۶۳۸۳۹۸
۷ نظر
۵۰۰۹
۷ نظر
۵۰۰۹
پ

دلیل عدم افزایش قیمت نان

وزیر اقتصاد گفت: در سنجش نرخ تورم باید به شاخص‌های متفاوتی در سبد کالای خانوار چون خوراک پوشاک تفریح نیز توجه کرد زیرا هر یک از معیارها ضریب خاصی را تعیین می‌کند.

خبرگزاری میزان: وزیر اقتصاد گفت: در سنجش نرخ تورم باید به شاخص‌های متفاوتی در سبد کالای خانوار چون خوراک پوشاک تفریح نیز توجه کرد زیرا هر یک از معیارها ضریب خاصی را تعیین می‌کند.


مسعود کرباسیان در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص محسوس بودن گرانی کالا با وجود کاهش نرخ تورم در کشور بیان کرد: نرخ تورم یک روش علمی دارد و روش علمی را نمی‌توان تغییر داد و باید با یک زبان ثابت با دنیا صحبت کنیم.

وی در ادامه افزود: ممکن است نرخ تورم در میان مردم با توجه به افزایش و کاهش یک رقم کالا اتفاق بیفتد که این در اصل ملاک سنجش تورم محسوب نمی‌شود.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: در سنجش نرخ تورم واقعی باید نرخ تور شهری و روستایی تعیین و تفکیک شود که با یکسان‌سازی و در نظر گرفتن معیارهای جهانی، اقتصادانان نرخ تورم را تعیین خواهند کرد.

کرباسیان تاکید کرد: در سنجش نرخ تورم باید به شاخص‌های متفاوتی در سبد کالای خانوار چون خوراک پوشاک تفریح نیز توجه کرد زیرا هر یک از معیارها ضریب خاصی را تعیین می‌کند.

وی یادآور شد: ضریب برخی از کالاهای در سنجش تورم بالا است به طور مثال قیمت نان با توجه به ارزش بالا در سبد غذایی خانوار و اقشار کم درآمد، تاثیر بسزایی در نرخ تورم خواهد داشت لذا بر همین اساس تصمیم گرفته شد تا افزایش قیمتی در نان صورت نگیرد.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: نرخ تورم نرخ صحیحی است و با توجه به صحبت‌های ریاست جمهوری افزایش قیمت 7 درصدی کالاها نسبت به سال گذشته تعیین می‌شود و این اعداد از دیدی مصرف کننده خودر متفاوت خواهد بود ولی آمار اعداد و ارقام اقتصادی براساس معیار خاصی سنجیده می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عنقا

      بله باید مردم سفر برن کوپولش همه چی بالامردم پوشاک لازم دارن درسته ولی گاهی اوقات ماصرفه جویی میکنیم وبه سراغش نمیرویم جلوی گرانی برنج که داره به مردم ظلم میشود وتوان پرداخت ندارن چه بای بشه بعضیها همین برنج قسطی میخرن مثلا 40 کیلو میخرن وگاهی اوقات اصلا پول دربساط ندارن به عینه دیدم که بدن چراباید ولی این نباید باشه همه مثل شما وزرا نیستن که بخوان این کار بکنن ظلم بسیار بزرگی غافل شدین جلوش نگرفتین اینجوری شدتورا خداخبرگزاری به هرکسی رسیدگی بگو مردم مشکل دارن فقط تیتر نزن که بعد مردم بگن دنیا چه خبره این قدر باخارجیها مقایسه نکنید

    • بدون نام

      عجب تفسیرابلهانه ای

    • بدون نام

      متاسفم مسئولی که دلش برای مردمش نسوزد مسلمان نیست.شماکه همه کار می کنید لااقل با نان کار نداشته باشید.

      پاسخ ها

      • نیازی

        سلام این وزیر از جیب نانواها مایه نزار ه هزینه های که سه سال رفته بالا کی باید بد نانوا ها نمی توانن جور دولت بکشن

    • بدون نام

      فکر میکنید با یک امار غلط تورم پایین میاد
      مردم گرانی و تورم را حس میکنند اما مسولین از تک رقمی شدن تورم میگویند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ،،،، خودشونن

      • علی

        هزینه های نانوایی‌های که رفته بالا توی این چهار سال کی باید بده وزیر که حقوق آنچنانی دارد نفسش از جای گرم درمیاد نانوا چه تقصیری دارد هرکول قیمت گوشت برنج روغن چهار سال نگرداشتی اون موقه حرف بزن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج