۶۳۸۸۸
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

روز متفاوت مهتاب کرامتی در بیمارستان

مهتاب کرامتی بازیگر و سفیر حسن نیت یونیسف به مناسبت هفته ترویج تغذیه با شیر مادر از بخش زنان و زایمان بیمارستان مهدیه تهران بازدید کرد. وی در این دیدار از مادران خواست به هیچ دلیلی ارتباط خود را با فرزندان تازه متولد شده‌شان قطع نکنند؛ آنها را لمس و بغل کرده و از شیر مادر تغذیه کنند.

خبرگزاری مهر: مهتاب کرامتی بازیگر و سفیر حسن نیت یونیسف به مناسبت هفته ترویج تغذیه با شیر مادر از بخش زنان و زایمان بیمارستان مهدیه تهران بازدید کرد. وی در این دیدار از مادران خواست به هیچ دلیلی ارتباط خود را با فرزندان تازه متولد شده‌شان قطع نکنند؛ آنها را لمس و بغل کرده و از شیر مادر تغذیه کنند.

روز متفاوت مهتاب کرامتی در بیمارستان

به مناسبت هفته ترویج تغذیه با شیر مادر، مهتاب کرامتی سفیر حسن نیت یونیسف و بازیگر سینمای ایران با هماهنگی دفتر یونیسف در ایران، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از بخش زنان و زایمان بیمارستان مهدیه تهران بازدید کرد و درباره اهمیت تغذیه با شیر مادر با مادرانی که تازه زایمان کرده بودند گفتگویی صمیمانه انجام داد.

این بیمارستان که یکی از مجهزترین بیمارستان‌هایی دولتی در بخش زنان و زایمان است یکی از بیمارستان‌های دوستدار کودک نیز به شمار می‌رود، از این‌رو مادران به خوبی در جریان فواید شیر مادر قرار می‌گیرند و از همان ابتدا در این ارتباط آموزش داده می‌شوند.

روز متفاوت مهتاب کرامتی در بیمارستان

سفیر حسن‌نیت یونیسف بازدید خود را از یکی از بخش های این بیمارستان ویژه مراقبت های نوزادان نارس شروع کرد که در آن نوزادانی نگه داشته می‌شوند که وزن زیر یک کیلو و ۵۰۰ گرم دارند و عمدتا با مشکلاتی تنفسی روبرو هستند. این نوزدان که شاید به نوعی به اندازه یک عروسک‌اند، وضعیت تنفسشان با چندین دستگاه کنترل می شود تا زمانیکه بتوانند به شرایط طبیعی برسند و دوباره به آغوش مادر خود بازگردند.

مهتاب کرامتی در بازدید از این بخش به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و گفت: من به خاطر همکاری با یونیسف همیشه ارتباط مستقیمی با کودکان دارم اما امروز برایم جالب بود که نوزادانی را در این بخش با وزن ۵۵۰ گرم دیدم که چقدر مراقبت از آنها کار سختی است و از تصور اینکه روزی همین کوچولوها مردان و زنان بالغی می شوند سرشار از شوق می شوم.

روز متفاوت مهتاب کرامتی در بیمارستان

وی افزود: نشان داده شده این نوزادان در صورت تماس پوست با پوست مادرانشان حتی برای چند دقیقه در روز روند رشدشان سریع تر می شود و جالب‌تر اینکه شیر مادران برای نوزادان نارس کاملا بر اساس نیاز متفاوت تغذیه ای آنها تامین می شود و این باز هم نشان‌دهنده این است که شیر مادر حتی برای نوزادان نارس بهترین تغذیه ممکن است.

این بازیگر سینما که بخشی از فعالیت‌های خود را به آموزش و فرهنگسازی امور اجتماعی و فرهنگی اختصاص می‌دهد، بیان کرد: این خیلی خوب است که در این بیمارستان اتاقی ویژه این مادران وجود دارد که می توانند هر زمان بخواهند در آن استراحت کنند و بعد در طول شبانه‌روز چندین بار به نوزادانشان در این بخش سر بزنند و آنها را لمس و تغذیه کنند.

در ادامه این بازدید مهتاب کرامتی از بخش زنان و زایمان بازدید و با مادرانی که به تازگی نوزادان خود را به دنیا آورده و مشغول شیردادن به آنها بودند صمیمانه گفتگو کرد و بر حمایت و کمک‌هایی مورد نیاز آنها برای تغذیه با شیر مادر تاکید کرد. این مادران جوان با خوش رویی از کرامتی استقبال و با وی درباره شرایطشان صحبت کردند. آنها غالبا به اهمیت حمایت همسران و کارکنان بیمارستان در تشویق آنها برای تغذیه نوزادان با شیر خود تاکید داشتند.

سفیر حسن نیت یونیسف در بازدید از این بخش گفت: برایم لذت‌بخش بود وقتی مادرانی را می دیدم که با عشق به فرزندان خود رسیدگی کرده و به آنها شیر می‌دهند.

یکی از مادرانی که در این بخش فرزند دوم خود را به دنیا آورده است، تاکید داشت که نتوانسته به دلایلی فرزند اول خود را شیر دهد به همین دلیل فرزند او دچار آلرژی شده است. به همین دلیل تلاش دارد که کودک دوم خود را حتما با شیر مادر تغذیه کند. در همین زمینه مهتاب کررامتی گفت: چقدر خوب است که چنین موضوعاتی در جامعه ترویج پیدا کند. اما بسیار مهم است که همسران و خانواده این مادران و کادر پزشکی بیمارستانها به آنها کمک کنند و مانع ایجاد اضطراب و نگرانی در مادران برای شیردهی شوند.

روز متفاوت مهتاب کرامتی در بیمارستان

کرامتی با اشاره به شرایط فعلی جامعه و شرایط مادران در نگهداری از فرزندانشان گفت: متاسفانه مقوله زایمان طبیعی کم کم در حال کمرنگ شدن است. در نتیجه تغذیه با شیر مادر و تماس پوست با پوست مادر و نوزاد بلافاصله پس از زایمان نیز در میان مادران دشوارتر می شود. از سویی برای مادران شاغل و مادرانی که به زیبایی اندام خود بیشتر فکر می کنند تا به سلامت فرزندانشان، ممکن است تغذیه با شیر مادر به فراموشی سپرده شود و در عین حال بازار کسب و کار شیرهای خشک داغ تر می‌شود.

سفیر حسن نیت یونیسف اضافه کرد: تحقیقات نشان داده شیردهی باعث برگشت سریع‌تر وزن مادران به وزن قبل از زایمان می شود و نهایتا نباید فراموش کرد که تغذیه با شیر مادر سالم ترین انتخاب برای مادر و کودک و اقتصادی ترین نوع تغذیه در دنیاست.

وی که ساعاتی در این بخش با مادران صحبت می کرد، پس از پایان این بازدید عنوان کرد: شروع زندگی همیشه زیبا است و امروز با دیدن این همه عشق و علاقه دوباره به این معجزه خداوند ایمان آوردم و انرژی بسیار خوبی از این دیدار گرفتم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا قوت سرکار خانم کرامتی

    • ریحانه خانم

      همیشه به گردش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج