۶۳۹۲۸۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

امام جمعه بجنورد: آمریکا، دشمن درجه یک ماست

امام جمعه بجنورد گفت: هنوز برخی ها هضم نکرده‌اند که آمریکا دشمن درجه یک ایران است.

خبرگزاری ایسنا: امام جمعه بجنورد گفت: هنوز برخی ها هضم نکرده‌اند که آمریکا دشمن درجه یک ایران است.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو و اینکه دانشجویان آن زمان چه بصیرتی داشتند که در مقابل استکبار با گفتن «دست نظامیان از دانشگاه کوتاه است»قیام کردند، گفت: اما امروز هنوز برخی ها در مقابله با آمریکا می گویند یواش تر بگویید مرگ بر آمریکا و یا مذاکره و برجام ها را ادامه بدهیم.

وی یادآور شد: هنوز بر خی نتوانسته اند هضم کنند که آمریکا دشمن درجه یک ایران بوده و قابل اعتماد نیست.

یعقوبی با اشاره به زلزله کرمانشاه و خسارت بسیاری که بنا به گفته کارشناسان این زلزله به اندازه ۱۱ سال بودجه این استان را بلعیده است، افزود: مردم و مسئولان همه همت کرده و بسیج شده اند اما خسارت ها بسیار است نباید گول حرف ها را خورد زیرا اگر همه کشور هم جمع شوند مشکلات آن منطقه یکی دو روزه حل نخواهد شد.

یعقوبی با بیان اینکه چند ماه از زلزله اردیبهشت ماه استان می گذرد و نباید زلزله زده های این منطقه در حادثه کرمانشاه فراموش شود زیرا هنوز هم افرادی در چادر زندگی می کنند، گفت: مسئولان به فعالیت های خود سرعت ببخشند، تلاش کنند، بانک ها نیز در پرداخت تسهیلات سریع تر عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه به برخی از مناطق زلزله زده گلستان شهر بجنورد هنوز دستی نخورده است، افزود: باید امکانات استان را بسیج کرده و به داد زلزله زدگان برسیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اهل سنت و شیعه هر دو حکومت دینی داشته و با هم زندگی می کنند، افزود: اگر شیعه و سنی به وظایف خود عمل کنند، اختلافات نیز بخشیده خواهد شد و وحدت علمای شیعه و اهل سنت شکوه بیشتری پیدا می کند.

یعقوبی با اشاره به اینکه برخی از مفتی هایی که حرف مفت می زنند اما مفت حرف نمی رنند، افزود: این مزدور ها تلاش می کنند که اختلافات بین شیعه و سنی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه شیعیان واقعه غدیر را قبول داشته و ذره ای از آن عقب نشینی نخواهند کرد، گفت: اما این مهم سبب نمی شود تا بر روی آن با برادران اهل سنت دعوا و جنگ کنیم، زیرا وحدت به معنای آن نیست که از اعتقادات دست بکشیم بلکه باید برای مقابله با دشمن با یک عقیده مشترک سرمایه گذاری کنیم.

وی با اشاره به وجود ۳۰ شهید اهل سنت از این استان در جنگ تحمیلی، افزود: آن هایی که به بهانه های واهی می خواهند وحدت بین شیعه و سنی را از بین ببرند، یا جاهل یا مزدور بوده و شکی نیست، بنابراین نباید دنبال اختلافات برویم.

وی با اشاره به ۱۰ آذرماه سالروز شهادت حجت الاسلام مدرس، عنوان کرد : مدرس ۱۷ سال نماینده مردم تهران بود اما هیچ گاه طرح و یا امضایی به ضرر ایران اجرا نکرد که این کشور به خارج وابسته شود بلکه یک تنه ایستادگی کرده و زیر بار زور نرفت.

وی با اشاره به شجاعت، اعتقادات، قناعت، سادگی، استکبارستیزی شهید مدرس، یادآورشد: نماینده های مجلس شورای اسلامی مدرس گونه به فعالیت بپردازند و مجلس را مرکز همه ایران بدانند.

یعقوبی ادامه داد: نباید نمایندگاه در مجلس شورای اسلامی فقط به فکر استان و شهرستان خود باشند، بلکه به فکر اعتلای کشور باشند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان در مجلس شورای اسلامی و هنگام تصویب طرح یا مصوبه ای رضای خدا و دین را مد نظر قرار دهند، گفت: با توجه به اینکه حزب و جناح در جای خود محفوظ است، باید حقیقت را فدا نکنند.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی به عنوان خانه ملت باید اخلاق را به مردم بیاموزد، افزود: باید همه عقاید و افکار محترم شمرده شوند و از توهین، تهمت و بد و بیراه گفتن پرهیز شود.

یعقوبی با بیان اینکه مدرس اباذر اسلام بود، خاطرنشان کرد: شهید مدرس الگوی تمام عیار و روحانی با فضیلت، مسلمان، آگاه و شجاع برای امت ما به یادگار مانده است.

وی با اشاره به حضور مقام معظم رهبری با مسلمانان داخل و خارج در کنفرانسی تحت عنوان محبان اهل بیت، افزود: با توجه به ارادت برادران اهل سنت به اهل بیت(ع)، می توان این مهم را محوری برای وحدت قرار داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج