۶۴۳۱۶۵
۳۸ نظر
۵۰۱۳
۳۸ نظر
۵۰۱۳
پ

چالش گربه و مجید؛ هدف قطعا خنده نیست!

خبرگزاری فارس در یادداشتی درباره چالش «گربه و مجید» نوشت: هرقدر استقبال مردم از ویدئوهای تلگرامی بیشتر می‌شود، سازندگان آن با دادن تنوع و نمک بیشتر به قضیه، بساط خنده بیشتری را برای بینندگان فراهم می‌کنند.

خبرگزاری فارس در یادداشتی درباره چالش «گربه و مجید» نوشت: هرقدر استقبال مردم از ویدئوهای تلگرامی بیشتر می‌شود، سازندگان آن با دادن تنوع و نمک بیشتر به قضیه، بساط خنده بیشتری را برای بینندگان فراهم می‌کنند.
دوربین به گوشه‌ای از کوچه یا گذرگاه و یا پای درختی زوم شده است.به ناگاه گربه‌ای وارد کادر می‌شود و به دنبال آن کسی که پشت دوربین قرار گرفته این حیوان زبان بسته را با بردن اسامی مانند مجید،محسن یا مسعود خطاب قرار می‌دهد.

گربه بر حسب عادت به دنبال صدا برگشته و نگاهی مظلومانه به فیلمبردار انداخته و با شنیدن صدای شلیک خنده کسی که پشت دوربین ایستاده است،راهش را گرفته و می‌رود.
چالش گربه و مجید؛ هدف قطعا خنده نیست!

این تمام داستان چالشی است که به تازگی در فضای مجازی به خصوص تلگرام جریان یافته است اما مخاطبان این چالش چه کسانی هستند و این کلیپ‌ها بین چه افرادی بیشتر دست به دست می‌شود؟

اغلب جوانان و نوجوانان در یک ماهه اخیر درگیر این چالش حیوانی شده‌اند و دلیل اصلی اقبال عمومی این کلیپ‌ها، مایه خنده و مضحکه شدن آنهاست چون کمتر کسی را می‌توان یافت که با دیدن این کلیپ‌های چند ثانیه‌ای خنده بر لبانش جاری نشود.

هر قدر استقبال مردم از این ویدئوهای تلگرامی بیشتر می‌شود، سازندگان آن با دادن تنوع و نمک بیشتر به قضیه، بساط خنده بیشتری را برای بینندگان فراهم می‌کنند، از قبیل نامگذاری یکی از محلات قدیمی تهران به نام "مجیدیه" به مکان جمع شدن گربه‌ها و کشیدن کاریکاتورهای متنوع درباره نفرین و عکس‌العمل‌های گربه‌ها به این چالش همچنین داخل کردن دیگر حیوانات اهلی و غیراهلی به این چالش.

همانطور که در ابتدای این مطلب نیز گفتیم دلیل اصلی اقبال این چالش، خنده‌دار بودن این ویدئوهاست و اما اگر از دید دیگر به این مسئله نگاه کنیم، مشاهده می‌کنیم که یک حرکت گسترده برای هماهنگی ذهنی این نام مقدس در کنار گربه به وجود آمده است.

شاید بارها این جمله را شنیده‌ایم که خنده بر هر درد بی‌درمان، دواست و بارها این تجربه را حس کردیم که بعد از یک خنده طولانی تا ساعت‌ها و حتی تا روزها حال خوبی داشته‌ایم.

در حقیقت، خنده نوعی درمان است که ما را تشویق می‌کند از پدیده طبیعی فیزیولوژیکی خنده استفاده کنیم تا احساس‌های دردناک عصبانیت، ترس، کسالت و ... در ما کاهش یابند.اما در اینجا باید این سوال را را پرسید که خنده به چه قیمتی؟

پست‌های طنز اجتماعی همواره در فضای مجازی بیشتر مورد استقبال کاربران فضای مجازی قرار می‌گیرد.

انتشار انبوهی از اخبار تلخی چون قتل و جنایت، تجاوز و .. مخاطب را دل‌زده می‌کند، تعداد اعضای کانال‌های طنز و سرگرمی گواه این امر است.

دکتر اسدی، جامعه‌شناس اجتماعی معتقداست: ساختار رسمی جامعه باید «شادی» را به عنوان یک حق برای مردم بشناسد، آن را درک کند و در جهت شاد بودن مردم بکوشد حتی روانشناسان نیز باور دارند اگر می‌خواهید شاد باشید، باید اعتقاد داشته باشید که می‌توانید و توانایی رسیدن به آن را دارید.

اما سوال اینجاست که چرا این قدر مردمان ما که روزگاری شاد بودن جز ارکان زندگی آنها بود، امروز غمگین و افسرده‌اند؟ چرا دیگر کمتر فردی را می‌بینیم که ابراز شادی کند؟ چرا خنداندن ایرانیان از همه جوامع این روزها مشکل‌تر است؟ چرا برخی جوانان شادی خود را در مصرف مواد روان‌گردان می‌بینند و تلنبار شدن همه هیجانات در طول یک سال به شدیدترین شکل ممکن در چهارشنبه‌سوزی‌ها سرریز می‌شود و معمولا" فاجعه می‌آفریند.

شاید با جواب دادن به این سوالات بتوان دلیل اصلی استقبال چنین چالش‌هایی را نیز در فضای مجازی فهمید حتی اگر گردانندگان و ساماندهان چنین چالش‌هایی در پشت پرده اینکار قصد و غرضشان ضربه زدن به اعتقادات دینی و فرهنگی نیز باشد، چه بسا با سوءاستفاده از نقاط ضعف جامعه که همانا نپرداختن به روحیات جوانان همچنین عدم ایجاد سرگرمی‌ای سالم برای آنهاست، به چنین حربه‌هایی دست می‌یازند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      واقعا درسته یه چالش کاملا مسخره که یه عده آدم بیکار و بی فکر که سطح درک این افراد از ماهی هم کمتره راه انداختند و هی دارن روش مانور میدن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتما کار ایادی استکباره

    • بدون نام

      هدف فقط یکم خنده و شادی کردن در این جامعه غمگین است

      پاسخ ها

      • امیرحسین

        چرا هروقت مردم با یه چیزی کمی شاد میشن ،بلافاصله به بعضیا فشار میاد؟ من خودم به این کلیپ ها نخندیدم ولی وقتی بقیه خوششون میاد چه عیبی داره

    • بدون نام

      کوتاه بیاین باباااا،تا یه چیز خنده دار میبینین هزار تا حرف و حدیث ازش درمیارین!!!

    • بدون نام

      بخاطر اینکه از 365 روز سال 360 روزشو غم و سوگواری کشور رو فرا گرفته

    • بدون نام

      خدا شفا بده به نویسنده مقاله دادش بگو خانواده ببرنت بیمارستان روزبه خدا شفا بده.

    • بدون نام

      حالا چرا مجید ی اسم دیگه میشذاشتن بی ادبن دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداش‌شاید‌نویسنده‌مقاله‌اسمش‌مجیده

    • بدون نام

      واقعا برای نویسنده این مطلب متأسفم. امیدوارم خداوند او را به راه راست هدایت کند

    • بدون نام

      مخصوص آدمهای بیکار و علاف.

    • خدا

      دوستان ازاین به بعد از اسم هوشنگ استفاده کنید ،تااین جماعت بهشون بر نخوره ..

    • بدون نام

      برو بابا، متوهم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا ما چیز بدی در این چالش مجید ندیدیم جز شوخی و خنده باعث انبساط خاطر میشد به کسی هم توهین نمی شد حالا این وسط کسی ناراحت شده باید فقط میشه گفت متاسفم براش.

    • آتیلا

      مجیدیه...خخخخخ...

    • بدون نام

      باید نادر طالب زاده ، رائفی پور رو بیاره تا در مورد این موضوع و رد پای فراماسونها و ارتباط اون با دجال و آرماگدون و آخرالزمان و نشانه های شیطان پرستی بحث و گفتگو کنند
      ردپای این بر میگرده به قصه های مجید

    • علی

      افسردگی به انسان فرصت اندیشیدن نمیدهد برای نادان نگه داشتن انسان
      باید به هر روش ممکن اندوهگینش کرد
      فردریش نیچه

    • بدون نام

      کاش حداقل یه فایده ای هم برای گربه ها داشت. من میترسم تازه باعث ازار و اذیت گربه ها بشن اینطوری.

    • بدون نام

      بابا فقط مجید نمیگن که یه گربه بود صداش میکردی مسعود برمیگشت نگاه میکرد. چرا الکی ربط میدین به مقدسات کسی که مقدسات و بشناسه خودش شعور داره میفهمه بچه یک ونیم ساله دست میزاره روپاش بلند میشه میگه یا علی پس به مقدسات ربطش ندین لطفا پس جوونها با چی خوش باشند

    • گربه چکمه پوش

      همش زیر سر انگلیسیه یا فراماسون ها یا دشمنان فرضی
      خخخخخخ

    • بدون نام

      شب و روز عزاداری. تلویزیون لوس و بی نمک. کلا تو عزاییم. میخواهی شاد باشیم

    • ali

      درود
      متاسفانه در جامعه ما تا بخوان از چیزی انتقاد کنن ربط میدن به مقدسات .کوتاه بیاید دیگه.برای نویسنده این مطلب متاسفم..همین شماهایید که هزار سال مملکت رو به عقب بردید.بزرگان که ملت رو شاد نمیکنند لااقل بزارید در این جامعه همیشه غم خودمون خودمون رو شاد کنیم

    • بدون نام

      خودتون باعث افسردگی شدید خب

    • ارسلان

      شما یه برنامه شاد ازصداوسیما به مانشون بدین تا ما بخندیم طنازهای صداوسیمامثل عطاران ومجیدصالحی وجوادرضویان وسعیدآقاخانی و....همه روفراری دادین در۲۴ساعت شبانه روزبا۲۲کانال صداوسیما چه گلی به سرمردم زدین همه رفتن سراغ ماهواره وفضای مجازی همش برنامه تکراری ومزخرف ومجریهای رومخ اگه فوتبالهای پخش زنده روازتلویزیون بگیرن چی داره هنوز میگن چرا جوان های ما افسرده اند شماچه سرگرمی ارزونی برای اونا فراهم کردین تاشادباشن

    • خدا شفاتون بده

      جمع کنید

    • شیرازی

      چه ربطی داره....از هر کاهی کوه میسازید برای چی...چی گیرتون میاد؟ وقتی از چیزی خبر ندارید الکی نشر ندید،اصل جریانش چند تا دوست سر یه ساعت باهم قرار میذارند،اونی که اسمش مجید بوده سر قرار نمیاد،یکی از دوستاش میخواسته باهاش شوخی کنه همون موقع که منتظر بوده،این گربه رو میبینه فیلم میگیره وبه اسم دوستش صداش میزنه وتو گروه همون دوستانشون میذاره....همین....این همه گسترش دادن وآب و تاب دادن نداره که...

    • بدون نام

      مثل همون کاری که با اسم هایی مثل حسن و جواد کردن

    • amir

      من میگم دران مسخره میکنن

      فکرشو بکن بجا مجید بگن کوروش , رگ خیلیا باد میکنه انواع برچست هم به طرف میخوره

    • عباس

      آقا پس چرا وقتی در فیلمها از اسامی اصیل و استوره های ایرانی برای افراد دزد و قاتل و... استفاده میشه شما صداتون در نمیاد حالا شدین کاسه داغ تر از آش؟؟

    • امیداس

      همین ک مردوم میان دو دقیقه بخندنو شاد باشن ۴تا ادم مثل نویسنده ای مطلب شادی رو میگیرن از مردوم بدبخت

    • بدون نام

      به نظر توهین نمی شود گفت برای کسی مگر قصد و سو نیت خاصی باشه ...
      چه بسا انسان هایی هستند با نام های نیک و مقدس از گربه هم پسترند .پس اون وقت نباید نام انها رو صدا کرد چون که توهین است....

    • بدون نام

      اسم مقدس! خوب گربه هم از مخلوقات خداس. چه ربطي داره خيلي اين حرف تهي و خارج از منطقه.

    • بدون نام

      آره مجید درست میگی....

    • علی

      میگفتن کوروش هم توهین حساب میشد از هر چیزی داستان درست نکنید خدایی

    • بدون نام

      فقط یه شوخیه میفهمید شوخی!!!!! ربطی هم به استکبار جهانی نداره

    • آرش

      باز یه چیزی تو جامعه bold شد و یه عده روشنفکر شروع کردن به بحث های دری وری ،

    • بدون نام

      باید صدا میکردن کوروش کوروش

    • بدون نام

      بابا یکی یه حرفی زد و از شانسش گرفت و بقیه ملت همیشه در صحنه هم دنبال کردن چالش چیه؟ حرکت گسترده چیه؟ واقعا چقدر شما ها بیکارید این همه مدت فکر کردید تا یه دلیل برای این موضوع بتراشید برید بابا خدا شفاتون بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج