۶۳۸۹۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

شائبه فعالیت غیرقانونی در تامین اجتماععی

پس از معرفی وزیر جدید تعاون کار و رفاه اجتماعی وبه تبع آن تغییر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اتمام تاریخ حکم سرپرستی شش ماهه‌اش، شائبه‌هایی درباره فعالیت غیرقانونی برخی افراد در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی مطرح شد، اظهارات و شائبه‌هایی که پیش از این کمتر کسی درباره آن سخن گفته بود.

خبرگزاری ایسنا: پس از معرفی وزیر جدید تعاون کار و رفاه اجتماعی وبه تبع آن تغییر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اتمام تاریخ حکم سرپرستی شش ماهه‌اش، شائبه‌هایی درباره فعالیت غیرقانونی برخی افراد در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی مطرح شد، اظهارات و شائبه‌هایی که پیش از این کمتر کسی درباره آن سخن گفته بود.

حسن اعتمادزاده دبیر هیات امنای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اعضای هیات امنای سازمان تامین اجتماعی شامل ۹ نفر می‌شود، اظهار کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری اسدالله عباسی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین نفری بود که به هیات امنای سازمان تامین اجتماعی وارد شد و پس از آن هیچ‌کس به صورت قانونی به عنوان عضو هیات امنای این سازمان معرفی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که به عنوان اعضای هیات امنا معرفی می‌شوند، باید روال قانونی آن را طی کرده باشند، ادعا کرد: اعضای هیات امنا توسط وزیر به شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی معرفی شده و پس از تصویب در این شورا، وزیر در این خصوص حکم صادر می‌کند، اما در مورد « ناصر برهانی» و مرتضوی به هیچ وجه این روال طی نشد.

دبیر هیات امنای سازمان تامین اجتماعی درمورد علت معرفی برهانی به عنوان عضو هیات امنای این سازمان، گفت: خیلی‌ها دوست دارند در بعضی جایگاه‌ها قرار گیرند و در مورد برهانی نیز هیچ‌کس از ما سئوالی نپرسید.

اعتمادزاده با اشاره به اینکه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در ورود و خروج افراد به این هیات نقشی ندارند، اظهار کرد: ساز و کار این موضوع فراتر از هیات امناست و باید توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی که شامل رییس‌جمهور، حداقل هشت وزیر و دو معاون رییس‌جمهور است، در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه اگر روال قانونی انتصاب افراد به عنوان اعضای هیات امنا طی نشود، به هیچ وجه این افراد به عنوان اعضای هیات امنا شناخته نمی‌شوند، مدعی شد: هرگز سعید مرتضوی و برهانی در جلسات با عنوان "اعضای هیات امنا" حضور نداشته‌اند،‌ چرا که برای افراد عضو هیئت امنا دعوتنامه ارسال می‌شود، اما مدیران صندوق‌ها و سایر مسولان سازمان‌های بیمه‌گر می‌توانند به عنوان افراد متفرقه در جلسات حضور یابند.

دبیر هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه چه زمانی لیست جدید اعضای هیات امنای این سازمان اعلام می‌شود، گفت: تصمیم‌گیری در این خصوص با نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌گیرد و هر زمانی که شورای عالی رفاه و وزیر در این خصوص تصمیم‌گیری کنند، حکم این افراد توسط وزیر صادر می‌شود.

خروج نام عباسی از ترکیب فعلی هیات امنای سازمان تامین اجتماعی منوط به تصمیم وزیر جدید است

اعتمادزاده در مورد ترکیب اعضای فعلی هیات امنای سازمان تامین اجتماعی، خاطر نشان کرد: این اعضای ۹ نفر از جمله اسدالله عباسی، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، ضرغام صادقی، غلامحسین رضوانی، علی یوسف‌پور، سید محمد یار احمدیان، محمد پارسا، حسن اعتمادزاده و محسن خلیلی عراقی را شامل می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا پس از انتصاب وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نام وزیر سابق این وزارتخانه از لیست اعضای هیات امنا خارج می‌شود یا خیر؟ گفت: فعلا لیست اعضای هیات امنا شامل همین ۹ نفر است و در مورد خارج شدن نام عباسی از هیات امنای سازمان تامین اجتماعی باید وزیر فعلی وزارتخانه و شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی تصمیم‌گیری کنند.

اعتمادزاده درحالی فعالیت این افراد را در هیات امنای تامین اجتماعی غیرقانونی می‌خواند که ناصر برهانی درخصوص علت معرفی خود به عنوان عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی حاضر به مصاحبه و پاسخ به سوالات خبرنگار ایسنا نشد.

در عین حال عباسی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته، همه آنچه اخیرا در رسانه‌ها در مورد جابه جایی در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی مطرح شده را کذب محض دانست و اظهار کرد: هیچ تغییری در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی صورت نگرفته و هیچ چیزی خرید و فروش نشده است.

همچنین عضو دیگر هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در مورد گزینه‌های احتمالی برای مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی، خاطر نشان کرد: نام ۲ - ۳ نفر برای مدیرعاملی مطرح است که تمام تلاش اعضا انتخاب فردی از درون سازمان به عنوان مدیرعامل جدید است.

به گفته وی، روز گذشته در حالی جلسه تودیع سرپرست قبلی و معارفه سرپرست جدید سازمان تامین اجتماعی انجام شد که در این جلسه حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صمدالله فیروزی سرپرست جدید سازمان ارائه شد و مرتضوی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دوران مدیریتی خود لوح تقدیری دریافت کرد.

بنابر اظهارات این عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در جلسه روز گذشته هیچ تصمیمی درباره شستا و ریاست آن اتخاذ نشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج