۶۳۹۲۱
۱۱ نظر
۵۰۴۱
۱۱ نظر
۵۰۴۱
پ

ورود سوئدی ها به بازار خودروی ایران

ایمن ترین خودروی دنیا هم وارد ایران شد. شرکت افراموتور بعداز نزدیک به ۳سال حرکت با چراغ خاموش در ایران، بالاخره در ۱۵تیرماه امسال ورود خود را به بازار خودروهای وارداتی ایران اعلام کرد.

ورود سوئدی ها به بازار خودروی ایران
مجله تخت گاز: ایمن ترین خودروی دنیا هم وارد ایران شد. شرکت افراموتور بعداز نزدیک به ۳سال حرکت با چراغ خاموش در ایران، بالاخره در ۱۵تیرماه امسال ورود خود را به بازار خودروهای وارداتی ایران اعلام کرد. حالا باید دید حرکت افراموتور با چراغ روشن آن هم بعد از فروکش شدن التهاب در بازار خودرو، تا چه حد بر کاهش قیمت های سربه فلک کشیده خودروهای وارداتی تأثیر خواهد گذاشت. قیمت هایی که چندان معقول نیستند و کنترل آنها بیشتر توسط نمایشگاه داران و واسطه‌ها صورت می گیرد.

تازه واردهای سوئدی زیر یک سقف

سالن همایش های صدا وسیما در پانزدهمین روز از تیرماه سال۹۲، میزبان مدعوین شرکت افرا موتور و چند تن از اصحاب رسانه بود. افراموتور در رونمایی رسمی خود چهار محصول وارداتی ولوو را معرفی کرد. قرار بود برنامه رأس ساعت ۹:۳۰ آغاز شود، اما به خاطر دیر رسیدن مهمانان مراسم، ساعت ۱۰:۲۰ دقیقه با قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی برنامه آغاز شد. بعد از آن مدیرعامل شرکت، آقای مهندس بصروی ضمن عرض خیرمقدم خدمت مهمانان، توضیحاتی در مورد شرکت افرا موتور بیان کردند: شرکت افرا موتور درسال۸۹ مأموریت خود را برای فعالیت در زمینه خودرو آغاز کردند.

ورود سوئدی ها به بازار خودروی ایران

افراموتور با تحقیق و پژوهش در بازار خودرو کشور، به این نتیجه رسید که با توجه به آمار تصادفات و افزایش مرگ و میر مردم در رانندگی به سراغ ایمن ترین خودروی دنیا برود، تا بخش کوچکی از صدمات جاده و جانی را کاهش دهد. به همین خاطر شرکت ما به سراغ ایمن ترین خودروی دنیا یعنی ولوو رفت.

مهندس بصروی در ادامه سخنانشان تأخیر یکساله در فروش محصولات افراموتور را، دلایل متعددی برشمردند. اما مهترین دلیل را تکمیل نشدن پروسه خدمات پس از فروش و ارائه خدمات مناسب به مشتری بیان کردند. در این خصوص شرکت افراموتور که به عنوان نماینده محصولات ولوو در ایران شناخته می شود تمام قطعات اصلی و مورد نیاز محصولات خود را در این مدت تأمین کرده است تا بتواند خدمات مناسبی را به مالکین خودروهای ولوو ارائه دهد. بعد از صحبت های مدیرعامل افراموتور، بخش های مختلفی از جمله معرفی محصولات و فعالیت های اصلی شرکت در نظر گرفته شده بود. دربخشی از این برنامه مهندس دامون نوذری بخشی از ارزش های سازمانی شرکت را تشریح کرد.

کیفیت در ارائه خدمات یکپارچه و حفظ محیط زیست را می توان از جمله ارزش های مهم این شرکت برشمرد. همچنین شرکت افراموتور برای جبران تأخیر در فروش محصولات و عرضه آنها به بازار در بخش مدیریت خود تصمیم دارد با تکیه بر شبکه های ارتباطی، علاوه بر خوش قول نشان دادن مجموعه سعی دارد در کوتاه ترین زمان ممکن محصولات خود را به مشتریان ارائه دهد. البته این قول، برای شرکت نوپایی همانند افراموتور به نوعی تبلیغ پیش از موعد به حساب می آید.

سوئدی هایی که توانستند وارد شوند

افراموتور برای بازار ایران چهار محصول جدید کمپانی ولوو را در نظر گرفته است. سه خودروی سواری و یک خودروی شاسی بلند به عنوان محصولات عرضه شده توسط این شرکت به حساب می آید. در طول برگزاری این مراسم هیچ کدام از مسئولین شرکت افراموتور با توجه به دعوت از اصحاب رسانه حاضر به جواب دادن به سوال های خبرنگاران نبودند. اما با پیگیری خبرنگار تخت گاز توانستیم قیمت خودروهای مورد نظر را بدست آوریم.

گران‌ترین سوئدی

گران ترین خودرو که توسط افراموتور عرضه خواهد شد، ولووC۷۰ است. C۷۰ یک خودروی کانورتیبل با ظرفیت ۴سرنشین(۲+۲) با پیشرانه پنج سیلندر به حجم ۲۵۲۱ است که با بهره‌مندی از توربوشارژ قدرت پیشرانه به ۲۳۰ اسب بخار در ۵۰۰۰دور بردقیقه رسیده است. این خودرو به عنوان گران‌ترین مدل عرضه خواهد شد. حداکثر گشتاور آن ۳۲۰ نیوتن متر در ۱۵۰۰الی۵۰۰۰دور بردقیقه است. همچنین شتاب صفرتاصد آن در بهترین شرایط با بهره‌مندی از جعبه دنده ۵سرعته اتوماتیک در مدت زمان ۸ثانیه صورت می گیرد.C۷۰ با حجم باک۶۲لیتری خود در هر۱۰۰کیلومتر تنها ۹.۴لیتر بنزین مصرف می کند. قیمت پایه این مدل ۲۸۰ میلیون تومان است. همچنین برای مدل فول و کامل این خودرو قیمت ۳۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. با این پول نیز می توانید صاحب یک دستگاه ب ام و Z۴ ۲۰i شوید. حتی اگر بنز سوار هستید می توانید مدل سدانE۲۰۰ را خریداری کنید. همچنین می توانید بجای C۷۰ به سراغ لکسوس IS-۳۰۰c بروید که نمونه فول آپشن آن در بازار با قیمت حدود ۳۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می شود.

ورود سوئدی ها به بازار خودروی ایران

هاچ‌بک زیبا و جوان‌پسند

V۴۰ دومین خودرو در کلاس هاچ بک قرار دارد. از نظر امکانات و تجهیزات ایمنی حرف های زیادی برای گفتن دارد. از صفحه کیلومتر دیجیتالی گرفته تا سقف پانوراما و کیسه هوای عابر پیاده، باعث شده تا برچسب قیمتی این خودرو از ۲۸۰ میلیون تومان آغاز شود. ولووV۴۰ را می توان گل سرسبد محصولات افراموتور حساب کرد. شرکت برروی این خودرو تبلیغات زیاد را انجام داده آن هم فقط به خاطر بهره‌مندی از جدیدترین تکنولوژی های ایمنی درون خودرو. V۴۰ یک هاچ بک لوکس و اسپرت است. پیشرانه این مدل ۵سیلندر توربوشارژر با حجم ۲لیتر است. قدرت این پیشرانه ۲۱۳ اسب بخار در ۶۰۰۰دور بردقیقه و حداکثر گشتاور آن نیز ۳۰۰ نیوتن متر در ۲۷۰۰الی ۵۰۰۰دور بردقیقه است. این مدل دارای شتاب صفر تاصد۷.۹ثانیه و حداکثر سرعت۲۲۵ کیلومتر درساعت است. جعبه دنده ۶سرعته اتوماتیک و مصرف سوخت ترکیبی ۷.۵لیتر در هر۱۰۰کیلومتر از دیگر مشخصات فنی خودرو به حساب می آید. این مدل در دوتیپ Cross Country-AWDو R-Design عرضه می شود. نمونه R-design به عنوان نسخه کامل و فول V۴۰ به حساب می آید و افرا موتور قیمت در نظر گرفته شده آن را در حدود۳۱۰ میلیون تومان انتخاب کرده است. برگ برنده افراموتور با این قیمت رقابت بسیار سختی را خواهد داشت. آلفارومئو جولیتا قیمتی در حدود نصف این خودروی سوئدی را دارد. البته می توان اصلی ترین رقیب V۴۰ را در خانواده باواریایی ب ام و پیدا کرد. سری ۱ به عنوان اصلی ترین رقیب این خودرو به حساب می آید که از نظر تجهیزات و کیفت سواری یک سرو گردن بالاتر از ولوو جای دارد. البته اگر شما به پدال های پشت فرمان اهمیت می دهید، باید گفت: شرمنده ولوو علاقه ای به استفاده از این پدال ها برای افزایش لذت رانندگی ندارد. به سراغ خودروی دیگری بروید!

تنها شاسی‌بلند ولوو

XC۶۰ سومین خودروی افراموتور از نظر قیمتی است. XC۶۰ به عنوان شاسی بلند متوسط شناخته می شود. پیشرانه مورد استفاده در این خودرو ۴سیلندر مجهز به توربوشارژ است. این پیشرانه ۱۹۹۹سی سی توانایی تولید۲۴۰ اسب بخار قدرت در ۵۵۰۰دور بردقیقه و حداکثر گشتاور۳۲۰ نیوتن متر در ۱۸۰۰ الی ۵۰۰۰ دور بر دقیقه را دارد. شتاب صفرتاصد این شاسی بلند در مدت زمان ۱/۸ ثانیه بدست می آید و حداکثر سرعت آن ۲۲۵ کیلومتر درساعت ثبت شده است.XC۶۰ در دو تیپ Se Lux و R-Design عرضه می شود. قیمت پایه این خودرو ۲۸۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده. نمونه فول XC۶۰ در تیپR-Design عرضه می شود و دارای برچسب قیمت ۳۰۰ میلیون تومان است. رنو کولیوس که به عنوان یکی از رقبای XC۶۰ شناخته می شود، قیمتی کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان دارد. همچنین شما می توانید با ۳۰۰میلیون تومان صاحب یک دستگاه ب ام و X۱ ۲۰i شوید. البته X۱ در این رنج قیمت فاقد آپشن های استاندارد نظیر سقف پانوراما و DVD است، درصورتی که نمونه فولXC۶۰ با این قیمت دارای سقف پانوراما، دوربین عقب، صندلی برقی و درب برقی صندوق عقب است.

ورود سوئدی ها به بازار خودروی ایران

ارزان‌ترین و کوچکترین

C۳۰ ته تغاری افرا موتور، کوچک ترین عضو چهارنفره ولوو در ایران به حساب می آید. ولووC۳۰ درکلاس هاچ بک جای دارد. پیشرانه آن ۵سیلندر توربوشارژ است. این پیشرانه ۲۵۲۱ سی سی در ۵۰۰۰ دور بر دقیقه قادر به تولید ۲۳۰ اسب بخار است. حداکثر گشتاور این هاچ بک دو در ۳۲۰ نیوتن متر در ۱۵۰۰ الی ۵۰۰۰ دور بردقیقه است. با بهره‌مندی از یک جعبه دنده ۵سرعته اتوماتیک قادر است ظرف مدت زمان ۷.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعته ۱۰۰کیلومتر درساعت دست یابد. حداکثر سرعت این ولوو ۲۳۵ کیلومتر درساعت ثبت شده. ولووC۳۰ با باک۶۲لیتری خود در هر ۱۰۰کیلومتر ۹لیتر بنزین مصرف می کند. قیمت این خودرو در تیپR-Design در حدود ۲۸۰ میلیون تومان برآورد شده است. تیپ R-design در محصولات ولوو به عنوان تیپ اسپرت با کامل ترین سطح تجهیزات شناخته می شود البته افرا موتور قیمت پایه این مدل را با کمترین سطح تجهیزات ۲۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته است. از رقیبان اصلی ولووC۳۰ می توان به آلفارومئو Mito اشاره کرد. نمونه فول میتو در حدود ۱۱۵ میلیون تومان قیمت دارد. البته می توان مینی کوپرS را نیز از دیگر رقبای این خودرو به حساب آورد که تعداد انگشت شماری از آن توانسته اند پلاک ملی دریافت نمایند. اما مینی کوپرS دارای قیمتی درحدود ۳۶۵ میلیون تومان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • edmond

      نمیفروشه و به سرنوشت رنو فرانس دچار میشه ، چون خیلی گــــرونــــه.....

    • بدون نام

      شما طراحی این خودروهارو با پراید مقایسه کنید

      پاسخ ها

      • رسول

        یه چیز جدید بگو بابا. پراید پراید پراید. بی مزه شد

      • احسان

        کاملا باهات موافقم رسول جان

    • mami

      چقدر ارزونن!!!!!!!!!!!!!!!!

    • نوید

      با این قیمت ها که مردم تو خرید پراید و پژو موندن با این عکسا قراره دل ما فقیر بیچاره هارو بسوزونید ؟

    • بدون نام

      " افراموتور با تحقیق و پژوهش در بازار خودرو کشور، به این نتیجه رسید که با توجه به آمار تصادفات و افزایش مرگ و میر مردم در رانندگی به سراغ ایمن ترین خودروی دنیا برود، تا بخش کوچکی از صدمات جاده و جانی را کاهش دهد. "
      همه دلخوشيون اين بود كه مرگ حق و دست خداست ولي پرايد وسيله است و با خريد پرايد از مشكلات نفسگير زندگي خلاص مي شيم .
      اما باشه داداش هر چند وابستگي روحي و عاطفي چند ساله با پرايد دارم ولي پرايد من از تو ، يكي از ماشين هات از من ،
      انصافا" ديگه پولي نخواه آخه ما هم اكنون توان خريد پرايد صفر كيلوتر هم نداريم و بقيه مردم هم كه جاشون توي بنز و بي ام و و هيوندايي و كيا و ... امنه و خطري واسشون نيست

    • امين كيخا

      با درود به دوستان به نگاه شما يك لندكروز در شكوه و يا يك اريون در بخش پيشرانه چه چيزي كم داره ؟ يك تويوتا هيچ گپي براي گفتن نمي گذارد ! من اين چندمين تويوتا ست كه مي خرم و كرولا كه نا ميراست ، اريون كه در كلاس لكسوسه ، و نيز لندكروز هم ٨ سيلندرش بي انگ و نقصه . منهم بر اين باورم كه فروش كردنش با پافشاري روي امنيت شدني نيست ! ولي خوشحالم كه وارد شده چون ايران خودرو در تنگنا قرار داده مردم رو و هر چقدر بخواد فراورده هاشو داره مي فروشه .

    • سعید

      سلام ,,من از بچگی عاشق ولوو بودم متولد 1346هستم شغل پدری کار دکور داخلی و چوب هستم چون وضع مالی درحد ولوو نو نبوده الان یدونه 244DLخریدم باسازی کنم به مدیر عامل سلام برسونید بگید این ماشینو از من بگیره بعد باسازی یدونه ارزنونترین ولوو را بمن بده منم سه سال تامین نگهداری لوازم چوبی شرکتشو عهده دار میشم کلی ام دعاش میکنم 09125244715

    • ماهان

      اینا دروغگو ای بیش نیستن....
      ما اشتباه کردیم دی ماه 95 باهاشون قرار داد بستیم، الان که بهمن 96 شده، نه پولمون رو میدن، نه خبری از ماشین هست.
      اگر عزیز دیگه‌ای وجود داره که به مشکل ما دچار بوده، لطفا مارو کمک کنه این هم ایمیل ام
      mahanmsb@yahoo.com

    • ماهان

      اینا دروغگو ای بیش نیستن....
      ما اشتباه کردیم دی ماه 95 باهاشون قرار داد بستیم، الان که بهمن 96 شده، نه پولمون رو میدن، نه خبری از ماشین هست.
      اگر عزیز دیگه‌ای وجود داره که به مشکل ما دچار بوده، لطفا مارو کمک کنه این هم ایمیل ام
      mahanmsb@yahoo.com

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج