزشکاران در تبلیغات در کمیته مرکزی سازمان های تبلیغاتی در کمیته مرکزی سازمان های تبلیغاتی کشور. این قانون فقط برای کالاها و خدمات داخلی مجوز صادر کرده است.
یکی از بندها: «در تبلیغ کالاهای ویژه آقایان فقط از آقایان و در کالاهای ویژه خانم ها فقط از خانم ها استفاده شود.»
تاریخچه کوتاه سلبریتی‌ها در ایران (۲)

۱۹ مرداد ۱۳۹۴ : شهاب حسینی (به عنوان مدیر فرهنگی شهر فرش) حضور در تبلیغات این برند را رد کرد و گفت: «اعتقادی به استفاده ابزاری از عکس بازیگر به عنوان تبلیغات کالا یا برند خاص نداشتم.»
گفته می شود پیشنهاد تبلیغاتی به او ارزش ۴ میلیارد تومانی داشته است.
تاریخچه کوتاه سلبریتی‌ها در ایران (۲)

۱۳۹۵- ۱۳۹۶ : جولان سلبریتی ها: سلبریتی ها همه جا حضور دارند. از تمام برنامه های تلویزیونی در موضوعات مختلف؛ از سیاست تا ازدواج و اعیاد مذهبی و ملی گرفته تا روی بیلبوردهای تبلیغاتی برندهای مختلف و شبکه های اجتماعی و سیاست.
تاریخچه کوتاه سلبریتی‌ها در ایران (۲)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شهاب افرین

    • بدون نام

      دم شهاب حسینی گرم

    • بدون نام

      شهاب حسینی آفرین داره...اون فقط هنر و بازیگری رو برای هنر و‌بازیگری میخواد

    • maha

      واای شهاب حسینی عاااشقشم.همه چیش عالیه هم تیپش هم قیافش هم صداش هم محبوبیتش بین مردم هم بازیش هم اخلاقش .....بهترینی افتخارسینما:)

    • بدون نام

      تنها شهاب لیاقت داره ستاره باشه

    • بدون نام

      وای دمت گرم شهاب حسینی ...هم آفرین داری ... هم اینکه خیلی راحت تونستی خودت رو تو دل مردم ایران جاکنی perfect

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج