جاباما
۶۳۹۹۱۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

جودی دنچ» در حال نابینا شدن است

«جودی دنچ» ـ بازیگر مشهور برنده اسکار ـ از درگیری خود با نوعی بیماری چشمی که منجر به نابینایی‌اش می‌شود، سخن گفت.

خبرگزاری ایسنا: «ایندیپندنت» نوشت: «جودی دنچ»، بازیگر ۸۲ ساله انگلیسی که مبتلا به بیماری تباهی لکه زرد چشم است، گفت: خیلی چیزها را از دست داده‌ام، اوضاع هیچ خوب نیست.
جودی دنچ» در حال نابینا شدن است

این بازیگر گفت که سویِ چشمانش در حال از دست رفتن است و این روزها با کمک دوستانش سعی می‌کند از دیدن فیلم‌ها لذت ببرد.

«دنچ» که عنوان سلطنتی «بانو» را هم یدک می‌کشد، پیش از این گفته بود که این بیماری توانایی خواندن فیلمنامه‌ها را از او گرفته، اما او اجازه نداده این نقص به فعالیت‌های حرفه‌اش پایان دهد.

او برای مطالعه فیلمنامه‌ها از دیگران کمک می‌گیرد و موقع فیلم دیدن،‌ دوستانش داستان را برای او توضیح می‌دهند.

جشنواره بین‌المللی فیلم «سانتا باربارا» پنج‌شنبه گذشته جایزه‌ای را به خاطر بازی درخشان او در «ویکتوریا و عبدل» به او هدیه داد. «دنچ» در این فیلم قرن نوزدهمی، نقش ملکه ویکتوریا را ایفا کرد. این فیلم به کارگردانی «استفن فریزر»، براساس کتابی با همین نام ساخته شد.

این اثر درباره «عبداکریم» یک فرد هندی ایت که سال‌ها در دربار پادشاهی «ویکتوریا» حضور داشت و از نزدیکترین افراد به ملکه محسوب می‌شد. دوستی میان ملکه «ویکتوریا» و «عبدالکریم» در سال ۱۹۹۷ در فیلم «خانم براون» نیز به تصویر کشیده شده بود که «جودی دنچ» در آن فیلم نیز برای بازی در نقش ملکه نامزد اسکار بهترین بازیگر زن شد.

«دنچ» فعالیت هنری خود را از سال ۱۹۵۷ با بازی در نقش «اوفلیا» در نمایش‌نامه «هملت» آغاز کرد و از آن پس در ده‌ها نمایشنامه درام و موزیکال معتبر بازی کرد. این بازیگر انگلیسی نخستین‌بار در سال ۱۹۶۴ در یک فیلم سینمایی ظاهر شد و با بازی در فیلم‌هایی چون «هنری پنجم»، «شکسپیر عاشق»، «شکلات»، «آیریس» و چند فیلم از مجموعه «جیمز باند» شهرتی جهانی پیدا کرد.

وی تاکنون در عرصه‌ سینما هفت‌بار نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شده که یک‌بار در سال ۱۹۹۹ برای فیلم «شکسپیر عاشق» موفق به کسب این جایزه شده است، ۱۰ بار جایزه «بفتا»ی بهترین بازیگر زن را کسب کرده و دوبار نیز به عنوان بهترین بازیگر جایزه «گلدن گلوب» انتخاب شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج