۶۴۴۶۳۴
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

توفیقی: دولت؟! یک ریال هم به استقلال کمک نکرد!

نقل و انتقالات پیش‌فصل لیگ هفدهم با سروصدای زیاد آبی‌ها در بازار نقل و انتقالات آغاز شد.

آسمان آبی: نقل و انتقالات پیش‌فصل لیگ هفدهم با سروصدای زیاد آبی‌ها در بازار نقل و انتقالات آغاز شد. خریدهای میلیاردی استقلال اما نه‌تنها دردی از این تیم دوا نکرد، بلکه باعث شد حالا در شرح نام منصوریان، بنویسم سرمربی پیشین استقلال! ماجرا به همین جا ختم نشد و حالا درحالی‌که شفر، سرمربی جدید نایب‌قهرمان لیگ گذشته، به‌شدت در تکاپوی جذب مهاجم خارجی است، موضع‌گیری کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و فدراسیون فوتبال، سنگ بزرگی جلوی پای این تیم انداخته‌‌اند. استقلال اگر بخواهد رقم کلانی برای جذب مهاجم بپردازد، باید به ازی پرداختی به بازیکنان جدید خود، از بدهی‌های انباشته‌اش بکاهد! حالا شفر در هزارتوی عجیبی فرورفته است و هواداران استقلال هم با سوال‌های متعددی روبه‌رو هستند؛ سوال‌هایی که پندار توفیقی، معاون ورزشی باشگاه استقلال، در گفت‌وگو با «آسمان آبی» به برخی از آن‌ها پاسخ داد.

‌به روزهای حساس نقل و انتقالات نیم‌فصل نزدیک می‌شویم. به نظر می‌رسد استقلال برخلاف نیم‌فصل گذشته که به دلیل محرومیت در این بازار حضور نداشت، قصد دارد از این فرصت نهایت استفاده را ببرد و به‌ویژه یک مهاجم شش‌دانگ جذب کند، اما انگار پرونده‌های شکایت علیه شما هنوز در فیفا بسته نشده است. این موضوع صحت دارد؟

با تأکید می‌گویم: ما هیچ پرونده مفتوحی در فیفا نداریم! ما از مدتی پیش پرونده شاکیان استقلال را در کمیته‌ تعیین وضعیت بازیکنان، کمیته انضباطی و کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گشودیم. با بسیاری از آن‌ها به توافق رسیدیم و به برخی هم وقت دادیم تا به شکایات آن‌ها در باشگاه رسیدگی کنیم. دیروز با هفت یا هشت شاکی به توافق رسیدیم و امروز هم حدود همین تعداد افراد شاکی به دفتر باشگاه می‌آیند. این روزها سخت مشغول جلب رضایت شاکیان هستیم.

‌طبق گفته شما، حضور شاکیان در ساختمان باشگاه، یعنی استقلال، تنها با شاکیان داخلی‌اش مذاکره می‌کند؟

ما اصلا پرونده شکایت خارجی نداریم و همه مدعیان باشگاه داخلی‌اند!

‌این روزها صحبت‌هایی از رقم فرانجومی بدهی استقلال به بدهکارانش شنیده می‌شود. ممکن است یک بار شفاف‌سازی کنید و رقم واقعی بدهی باشگاه را بگویید؟

خب، من نمی‌توانم چنین کاری بکنم! این رقم در صورت‌جلسه‌های مالی باشگاه استقلال ثبت شده و این صورت‌جلسه‌ها هم محرمانه است.

‌محرمانه! مگر استقلال شرکت سهامی خاص است؟

بله، همین‌طور است. استقلال شرکت سهامی عام نیست و خاص است. فقط می‌توانم به شما بگویم رقم بدهی استقلال بسیار زیاد است. تا این‌جا ‌البته بخش عمده‌ای از بدهی‌های ما انباشت طلب‌هایی است که از دهه 80 و اوایل دهه 90 شمسی روی دست‌مان مانده است.

‌تقریبا همه کارشناسان و نظریه‌پردازان ایجاد این کوه بدهی‌ها را معلول خصوصی نبودن باشگاه استقلال می‌دانند. واقعا مشکل کار کجاست؟ چرا استقلال و پرسپولیس نمی‌توانند خصوصی شوند؟

ایراد اصلی به روند خصوصی‌سازی این دو باشگاه برمی‌گردد. اگر بخواهیم درباره باشگاه استقلال صحبت کنیم، ابتدا باید میزان دارایی‌های این باشگاه مشخص شود و سپس این دارایی‌ها ارزش‌گذاری واقعی شوند. در مرحله بعد با توجه به این‌که باشگاه استقلال یک شرکت زیان‌ده است، باید برای تبدیل آن به شرکت سودده تمهیداتی اندیشیده شود تا بتوان این باشگاه را به فرا‌بورس سپرد. در نهایت با حفظ بخشی از سهام این باشگاه به‌عنوان سهام دولتی، بقیه سهام را باید در اختیار عموم قرار داد.

‌ با وجود سهام دولتی، پس هرگز نمی‌توان استقلال و پرسپولیس را صد در صد خصوصی کرد؟

این مقوله خاص نظام باشگاه‌داری ایران نیست. در برخی کشورهای دیگر هم باشگاه‌‍‌هایی وجود دارند که سهام‌شان صد در صد خارج از حاکمیت کشورشان نیست. استقلال و پرسپولیس هم تیم‌هایی هستند که پتانسیل خروج صد در صدی از دولت را ندارند.

‌ گذشته از معادلات مالی استقلال، وب‌سایت عرب‌زبان «الیوم» دیروز خبری مبنی بر برنامه استقلال برای جذب عمر الخریبین را روی خروجی خود قرار داده بود. شما واقعا روی این مهاجم دست گذاشته‌اید؟

(می‌خندد) دست گذاشتن که کاری ندارد، شما می‌توانید روی کریستیانو رونالدو هم دست بگذارید.

‌ ممکن است پاسخ صریحی بدهید؟ خریبین به استقلال می‌آید یا نه؟

من که گفتم؛ دست گذاشتن روی یک بازیکن اصلا کار دشواری نیست. ما 50 درصد از حضور خریبین در استقلال راضی هستیم! این معامله هم دو طرفه است.

‌با عذرخواهی از شما، من باز هم پاسخ روشنی نگرفته‌‌‌ام که آن را بنویسم!

خب ببینید، او مرد سال فوتبال آسیاست و برای انتقال او به استقلال باید بودجه یک سال تیم را به خریبین بدهیم! به نظر شما این عقلانی است؟ به هرحال استقلال دنبال یک مهاجم خوب و شش‌دانگ در نیم‌فصل است.

‌و ملیت این مهاجم که ایرانی نیست؟

بله خارجی است؛ البته همه چیز به نظر نهایی وینفرد شفر مربوط می‌شود. او هر گزینه‌ای را معرفی کند، مقدمات مذاکرات را مهیا می‌کنیم تا بازیکنان مورد نیاز برای تقویت استقلال به این مجموعه افزوده شوند.

‌به مسائل مالی بازگردیم و ضرب‌الاجلی که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای استقلال در نظر گرفت. این‌که گفته می‌شد دولت دوازدهم در آن برهه کمکی ۱۰۰ میلیاردی به استقلال و پرسپولیس کرد، صحت دارد؟

دولت؟! یک ریال هم به استقلال کمک نکرد! اصلا دولت نمی‌تواند ریالی به ما کمک کند، چون غیر‌قانونی است. باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، ردیف درآمدی و هزینه‌ای دارند و یک ریال کمک در بودجه دولت برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است.

‌اما محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، تلویحا اعلام کرده بود به این دو تیم کمک می‎‌شود!

نوبخت لطف دارد، اما راهکار قانونی کمک به استقلال و پرسپولیس این است که در ردیف بودجه دولت، سهمی برای کمک به این دو تیم تعریف شود.

‌درباره این‌که جواد خیابانی در کرمانشاه، مقابل دوربین سیما مدعی شد دولت ۱۰۰ میلیارد به استقلال و پرسپولیس کمک کرده است، چه می‌گویید؟

جواد آقای خیابانی هیجانی و احساساتی شد و آن حرف‌ها را زد، شما چرا باور کردید؟ برای خیابانی احترام زیادی قائل‌ایم، اما این اطلاعاتی که به مردم دادند، صد در صد اشتباه بود.

‌و شما همیشه برای هواداران استقلال خوش‌خبر بودید. می‌توانید این بار از روزنامه «آسمان آبی» به آن‌ها خبر خوشی بدهید؟

چند روز صبر کنید، همه چیز مشخص می‌شود؛ هم فهرست ورودی، هم فهرست مازاد استقلال در نیم‌فصل.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پاسارگاد

      بعلـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه
      ســـــــــــــــــــــــــهامـــــــــــــــــی
      خــــــــــــــــــــــــــا ــــــــــــص

      خـــــــــــــــــــــــدا مـــــــیــدونه

      چــــــــــــــــه گـــندهای تو بایگانی

      باشــــــــــــــــگاه توون خوابیده و

      نــــــــمی خــــــــــوایین رونمایـــــــــی کـــنین

    • بدون نام

      میگم با خریـــــــــــــــــــن دوســـــــــــــت دارین

      به ولله خــــــــــــــــــجالـــــــــــت داره

      پـــــول بدهـــــــــــی هــــای میلیـــــــاردی
      باشـــــــگاهشـــــــــون نـــدارنــــــــــــن
      اونوقـــــــــــــت جـــــوگـــــــــــیر میشن
      اینجوریے
      از خـــــــــــود بــــیــــخـــــود مـــیـشن

      چـــــــــــــرت و پـــــــــــــرت میـــــــگن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج