۶۴۱۴۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

علما جواب تکفیری ها را بدهند

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با تاکید براینکه تکفریها امروز از اسلام عبور کرده اند، گفت: باید علما و نخبگان جهان اسلام جواب تکفیری ها را بدهند و از تفکر اسلامی ولایت فقیه استفاده کند.

خبرگزاری مهر: خطیب این هفته نماز جمعه تهران با تاکید براینکه تکفریها امروز از اسلام عبور کرده اند، گفت: باید علما و نخبگان جهان اسلام جواب تکفیری ها را بدهند و از تفکر اسلامی ولایت فقیه استفاده کند.

آیت الله امامی کاشانی در خطبه های امروز نماز جمعه تهران ضمن تسلیت رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با اشاره به حدیثی از ایشان گفت: حضرت عبدالعظیم از حضرت امام جواد (ع) نقل می کند و ایشان از قول امیر المومنین (ع) فرموده اند: "خدای متعال به کرم و فضل خودش بنده ای که نیت پاک داشته باشد را وارد بهشت می کند "؛ بنابراین اگر انسان صدق نیت داشته باشد خداوند او را به کمال می رساند.

وی افزود: با همین حدیث به دولت جدید اشاره می کنم که کابینه آن تشکیل شده که امیدواریم با کمک خداوند متعال مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و دیگر مشکلات کشور را که به یکدیگر متصل هستند را حل کند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید به دولت کمک کنند، تصریح کرد: به حمدالله دستگاه قضایی و مجلس شورای اسلامی با دولت هماهنگ هستند و مردم نیز باید از دولت حمایت و به آن کمک کنند چرا که حمایت از دولت بسیار می تواند موثر باشد تا دولت به آنچه که گفته است عمل کند.

امامی کاشانی صدق نیت در دولت را یکی از مهمترین راههای محقق ساختن اهداف و شعارهایش دانست و گفت: اگر دولت صدق نیت داشته باشد می تواند شعارهایش را عملیاتی و به مردم کمک کند.

خطیب نماز جمعه امروز تهران در ادامه با اشاره به روایتی از علامه طباطبایی گفت: علامه طباطبایی روزی به عیادت سید قاضی تبریزی رفته بود که قاضی تبریزی به ایشان گفت "اگر یک قدم در راه خدا تلاش کنی خداوند هم به تو کمک می کند و کسی را برایت قرار می دهد که همیشه کمک کار تو باشد"؛ بنابراین کسی که کشور را می خواهد مدیریت کند باید در راهی حرکت کند که این حکومت و نظام را به دست ولی عصر (عج) برساند.

امامی کاشانی همچنین در ادامه خطبه های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به اوضاع جهان اسلام تصریح کرد: مشاهده می‌کنید که با کمال تاسف در مصر، سوریه و نقاط دیگر جهان مشکلاتی پیش آمده است، این مشکلات گرفتاری‌هایی هستند که چند نکته را به ما گوشزد می‌کند، نکته اول این است که بدانید دنیای کفر و دنیای اسلام اینچنین هستند، اسلام دشمن دارد،

وی با قرائت آیه ای از سوره آل عمران ادامه داد: خداوند در این آیه خطاب به جهان اسلام می فرماید:" گروهی از شما باید منکر و معروف را بگوید.پس علما و نخبگان شما کجایند؟" با نگاهی به کشورهایی همچون مصر، سوریه، عراق می توانیم بفهمیم که چه وضعی در جهان اسلام وجود دارد.

خطیب نماز جمعه امروز تهران با اشاره به شکل گیری تفکر سلفی گری در جهان اسلام گفت: این تفکر در اوایل قرن سوم از بنی عباس شروع شده ولی آن زمانی که همین فکر سلفی‌گری به مصر آمد، در تاریخ آمده افرادی بدلیل فرهنگ غنی مصر با آن مقابله و در برابر آن ایستادگی کردند و اجازه ندادند این فکر در مصر رشد کند و این تفکر افول کرد اما بعدا محمد بن عبدالوهاب این تفکر را در حجاز و عربستان زنده کرد که این تفکر نه حنفی، نه مالکی و نه شافعی را قبول نداشت و با رفتن به دنبال سرچشمه های دروغ احادیث دروغین را برای فریب مردم به وجود آورده است و سپس انگلیس این فکر را در مصر تقویت کرد.

وی با بیان اینکه وظیفه علمای جهان اسلام است که با تفکر سلفی گری و تکفیری مقابله کنند، اظهار داشت: امروز تکفیری و سلفی گری از اسلام عبور کرده و این همه نویسندگان و علمای جهان اسلام باید امروز در تبیین تفکرات اسلام قلم بزنند و بگویند که اسلام یعنی چه و این وظیفه علما و دانشمندان جهان اسلام است.

امامی کاشانی با اشاره به ولایت فقیه گفت: ما خوشبختانه در کشورمان ولایت فقیه داریم و امام راحل از زمانی که این نظام را پی ریزی کردند تا به امروز این ولایت فقیه توانسته است انقلاب را هدایت کند و جهان اسلام نیز باید از این فکر و تفکر اسلامی استفاده و مغزها را متوجه آن کند.

خطیب نماز جمعه امروز تهران در پایان خاطر نشان کرد: انتظار فرج هم یکی از راههای رهایی از مشکلات است و این وظیفه دانشمندان شیعه است که در این زمینه کوشا باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج