۶۴۳۸۴۵
۱۸ نظر
۵۰۱۰
۱۸ نظر
۵۰۱۰
پ

زنان ایرانی برای ازدواج با اتباع خارجی مجوز بگیرند

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت :همه زنان ایرانی که با اتباع خارجی ازدواج می کنند ،حتما باید از استانداری ها مجوز یا پروانه ازدواج با اتباع خارجی را بگیرند.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت :همه زنان ایرانی که با اتباع خارجی ازدواج می کنند ،حتما باید از استانداری ها مجوز یا پروانه ازدواج با اتباع خارجی را بگیرند.

سیف الله ابوترابی افزود: استانداران از سوی وزیر کشور این اختیار را دارند که برای زنان ایرانی که با مردان اتباع خارجی ازدواج می کنند ،مجوز یا پروانه ازدواج صادر کنند.
وی خاطرنشان کرد: حسن گرفتن این مجوز این است که این زنان ایرانی می توانند برای فرزندان خود که حاصل ازدواج با اتباع خارجی است،گواهی ولادت اتباع خارجی دریافت کنند.
سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت :فرزندان حاصل این نوع ازدواج اگر ۱۸ سال داخل ایران بمانند و تا یک بعد از آن نیز به خارج از کشور نروند و این موضوع نیز توسط نیروی انتظامی و دیگر مسئولان ذیربط تایید شود ،می توانند تابع دولت ایران شوند.
وی ادامه داد: فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی به شرط اینکه این ازدواج ها دارای مجوز باشد می توانند از همه خدمات قابل ارائه برای اینگونه افراد مانند آموزش و پرورش استفاده کنند .
براساس بند ۲ ماده ۹۷۶ قانون مدنی ،اطفالی که پدر آنها ایرانی است اعم از اینکه در ایران یا خارجه متولد شده باشند ایرانی محسوب می شوند و برای آنها شناسنامه صادر می شود.
همچنین براساس ماده ۱۲ قانون ثبت احوال نیز ولادت اطفال ایرانیان مقیم خارج از کشور باید به مامور کنسولی ایران در محل اقامت و اگر نباشد به نزدیکترین مامور کنسولی و یا به سازمان ثبت احوال کشور اعلام شود.
در تبصره ماده ۱۵ قانون ثبت احوال نیز آمده است، مهلت اعلام ولادت ۱۵ روز از تاریخ ولادت طفل است ، روز ولادت و تعطیل رسمی بعد از آخرین روز مهلت به حساب نمی آید و در صورتیکه ولادت در حین سفر زمینی یا هوایی یا دریائی رخ دهد مهلت اعلام آن از تاریخ رسیدن به مقصد محسوب می شود .
در استان هایی مانند سیستان و بلوچستان خانه های بهداشت ،شوراها ،دهیاران و بهورزان ادارات ثبت احوال را برای ثبت وقایع حیاتی کمک می کنند.
چنانچه در نقطه ای از کشور این چهار عامل برای کمک به ثبت احوال نباشد عضو دیگری به نام ثبت یار( یاوران ثبت ) برای ثبت ولادت و وفات به کمک ادارات ثبت احوال می آیند.
در حال حاضر ۸ / ۹۹ درصد از ولادت ها و فوت ها در مهلت قانونی ( ولادت ۱۵ روز و فوت ۱۰ روز ) ثبت می شود و در هیچ استانی میزان ثبت دو واقعه ولادت و وفات کمتر از ۹۹ درصد نیست .

در حال حاضر جمعیت ایران بیش از ۸۰ میلیون نفر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خسروپوز

      یعنی چی چیمیشه مگه ازدواج کنی

    • بدون نام

      اتباع خارجی تو آمریکا و اروپا یعنی پولدارها و نخبه های سایر کشورها ولی اتباع خارجی تو ایران یعنی..

    • بدون نام

      منظور اون از خارجیها برود آن افشانیم خیلی مورد داشتیم که افغانیها با زنان از دام کردن وبعد مدتی رها کردن رفتن بوده هیچ مسولیتی

    • بدون نام

      اين حرف چراته وطبق قانون شریعت وبینالملل زنان حق دارند خارج از دخالت دولت به میل خود ازدواج کنند هیچکس حق ندارد در مورد ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی دخالت کند.

    • بدون نام

      یعنی چی افغانیابرن میان دختریرانی بگیرن تاایرانی بشن شرم اورحدود۲۰ملیون افغانی پرشدن توایران همه ناراضیان و اعتراض میکنن قبل این قانون اجازنداشتن بدترین جای قانون سخت ترگذاشتن اینابرگردن بدترتشویق میکنین بیان زن ایرانی بگیرن وبچهها ایرانی بشن وازفرداافغانیا باهرترفندی شده دختریرانی میگیردیگه نمیرن....

    • بدون نام

      ثبت احوال گفته اگه زن ایرانی با خارجی ازدواج کنه خارجی حساب میش واین برای امنیت کشوروخوبه ازفرداهرخارجی بیادبازن ایرانی ازدواج کنه که ایرانی بش بچههاش سواستفادمیکنن زیادمیش وهرج ومرج ناامنی

    • بدون نام

      کم کشورازدوتابعیتیها ضرردیده شمابدترمیکنیدبه جای بهترکردن لعنت بروطم وهم وطن فروشی هرچی کشورعقب موندوگشنه بلندمیش میادایران ...

    • بدون نام

      چه مسخرراه ویرایش سواستفادمیکنن ازبین بردن نسل ایران وایرانی فراهم میش افت برشما

    • خاسر

      روش خیلی خوبیه،چون تعدادزیادی از دختران ایرانی که با اتباع خارجی خصوصا افغانهای مهاجر ازدواج کرده اندپس از یک دوسال باداشتن یکی دو فرزندازکشورفرارو زن وبجه ها را رها کرده اند که این زن هیچ کاری نمی تواند برای بچه های بجا مانده از شوهر فراری بکند،حتی شناسنامه نمی تواند بگیرد،خرج زندگی وتحصیل بماند.

    • بدون نام

      همین موندزنهای ایرانی بزاریم برای خارجیا

    • بدون نام

      صدرحمت به قاجاریه

    • بدون نام

      مردم وچی فرض کردین بی غیرت

    • همت

      چرا اینهمه تبعیض چه گلی اقا پسر به سر ملت زده که دختر خانمها اون را درو کرده؟ بهتره اصلا اجازه ی ازدواج ندهند چون کسانی هستند که گرفتار می شوند و طرف ولشان می کند و می رود و این بچه ها چه گناهی دارند هر چه باشه خون ایرانی دارند و با فرهنگ ایرانی بزرگ می شوند

    • بدون نام

      این چی یعنی زنان ایرانی بدین خارجی .... میش نسل ایرانیا و ازبین ببرگل به خودی

    • بدون نام

      علی برکت اله فردا افغانیامیریزن ... ناموس ایرانیا ومیگیرن ۸سال جنگ تحمیلی کردیم ناموسمون دست خارجیا نیفته خوب جواب زحمات وخون جون ملت ودادین

    • بدون نام

      غلط کردی اینقدرقوی نیست بیاین یرانی بشن

    • بدون نام

      اینقدر الکی نیست چون توقانون اساسی کشورمون اینکه اگه با اتباع خارجی مخصوص افغانی ازدواج کنه هر ایرانی بچههاشون خارجی حساب میش ازاول توقانون بود واین قانون وبه خاطراین گذاشتن افغانیا که زیادمهاجرت میکنن به ایران نتوانن دخترای ایرانی وبگیرن واین برای امنیت کشورخطردار

    • .....

      برای ازدواج دختر،قبلا پدر باید رضایت میداده جدیدا شده دولت،،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج