۶۴۵۴۲۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نسل جدید سرگرمی

چرا ۲۰۱۸ سال فیلم‌های آنلاین خواهد بود؟

امروزه؛ درایوهای فلش و مموری کارت های کوچک و قابل حمل که در دستان هر دانش آموزی دیده می شوند، دسترسی به اینترنت با سرعت بالا در هر مکان و البته آگاهی بالای مردم از شیوه استفاده از تکنولوژی، همه کسانی را که گوشی هوشمند دارند – فارغ از کیفیت و کمیت محتوا – تبدیل به یک کمپانی کوچک فیلمسازی کرده است.

هفته نامه صدا: طی ۱۰۰ سال گذشته، ابزار اصلی تولید محتوای با کیفیت و مورد پسند مخاطبان برای شبکه های تلویزیونی تا حدود زیادی در اختیار چند کمپانی خاص با سرمایه عظیم و همچنین شرکت های پخش قدرتمند بوده است.
چرا ۲۰۱۸ سال فیلم‌های آنلاین خواهد بود؟

امروزه در بسیاری از کشورها، تولید و توزیع محتوای ویدئویی توسط یک نهاد سانسور و مقررات و استانداردهای نظارت تا حد زیادی کنترل شده است (اگر به طور کامل کنترل نشود) اما با انفجار پدیده ویدئوی آنلاین در سال های اخیر، توسط دوربین های مینیاتوری با کیفیت بالای HD که در گوشی های هوشمند دستی تعبیه شده اند، دیگر سانسور و نظارت معنایش را از دست داده است؛ درایوهای فلش و مموری کارت های کوچک و قابل حمل که در دستان هر دانش آموزی دیده می شوند، دسترسی به اینترنت با سرعت بالا در هر مکان و البته آگاهی بالای مردم از شیوه استفاده از تکنولوژی، همه کسانی را که گوشی هوشمند دارند - فارغ از کیفیت و کمیت محتوا - تبدیل به یک کمپانی کوچک فیلمسازی کرده است. این سازندگان امروزی ویدئو می توانند تولیدات خود را بلافاصله با یک مخاطب جهانی به اشتراک بگذارند. دور زدن دروازه های سنتی که برای بررسی تمام محتویات ویدئویی از قدرت تک بعدی خود استفاده می کنند.

در مقوله تولید و به اشتراک گذاری ویدئو، ویدئوی آنلاین سهم بزرگ تر و بیشتری از ترافیک اینترنت را مصرف می کند. در واقع، همانطور که پیش بینی شده بود در حدود ۷۴ درصد از کل ترافیک اینترنت در سال ۲۰۱۷ به ویدئو اختصاص یافته است. این یک زمان هیجان انگیز برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محتوای ویدئویی است و سال های آینده پتانسیل این را دارند که شاهد پیشرفت های جدیدی در زمینه فناوری های توسعه دهنده ویدئوی آنلاین باشند.

در اینجا پنج روند به سرعت در حال تحول هستند که با یکدیگر ترکیب می شوند. احتمالا ۲۰۱۸ سال ویدئو است.

پخش زنده ویدئو به بالاترین حد خود می رسد

با نابودی برنامه های ویدئویی آنلاین Meerkat و Blab، سال ۲۰۱۶یک سال ناکام برای این تکنولوژی بود اما امسال، سال رونمایی از فیس بوک زنده، رشد سریع رشد Snapchat و راه اندازی بخش story و live نرم افزار Instagram بود. یوتیوب زنده یکی دیگر از وزنه های سنگین در این فضا، اخیرا اعلام کرد که شروع به پخش زنده با کیفیت ۴k و وضوح فوق العاده بالا برای فیلم های استاندارد و فیلم های ۳۶۰ درجه پانورامیک خواهد کرد. جریان ویدئو زنده به نقطه عطف خود رسیده است و احتمالا در سال ۲۰۱۸ حجم گسترده تری از بازار آنلاین را از آن خود خواهد کرد. برنامه های ویدئویی زنده قدرت داستان های ویدئویی - و با دسترسی جهانی - را به دست هر کسی سپرده که بتواند با یک گوشی هوشمند کار کند.
چرا ۲۰۱۸ سال فیلم‌های آنلاین خواهد بود؟

یکی از ویژگی های قدرتمند ویدئوی زنده، سطح بالایی ست که از مشارکت بیننده تولید می کند. طبق آمار وبلاگ فیس بوک، فیلم های زنده فیس بوک ۱۰ بار بیشتر از ویدئوی معمولی دریافت و مشاهده می شوند. در حالی که سیستم عامل های غول پیکر با میلیاردها کاربر حقوقی و حقیقی و جیب های پر پول برای جذب افراد مشهور و سازندگان محتوای درجه یک به سرعت در این فضا حرکت می کنند، کسی برای راه اندازی استارتاپ ها سرمایه گذاری و از آنها پشتیبانی نمی کند.

Houseparty، یک برنامه جدید است که توسط سازندگان Meerkat - که در حال حاضر ناز بین رفته است - ارائه شده که یک فضای مجازی را برای برقراری ارتباط دسته جمعی با دوستان فراهم می کند و تنها یک میلیون کاربر فعال را در یک ماه جذب کرده است. فقط تصور کنید که پلتفرم رسانه های اجتماعی بزرگ مانند Linkedin اجازه می دهند ۹۶۰ میلیون کاربر به راحتی با ویدئوی آنلاین با هم ارتباط برقرار کنند.

ظهور بومیان ویدئو

«نسل ۲» به عنوان نسل بعد از هزاره دوم که در بین سال های ۱۹۹۵ تا اوایل سال ۲۰۱۰ متولد شد، معرفی شده است. اغلب آن را نسل «بومیان دیجیتال» توصیف می کنند. با توجه به استفاده شدید آنها از ویدئوی آنلاین در سراسر طیف وسیع سیستم عامل ها - یوتیوب، فیس بوک، اسنپ چت، اینستاگرام، Musical-ly می توان آنها را «بومیان ویدئو» نامید.
چرا ۲۰۱۸ سال فیلم‌های آنلاین خواهد بود؟

طبق نظرسنجی اخیر توسط National Cyber Securityh Alliance و مایکروسافت، نوجوانان آمریکایی یوتیوب را بسیار می پسندند، آنقدر که تمایل دارند این سایت همه وب سایت ها یا شبکه های اجتماعی را از بین ببرد. ۹۱ درصد از نوجوانان اعلام کرده اند که یوتیوب تماشا می کنند، در مقایسه با ۶۶ درصدی که از Snapchat و ۶۱ درصدی که از فیس بوک استفاده می کنند.

بومیان ویدئو میا ویدئوی دیجیتال، نه تنها به عنوان بینندگان، بلکه به طور فزاینده ای به عنوان سازندگان محتوا و شرکای جهانی نیز رشد کرده اند. پسران نوجوان در مدرسه راهنمایی، به اصلاحات ویدئویی تسلط دارند و برای دوستان شان آموزش های بازی به اشتراک می گذارند که اغلب در یوتیوب پربازدید بود. امروزه آنها هر چه در زندگی واقعی شان اتفاق می افتد را با دوستان شان در Snapchat به اشتراک می گذارند.

دختران نوجوان اکثرا طرفدار برنامه Musical-ly هستند که از طریق آن می توانند فیلم های موسیقی لمسی را ضبط کنند و این فیلم ها را با دوستان و طرفداران شان در سراسر جهان به اشتراک بگذارند. در حالی که برخی از برنامه های ویدئویی - Vine، Blab، Meerkat - در سال ۲۰۱۶ تعطیل شده اند، موارد جدید مانند Houseparty به سرعت در حال جذب مخاطبان زیادی از «بومیان ویدئو» هستند.

انتقال به تلفن همراه ادامه دارد

با ۲.۵ میلیارد تلفن هوشمندی که در جهان استفاده می شود، انتقال به تلفن همراه همچنان ادامه دارد و مردم بیشتر ویدئو را در دستگاه های دستی خود تماشا می کنند. امروزه بیش از ۵۰ درصد از تمام نمایش های ویدئویی در دستگاه های تلفن همراه رخ می دهد و این میزان روزانه در حال افزایش است. با توجه به آخرین پیش بینی های Zenith، دستگاه های موبایل در سال ۲۰۱۸ به پلتفرم اصلی برای مشاهده ویدئوهای آنلاین تبدیل خواهند شد.

مصرف کنندگان در سراسر جهان به طور متوسط 7.7 دقیقه در روز در حال مشاهده ویدئوهای آنلاین در گوشی های هوشمند و رایانه های لوحی هستند. در مقایسه با 16 دقیقه در دستگاه های ثابت مانند کامپیوترهای رومیزی و تلویزیون های هوشمند، Zenith پیش بینی می کند که مصرف ویدئویی تلفن همراه در سال 2017، 33 درصد رشد داشته و در سال 2018، 27 درصد بیشتر خواهد شد و روزانه به 33.4 دقیقه خواهد رسید. آنها انتظار دارند که دستگاه های تلفن همراه 65 درصد از کل مصرف ویدئوی آنلاین را در سال 2018 از آن خود کنند.
چرا ۲۰۱۸ سال فیلم‌های آنلاین خواهد بود؟

برندهای بزرگ، سیستم عامل ها و ستاره های فیلم مستقل

شما می دانید که بچه های تان ستاره های یوتیوب را دوست دارند و آنها را دنبال می کنند اما آیا آنها را می شناسید؟ احتمالا در سال آینده راجع به آنها بیشتر خواهید شنید. فقط ماه گذشته، استارتاپ کانال ویدئوی کیسی نایستت به نام Beme توسط CNN به مبلغ ۵۰ میلیون دلار خریداری شد. او همچنین قراردادی را با CNN برای توسعه محتوا و با هدف جذب بینندگان جوان تر (مثل بچه ها) امضا کرد. نایستت با تکیه بر جذابیت Vlog بسیار محبوب خود Beme (که اخیرا پایان یافته تا احتمالا بتواند زمان لازم را برای توسعه محتوای CNN داشته باشد) ۶ میلیون مشترک در یوتیوب جمع آوری کرده است.

PewDiePie، محبوب ترین کاربر یوتیوب در جهان به تازگی به نقطه عطف اصلی خود و تعداد ۵۰ میلیون مشترک رسیده که تعداد آن همچنان در حال افزایش است در حالی که معلوم نیست که بازیکنان عمده رسانه ای یا برندهای مصرف کننده به او حتی نزدیک شده باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج