جاباما
۶۳۸۲۹۰
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

افزایش ۹۰ درصدی کشف مجموع جرائم جنایی

رئیس پلیس آگاهی ناجا از افزایش ۹۰ درصدی کشف مجموع جرائم جنایی در سال جاری و سال‌های گذشته خبر داد و گفت: هیچ پرونده‌ای از حوزه جنایی نباید از روی میز تا هنگام کشف، کنار گذاشته شود.

خبرگزاری فارس: سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا در همایش روسای ادارات مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی سراسر کشور، اظهار داشت: وقوع جرائم جنایی زائیده کم‌کاری برخی سازمان‌ها و سایر ارگان‌های دخیل و اثرگذار است.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با جرائم جنایی، گفت: کشف پرونده‌های جرائم جنایی در کمترین زمان و کیفیت کشف این پرونده‌ها از شاخصه‌های مهم این حوزه است و توانمندی کارآگاهان، گواه آن است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه ملاک ما در حوزه جرائم جنایی کیفیت کشف است، تصریح کرد: ارزیابی جرائم دیگر بیشتر عددی و کمی است اما جرائم جنایی متکی بر هوش، استعداد و توانمندی افسران مجرب است و قدرت تجزیه و تحلیل کارآگاهان در این رابطه نقش تأثیرگذاری دارد.

وی از افزایش ۹۰ درصدی کشف مجموع جرائم جنایی در سال جاری و سال‌های گذشته خبر داد و تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم، بهره‌برداری از توانمندی‌ها و امکانات است، با توجه به حساسیت این حوزه اعتبارات زیادی به جرائم جنایی اختصاص داده می‌شود.

این مقام بلندپایه انتظامی به آسیب‌شناسی پرونده‌های جنایی تأکید و بیان کرد: استفاده از روانشناسان، جامعه شناسان و متفکران دانشگاهی به عنوان مسئول آگاه در زمینه جرم برای آسیب‌شناسی رفتار مجرمانه و جلوگیری از تکرار جرم، بسیار مهم و ضروری است.

وی به بازتاب واقعی یا غیرواقعی وقایع در شبکه‌های اجتماعی اشاره و تصریح کرد: انتشار جنایات در جراید، فضای مجازی و... ضمن تشویش اذهان عمومی موجب انعکاس سریع این جنایات و افزایش خشونت در جامعه می‌شود.

سردار مقیمی بر اهمیت پیشگیری از وقوع جرائم جنایی و تأثیر آن در کاهش وقوع تأکید و تصریح کرد: این‌گونه جرائم همانند جرم سرقت کمتر قابل‌پیشگیری است اما وظیفه کارآگاهان جنایی در صورت وقوع، پیگیری جدی آن است که باید صادقانه و بدون وقفه دنبال شود.

پیگیری مستمر پرونده‌های جاری و معوقه جهت کشف

وی با اشاره به راه‌اندازی کمیسیون پرونده‌های مهم جنایی، تأکید کرد: هیچ پرونده‌ای از حوزه جنایی نباید از روی میز تا هنگام کشف کنار گذاشته شود .

رئیس پلیس آگاهی کشور خطاب به روسای ادارات مبارزه با جرائم جنایی گفت: پیگیری مستمر پرونده‌های جاری و معوقه از موضوعات مهمی است که هر یک از شما بایستی جزئیات اطلاعات هر پرونده را بدانید.

وی به افزایش سهم تحقیقات کارآگاهان در کشف پرونده‌های جنایی اشاره و بیان کرد: اقدامات فنی، اطلاعات جنایی، اشراف اطلاعاتی و تحقیقات میدانی در کشف پرونده‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است که به‌طور قطع افسران جرائم جنایی آن را سرلوحه کاری خود قرار می‌دهند.

سردار مقیمی خاطرنشان کرد: همه موضوعات در این حوزه، دارای حساسیت است که باید این‌گونه پرونده‌ها با اولویت آنی، حداکثر توان و با بهره‌گیری از کلیه امکانات به آن پرداخته شود.

مسئول سازی سازمان‌های تأثیرگذار در وقوع جرائم

رئیس پلیس آگاهی کشور در خاتمه بر مسئول سازی سازمان‌های مؤثر در وقوع جرائم جنایی تأکید و تصریح کرد: توقع مرکز از استان‌ها در رسیدگی و کشف پرونده‌ها، بسیار زیاد است؛ همکاران ما در استان‌ها باید نهایت سعی و تلاش خود را به‌کارگیرند تا بتوانیم موقعیت مناسبی را امسال و سال‌های آینده داشته باشیم که به‌طور قطع هر آنچه‌که در مجموعه جرائم جنایی انجام می‌شود یک سابقه مهم و تاریخی برای پلیس آگاهی است.

گفتنی است، در خاتمه این همایش از سوی رئیس پلیس آگاهی ناجا به ۶ استان برتر به دلیل موفقیت در کشف جرائم جنایی، لوح تقدیر اهداء شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بگین جم وجنایت رشد۹۰درصدی داشته

    • بسیجی اصفهانی

      همه مشکلات در ایران بخاطر اقتصاد خراب مدیریت اشتباه مسعولان است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج