۶۴۰۴۶۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

مجهز شدن آیفون‌های ۲۰۱۸ به تراشه کم مصرف اپل

جدیدترین خبرها حاکی از طراحی و تولید تراشه کم مصرف اپل با یک سیستم مدیریت پیشرفته انرژی است که در سال ۲۰۱۸ به آیفون‌ها خواهد رسید.

وبسایت گجت نیوز - پرهام مارزلو: جدیدترین خبرها حاکی از طراحی و تولید تراشه کم مصرف اپل با یک سیستم مدیریت پیشرفته انرژی است که در سال ۲۰۱۸ به آیفون‌ها خواهد رسید.

به نظر می‌رسد اهالی‌ کوپرتینو قصد دارند وابستگی خود به سایر شرکت‌های تولیدکننده قطعات را کمتر کنند. این شرکت اوایل سال جاری همکاری خود با یک تولیدکننده پردازنده‌های گرافیکی به نام Imagination Technologies را متوقف کرد و یک سیستم گرافیکی داخلی را در تراشه A۱۱ SoC خود قرار داد. حالا نیز خبرهای جدید حاکی از آن است این غول بزرگ تولید‌کننده آمریکایی از تراشه کم مصرف اختصاصی در آیفون‌ های سال ۲۰۱۸ خود بهره خواهد گرفت.

در گزارش رسانه Nikkei Asian آمده است که این تراشه کم مصرف اپل پیشرفته‌ترین قطعه این بخش در صنعت تلفن‌ های هوشمند خواهد بود. این چیپست جدید و فوق پیشرفته، مصرف انرژی و همچنین نحوه شارژ شدن آیفون های آینده اپل را کنترل و مدیریت خواهد کرد. اگر این مهم رخ دهد، شاهد عمر باتری بسیار خوبی در پرچمداران سال ۲۰۱۸ اپل خواهیم بود.

شرکت Dialog Semiconductor در حال حاضر تولیدکننده انحصاری قطعات مدیریت مصرف انرژی به شمار می‌رود و جدیدترین دستاوردهای آن را نمی‌توان تحول بزرگی در حوزه مصرف شارژ در نظر گرفت. ۷۴ درصد از درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۶ از طریق شرکت اپل بدست آمده بود. حالا با انتشار این گزارش و سیاست جدید اپل در قطع همکاری با Dialog، کاهش ارزش ۱۹ درصدی سهام آنها کاملا قابل پیش‌بینی بود. اپل می‌خواهد از این تراشه اختصاصی مصرف انرژی در حدود ۵۰ درصد از آیفون‌ های سال ۲۰۱۸ خود استفاده کند. با این حال ممکن است این مهم به سال ۲۰۱۹ موکول شود. علاوه بر این در گزارش مذکور آمده است که تراشه‌های اپل توسط شرکت تایوانی TSMC تولید خواهند شد.

سیاست جدید اپل مبنی بر قطع همکاری با شرکای خود در زمینه تولید قطعات می‌تواند نکته مثبتی باشد. با این کار علاوه بر پرداخت مبالغ کمتر مربوط به گواهینامه قطعات، اپل می‌تواند سرعت ساخت محصولات جدید را در خط تولید بالا ببرد و رقابت بهتری با سایر پرچمداران بزرگ داشته باشد؛ شاید دیگر مشکلاتی که در زمینه تولید انبوه آیفون ۱۰ اپل (Apple iPhone ۱۰) وجود داشت برای پرچمداران سال ۲۰۱۸ تکرار نشود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج