اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۳۸۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

با عبور مترو،

سي‌وسه پل روزي ۴۰ بار بر خود مي‌لرزد

یک كارشناس حوزه‌ي ميراث فرهنگي با تأکيد بر اين‌که ساختار بناهاي تاريخي ايراني با ارتعاش هم‌خواني ندارد، گفت: با عبور قطار شهري از زير پايه‌هاي سي‌وسه پل شاهد تخريب اين بناي تاريخي در بلندمدت خواهيم بود.

یک كارشناس حوزه‌ي ميراث فرهنگي با تأکيد بر اين‌که ساختار بناهاي تاريخي ايراني با ارتعاش هم‌خواني ندارد، گفت: با عبور قطار شهري از زير پايه‌هاي سي‌وسه پل شاهد تخريب اين بناي تاريخي در بلندمدت خواهيم بود.

مرتضي فرشته‌نژاد با بيان اين‌که طبق مصوبه‌اي قرار بود، قطار شهري با چند متر فاصله از کنار اين پل تاريخي عبور کند، اظهار کرد: اکنون مسير مترو به‌گونه‌اي است که قطار شهري دقيقا از زير پل و پايه‌هاي آن عبور مي‌کند.

او ادامه داد: با راه‌اندازي خط شمال به جنوب قطار شهري، روزانه دست كم ۴۰ بار مترو از کنار اين پل تاريخي عبور خواهد کرد و ارتعاش‌هاي حاصل از عبور مترو براي ساختار چهارباغ، مدرسه‌ي امام صادق (ع) و سي‌و‌سه پل بسيار زيان‌بار است و به‌تدريج سبب تخريب اين آثار خواهد شد.

به گفته‌ي اين كارشناس حوزه‌ي‌ ميراث فرهنگي، شکايتي از سوي سازمان ميراث فرهنگي در اين زمينه شده و قرار است، وضعيت سي‌وسه پل را مبني بر نداشتن مشکل مستندسازي کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، اقدامات لازم را انجام دهند.

وي دليل مرمت اين پل را تأمين دليل براي دادگاه مبني بر سالم بودن پل دانست و بيان کرد: مطمئنا اگر قطار شهري از اين محل عبور نکند و اتفاق‌هاي آسيب‌زننده‌ي ديگر رخ ندهد، اين پل تاريخي تا ۱۰۰ سال ديگر نيز پابرجا خواهد بود.

فرشته‌نژاد با گلايه از مطرح شدن برخي سخنان غيرکارشناسي در اين زمينه، گفت: افرادي که اعتقاد دارند، هيچ مشکلي براي سي‌وسه پل پيش نمي‌آيد، هيچ‌کدام در زمان تخريب پل نخواهند بود تا پاسخگو باشند.

منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

سي‌وسه پل روزي 40 بار بر خود مي‌لرزد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج