۶۴۰۳۲۹
۲ نظر
۵۲۱۶
۲ نظر
۵۲۱۶
پ

فیلم‌های شگفتی ساز ۲۰۱۷

اگر چه فصل تابستان تا حدود زیادی فصلی کساد و ناامید کننده برای کمپانی های فیلم سازی بود اما فصل پاییز تا حدودی این ضعف را جبران کرد.

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی: هر کسی که فیلم های سال ۲۰۱۷ را دیده باشد بدون شک بارها شگفت زده و در کنار آن بارها نیز ناامید شده است. شاید هم بتوان گفت که ناامید شدن تماشاگران از فیلم هایی که ماه ها انتظار آن را کشیده بودند نسبت به فیلم هایی که آن ها را به وجد آوردند بسیار بیشتر بوده اند.
اگر چه فصل تابستان تا حدود زیادی فصلی کساد و ناامید کننده برای کمپانی های فیلم سازی بود اما فصل پاییز تا حدودی این ضعف را جبران کرد. در ادامه ی این مطلب قصد داریم شما را با فیلم هایی آشنا کنیم که در سال ۲۰۱۷ تماشاگران را غافلگیر کرده و باعث شگفتی آن ها شدند.
۱- شکاف
فیلم‌های شگفتی ساز ۲۰۱۷

بعد از مدتی کساد در دنیای فیلم سازی خود و موفقیت ناچیز فیلم های پرهزینه ای مانند «آخرین بادافزار» (The Last Airbender) و «پس از زمین» (After Earth)، طرفداران و منتقدان ام نایت شیامالان در این فکر بودند که آیا دوران اعتبار شیامالان برای ساخت فیلم های تاثیرگذار و موفق به پایان رسیده است یا خیر. اما این کارگردان جوان هندی الاصل که همواره نشان داده از ساخت فیلم های پیچیده لذت می برد از اشتباهات چند فیلم اخیرش عبرت گرفته و با ساخت فیلم «ملاقات» (The Visit) در سال ۲۰۱۵ کمی خود را به دوران اوجش نزدیک ساخته و دو سال بعد از آن با یک تریلر روانشناسانه ی با بودجه متوسط بار دیگر ترس و هیجان را به سینماها بازگرداند.
فیلم «شکاف» (Split) با بازی جیمز مک آووی خیلی بی سر و صدا وارد سالن های سینما شد اما به شدت علاقمندان به سبک هیجانی و تریلر را شیفته ی خود کرد. این فیلم با داستانی که تا مغز استخوان شما را خواهد لرزاند و البته زیبایی و هیجان منحصر بفردی که در داستان خود دارد نشان داد که تماشاگران هنوز هم از دیدن فیلم های شیامالان لذت می برند و در حالی که انتظار می رفت فروش متوسطی داشته باشد اما توانست نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار فروش داشته باشد.
فیلم جدید شیامالان داستان مردی را روایت می کند که به اختلال تجزیه هویت مبتلا بوده و سه دختر را می رباید. شیامالان اعلام کرده که در پروژه آینده از شخصیت های این فیلم و همچنین فیلم «نشکن» (Unbreakable) در ساخت فیلمی با عنوان «شیشه» (Glass) استفاده خواهد کرد که در اوایل سال ۲۰۱۹ اکران خواهد شد که البته بسیاری نیز انتظار آن را می کشند.

2- برو بیرون
فیلم‌های شگفتی ساز ۲۰۱۷

هر ساله یک فیلم مستقل فراتر از حد انتظار عمل می کند و امسال نیز این عنوان بدون شک به فیلم «برو بیرون» (Get Out) ساخته جوردن پیلی تعلق دارد. این فیلم که با بودجه ناچیز 5 میلیون دلار ساخته شده بود در سینماهای داخلی ایالات متحده بیش از 175 میلیون دلار و در سراسر جهان بیش از 250 دلار فروش داشت که آن را به یک موفقیت بزرگ تجاری تبدیل کرد. این فیلم با محتوای مربوط به مسایل نژادی و نژاد پرستی خود داستن یک مرد جوان آفریقایی آمریکایی را روایت می کند که برای اولین بار با والدین نامزد سفید پوست خود ملاقات می کند و خیلی دیر متوجه می شود که آن ها دست به کارهای وحشتناک و شرورانه ای می زنند. جالب این که این فیلم اولین تجریه پیلی در نقش کارگردان و نویسنده است که توانست مخاطبان بالقوه خود را پیدا کند.

۳- عظیم الجثه
فیلم‌های شگفتی ساز ۲۰۱۷

مسیر حرفه ای آن هاتاوی از زمانی که در سال ۲۰۱۳ برای بازی در فیلم «بینوایان» (Les Miserables) جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل را به خانه برد با فراز و فرودهایی همراه بوده است. این بازیگر خوش آتیه و سرزنده از آن زمان تاکنون تنها در چند فیلم معدود بازی کرده است و غیر از حضوری کوتاه در فیلم بی نظیر کریستوفر نولان با عنوان «بین ستاره ای» (Interstellar) هیچ کدام از آن ها با موفقیت همراه نبوده اند. اما خبرهای خوشی نیز برای این بازیگر در راه بود، از جمله ازدواج و این که برای اولین بار مادر شد.
با تثبیت شدن زندگی شخصی به نظر می رسید که یک بازگشت بزرگ برای هاتاوی در راه است اما کسی باور نمی کرد که این بازگشت با یک فیلم عجیب و غریب با عنوانی جالب باشد. با این وجود فیلم جدید هاتاوی با نام «عظیم الجثه» (Colossal) داستانی تازه و اورجینال در مورد هیولایی شبیه گودزیلا دارد که طنزی جدی اما تکان دهنده و درامی غیر قابل انتظار در درون خود دارد. هاتاوی نیز به خوبی و مهارت تمام توانسته روی خط فاصل بین این دو مقوله حرکت کند. فیلم داستان دختری را روایت می کند که بدلیل عیاشی از خانه و محل کارش اخراج شده و خیلی زود متوجه می شود که بین رفتارهای او و هیولایی که به سئول حمله کرده است رابطه ای وجود دارد.

4- شاه آرتور: افسانه شمشیر
فیلم‌های شگفتی ساز ۲۰۱۷

فیلم «شاه آرتور: افسانه شمشیر» (King Arthur: Legend of the Sword) که در فصل تابستان اکران شد را باید یک فیلم فراموش شده دانست. این فیلم چنان ناامید کننده بود که حتی بسیاری فراموش کرده اند ساخته ی جدید گای ریچی همین تابستان در ماه می اکران شده و اگر چه قرار بود یک فیلم پرفروش باشد اما به بمب باکس آفیس تبدیل شد. با حضور گای ریچی در نقش کارگردان انتظار می رفت که این فیلم مورد استقبال تماشاگران و منتقدان قرار بگیرد. علاوه بر این، بازیگران سرشناسی مانند چارلی هونام، جود لا، اریک بانا و آیدن گیلن نیز در این فیلم حضور داشته و همه انتظار فیلمی پر سر و صدا و موفق را داشتند. اما منتقدان در مورد فیلم نظرات مثبتی نداشته و تماشاگران نیز از فیلم خوششان نیامد.
فیلم در سینماهای داخلی ایالات متحده تنها 39 میلیون دلار فروش داشته و فروش جهانی آن نیز به سختی توانست به مرز 140 میلیون دلار برسد. در حالی که این فروش در ظاهر فروش نامناسبی به نظر نمی رسد اما وقتی فیلمی با بودجه ی سرسام آور 175 میلیون دلار ساخته می شود چنین فروشی نیز نمی تواند آن را از شکست در گیشه نجات دهد.

۵- زن شگفت انگیز
فیلم‌های شگفتی ساز ۲۰۱۷

در فصل تابستان قهرمانی مونث سینماها را در نوردید. فیلم «زن شگفت انگیز» (Wonder Woman) علاوه بر این که برای اولین بار یک قهرمان زن در این شکل را در دنیای دی سی را بر روی پرده سینماها به تصویر کشیده بود بلکه سنگینی افتضاح فیلم «بتمن در برابر سوپرمن» را نیز روی شانه هایش حس می کرد. پتی جنکینز و دنیای دی سی با فیلمی که هم رگه هایی از دوران جنگ جهانی دوم و هم بی زمانی و دنیای علمی تخیلی را در خود داشت توانست علی رغم فشارها، ماشین فرانچایزهای دنیای دی سی را به ثبات رسانده و راه را برای اکران فیلم دیگر این فرانچایز با عنوان «لیگ عدالت» هموار سازد.
این فیلم همچنین باعث شد که سقف شیشه ای دنیای ابرقهرمان های مرد شکسته شده و برای اولین بار یک ابرقهرمان زن نقش اصلی و عمده یک فیلم ابرقهرمانی را در اختیار داشته باشد. این فیلم توانست در فصل تابستان در سراسر جهان نزدیک به یک میلیارد دلار فروش داشته باشد که موفقیتی چشمگیر برای کارگردان زن فیلم و کمپانی سازنده بود.

6- تی2 رگ یابی
فیلم‌های شگفتی ساز ۲۰۱۷

درام پر جنب و جوش و پر از هروئین دنی بویل با نام «رگ یابی» (Trainspotting) یکی از معمایی ترین و مرموزترین فیلم های دهه ی 1990 بود. پایان باز آن نیز بیش از بیش راه را برای ساخت یک دنباله باز گذاشته بود. بعد از این که اروین ولش، نویسنده کتابی که فیلم نامه این فیلم از آن اقتباس شده بود، دنباله کتاب خود را در سال 2002 به چاپ رساند، طرفداران این فیلم بسیار امیدوار شدند که بزودی دنباله ی این فیلم ساخته خواهد شد اما یک دشمنی یک ساله بین بویل و ایوان مک گرگور، از بازیگران اصلی این فیلم، باعث شد که نتوان از به هم پیوستن اعضای تیم سازنده قسمت اول در کنار هم اطمینان حاصل کرد.
وقتی که سرانجام بویل و مک گرگور اختلافاتشان را کنار گذاشتند، کلید ساخت قسمت دوم فیلم «رگ یابی» در جای خود قرار گرفت و خیلی زود دیگر بازیگران قسمت اول فیلم برای حضور در قسمت دوم اعلام آمادگی کردند. انتظارات از این فیلم بسیار بالا بود و وقتی بالاخره بعد از چندین سال فاصله از قسمت اول، قسمت دوم اکران شد مشخص گردید که این فیلم زیبایی های قسمت اول را ندارد. این فیلم تنها تعداد معدودی از منتقدان را راضی کرده و تماشاگران نیز از فیلم بویل استقبال نکردند. در نهایت نیز فیلم در باکس آفیس شکست خورده و اعتبار قسمت اول را نیز زیر سوال برد.

۷- لوگان
فیلم‌های شگفتی ساز ۲۰۱۷

وقتی که کمپانی فیلم سازی قرن بیستم تصمیم گرفت بر خشونت فیلم خود بیفزاید خیلی زود مشخص گردید که این همان چیزی بوده که فیلم «لوگان» (Logan) به آن نیاز داشته است. همچنین فیلم نامه ی بسیار عالی، مهارت جیمز منگولد در کارگردانی فیلم و آخرین هنرنمایی هیو جکمن در نقش وولورین باعث شد که شاهد فیلمی جذاب و تاثیرگذار باشیم. وقتی که فیلم «لوگان» وارد سینماها شد، اولین باری بود که فیلمی از فرانچایز وولورین توانسته بود همزمان هم منتقدان و تماشاگران را راضی کرده و هم عملکرد خوبی در گیشه داشته باشد که البته باعث شد فیلم «لوگان» یکی از شگفتی سازهای ۲۰۱۷ در حوزه سینما باشد و می توان برای این فیلم در مراسم اسکار نیز شانسی قایل بود.

8- حلقه
فیلم‌های شگفتی ساز ۲۰۱۷

اگر قرار بود به شما بگوییم که فیلمی وجود دارد که از قدرت ستارگی بازیگرانی مانند اما واتسون، تام هنکس و جان بویگا و یکپارچگی فکری داستانی ساخته و پرداخته ی دیو ایگرز بهره برده و از فیلتر چشمان یکی از بااستعداد ترین و جذاب ترین کارگردانان جوان هالیوود عبور کرده است شما مطمئن می شدید که این فیلم یکی از فیلم های برتر سال خواهد بود. تریلر تکنولوژی- فوبیا محور جیمز پونسوللت، با عنوان «حلقه» (The Circle) با توجه به تیم سازنده بی نظیر خود توجه بسیاری را جلب کرده و تماشاگران با شور و شوق فراوان به تماشای آن نشستند و بسیاری نیز بر این باور بودند که این فیلم یکی از فیلم های پرفروش فصل بهار خواهد بود. اما ناگهان مشخص شد که فیلم با استقبال چندانی روبرو نشدن است.
اگر چه به طور دقیق نمی توان علت شکست تجاری فیلم را مشخص کرد اما فیلم نامه خیلی کم عمق و سطحی نوشته شده و داستان نیز کلیشه ای و تکراری و البته بسیار ساده انگارانه بود. بازیگران سرشناس نیز نتوانستند به فیلم کمک زیادی بکنند اما در نهایت موفق شدند با توجه به فروش 20 میلیون دلاری فیلم هزینه ی تولید 18 میلیون دلاری آن را جبران کنند.

۹- آن
فیلم‌های شگفتی ساز ۲۰۱۷

تا به امروز، این اقتباس خوفناک از رمان دوست داشتنی «آن» (It) نوشته استفن کینگ در باکس آفیس داخلی بیش از ۳۵۰ میلیون دلار فروش داشته است که برای تبدیل کردن آن به یکی از پرفروش ترین فیلم های سال ۲۰۱۷ کافی بوده است. در سال ۲۰۱۲ پروژه ساخت فیلمی با اقتباس از رمان استفن کینگ بسیار محتمل تر از قبل شد به خصوص وقتی که کَری فوکوناگا برای نویسندگی و کارگردانی این فیلم استخدام گردید. اما وقتی که چند سال بعد او از این پروژه کناره گیری کرد اوضاع پیچیده شده و به نظر می رسید که فیلم «آن» در برزخ پیش تولید باقی خواهد ماند اما اندی موشتی که در ساخت فیلم های ژانر وحشت تبحر دارد جای فوکوناگا را در کشتی «آن» گرفته و مشخص شد که سکان این کشتی به دست ناخدای لایقی سپرده شده است.
موشتی فیلم نامه ی فوکوناگا را متمرکزتر کرده و یکی از ترسناک ترین فیلم های سال ۲۰۱۷ را ساخت که تمامی پیش بینی ها در باکس آفیس را مغلوب کرده و به فیلمی ترسناک اما محبوب برای تماشاگران تبدیل شد. این فیلم علاوه بر راضی کردن منتقدان و تماشاگران، مورد توجه خود استفن کینگ نیز قرار گرفت.

10- داستان یک روح
فیلم‌های شگفتی ساز ۲۰۱۷

مردم دوست دارند ادعا کنند که ما در دورانی با اصطلاح «عصر اطلاعات» زندگی می کنیم اما با توجه به این که افراد زیادی لحظات زندگی روزمره خود را نیز در رسانه های اجتماعی متعدد به اشتراک می گذارند اصطلاح بهتر برای این دوران عبارت «عصر انفجار بارگذاری اطلاعات» خواهد بود. این موضوع در مورد دنیای هالیوود نیز تا حدود زیادی صدق می کند زیرا از هر چیزی و از هر داستان و موضوعی بارها و بارها فیلم ساخته می شود و این موضوع فیلم «داستان یک روح» (A Ghost Story) را به یکی از فیلم های شگفتی آور سال تبدیل کرده است.
این فیلم نه تنها داستانی دراماتیک و پیچیده از زندگی پس از مرگ را به تصویر می کشد بلکه شخصیت اصلی فیلم تقریباً در تمام مدت یک ملافه روی سر دارد. کیسی افلک و رونی مارا برای بازی در این فیلم مستقل با بودجه ی کم و ورود به دنیای ارواح چندین هفته را در تگزاس در حال فیلم برداری فیلمی به سر بردند که کمتر کسی باور می کرد چنین بازیگران سرشناسی برای بازی در آن اعلام آمادگی نمایند.

۱۱- مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه
فیلم‌های شگفتی ساز ۲۰۱۷

دوستداران فرانچایز «مرد عنکبوتی» زمانی که خبردار شدند کمپانی سونی می خواهد فیلم جدید این مجموعه را با همکاری استودیوهای مارول بسازد بسیار خوشحال شدند. با این وجود کسی اطمینان نداشت که در دنیای شلوغ مارول جایی خالی برای مرد عنکبوتی وجود داشته باشد. علاوه بر این آخرین تلاش کمپانی سونی برای راه اندازی فرانچایزی دیگر در مورد شخصیت مرد عنکبوتی با شکست مواجه شده بود اما این بار پای دنیای مارول در میان بود.
سونی و مارول با ساخت فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming) دست به یک سرمایه گذاری خطرناک زدند که البته با موفقیت بسیاری همراه بود. با بازی خیره کننده مرد عنکبوتی جدید این فرانچایز (تام هالند) و قدرت ستارگی رابرت داونی جونیور، مرد عنکبوتی جدید در گیشه فروش خوبی داشت و در سطح بین المللی فروش خود را به ۹۰۰ میلیون دلار رساند.

13- کتاب هنری
فیلم‌های شگفتی ساز ۲۰۱۷

فیلم «کتاب هنری» (The Book of Henry) روی کاغذ یک فیلم مستقل با بودجه ی کم شناخته می شود و هیچ کسی حتی کالین تروورو که فیلم هایی مانند «دنیای ژوراسیک» (Jurassic World) و «جنگ ستارگان» (Star Wars) را در کارنامه داشت نیز انتظار نداشت این فیلم در گیشه رکورد شکن شود. اما هیچ کس نیز انتظار نداشت که این فیلم به یکی از شکست های تجاری و فیلم های کم فروش سال تبدیل وشد. فیلم «کتاب هنری» در ماه ژوئن وارد سینماها شده و خیلی زود توسط منتقدان مورد نکوهش قرار گرفت و سینماروها نیز با دیدگاهی مشابه از فیلم استقبال کردند.
این فیلم علی رغم بودجه ی بسیار کم 10 میلیون دلاری اش تنها 4 میلیون دلار در گیشه فروش داشت. بدتر از آن این که تنها چند هفته پس از اکران این فیلم از پروژه «جنگ ستارگان» نیز کنار گذاشته شد که در صورت موفقیت فیلم «کتاب هنری» بعید بود چنین اتفاقی رخ بدهد.

۱۴- اوکجا
فیلم‌های شگفتی ساز ۲۰۱۷

نت فلیکس، غول دنیای استریمینگ چند سالی است که وارد حوزه ساخت فیلم شده و در سال ۲۰۱۷ نیز این کمپانی یکی از بزرگ ترین ریسک های خود را انجام داد. این ریسک در قالب یک فیلم علمی تخیلی جذاب و کوچک با نام «اوکجا» (Okja) خود را نشان داد که داستان دختر جوانی را روایت می کند که سعی دارند زندگی بهترین دوستش که یک حیوان غول پیکر شبه خوک است را نجات دهد. این حیوان در واقع یک خوک است که برای تولید گوشت بیشتر دستکاری ژنتیکی شده است.
این فیلم با بودجه ی سرسام آور ۵۰ میلیون دلاری ساخته شده و کمپان نت فلیکس آن را ابتدا در فستیوال فیلم کن به نمایش درآورد که البته نامزد دریافت جایزه نخل طلایی نیز شد. اگر چه فیلم «اوکجا» نتوانست این جایزه را بدست آورد اما این فیلم به چشم آمد و این موضوع برای کمپانی نت فلیکس بسیار باارزش بود.

15- شبح در پوسته
فیلم‌های شگفتی ساز ۲۰۱۷

امسال فیلم های پرهزینه زیادی در گیشه شکست خوردند که یکی از آن ها نیز فیلم «شبح در پوسته» (Ghost in the Shell) بود که از روی یک انیمه کلاسیک ژاپنی ساخته شده بود و البته اسکارلت جوهانسون نیز نقش اصلی آن را بر عهده داشت. از همان ابتدا بسیاری نارضایتی خود را از انتخاب بازیگران فیلم اعلام کرده و ادعا کردند که بازیگری آسیایی می بایست برای نقش اول فیلم انتخاب می شد ولی مدیران کمپانی پارامونت بر روی انتخاب جوهانسون تاکید داشتند، تصمیم که اکنون شاید از گرفتن آن پشیمان شده باشند. این فیلم نتوانست از زیر سایه اسکالت جوهانسون خارج شده و علی رغم بودجه ی ساخت 110 میلیون دلاری خود با انتقادات تند روبرو شد، حتی بسیاری تماشای این فیلم را بایکوت کردند و این فیلم به یکی از بمب های باکس آفیس سال تبدل شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سامیه جرفی

      جالب

    • بدون نام

      پس دانکیرک چی؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج