۶۴۵۴۴۴
۲۳ نظر
۵۰۰۹
۲۳ نظر
۵۰۰۹
پ

چرا جای بنزین، یارانه نقدی یک ریال اضافه نشد؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بنزین ۴۰۰تومانی ۱۰۰۰ تومان شد، ولی یارانه یک ریال اضافه نشد. الآن هم با بنزین ۱۵۰۰تومانی و گرانی دیگر حاملهای انرژی، ۱۱۰هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت ایجاد می‌شود، سهم مردم از این درآمد چقدر است؟

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بنزین ۴۰۰تومانی ۱۰۰۰ تومان شد، ولی یارانه یک ریال اضافه نشد. الآن هم با بنزین ۱۵۰۰تومانی و گرانی دیگر حاملهای انرژی، ۱۱۰هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت ایجاد می‌شود، سهم مردم از این درآمد چقدر است؟

حسینعلی حاجی​‌دلیگانی افزود: زمانی که دولت می‌خواست بنزین را از ۱۰۰ تومان به ۴۰۰ تومان افزایش دهد برای مردم حساب مشخص کرد و در آن مبلغی را واریز و از درآمد حاصل از افزایش نرخ حامل‌های انرژی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای آنان واریز کرد و این در میان مردم اعتماد ایجاد کرد که می‌توانند منابع مالی خود را برای نخستین بار مدیریت کنند.
وی گفت: اما پس از آن نرخ بنزین از ۴۰۰ تومان به هزار تومان افزایش یافت اما چیزی به مردم اضافه نشد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: دولت بر اساس برنامه پنجم در واقعی کردن نرخ حامل‌های انرژی عمل نکرده و تخلف داشته است.
حاجی‌دلیگانی گفت: در مرحله نخست افزایش نرخ حامل‌های انرژی ۳۸ هزار میلیارد تومان برای دولت درآمد ایجاد شد که ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای مردم از این محل پول واریز شد اما پس از گران شدن بنزین از ۴۰۰ تومان به هزار تومان حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان درآمد دولت افزایش یافت اما به مبلغ یارانه‌ها اضافه نشد.
وی افزود: مازاد مبلغ یارانه‌ها نیز در سال ۹۶ به خزانه ریخته نشده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت:​ دولت در لایحه بودجه سال ۹۷ افزایش قیمت حامل‌های انرژی را در نظر گرفته که درآمد حاصل از آن ۱۱۰ هزار میلیارد تومان است اما به‌جز ۱۷ هزار میلیارد تومانی که برای اشتغال در نظر گرفته است طرح توزیعی شفافی در این زمینه اعلام نکرده است.
حاجی‌دلیگانی افزود: البته بخشی از این ۱۷ هزار میلیارد تومان نیز به‌عنوان تسهیلات پرداخت می‌شود که به دولت بازمی‌گردد.
وی گفت:​ در قوانین مشخص شده است که دولت برای هر بخش از محل درآمد افزایش قیمت حامل‌های انرژی چقدر هزینه کند اما دولت این کار را انجام نداده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: در حالی که دولت در لایحه بودجه آورده است که می‌خواهد تورم را ۹.۹ درصد نگه دارد اما خود با افزایش ۲۵درصدی قیمت حامل‌های انرژی ناقض این موضوع عمل می‌کند.
حاجی‌دلیگانی گفت: اگر قیمت‌ها را افزایش می‌دهیم باید کاری کنیم که این افزایش قیمت را برای مردم جبران کنیم نه اینکه شرایط برای آنها سخت‌تر شود.

وی افزود: بر اساس لایحه بودجه سال آینده هم قیمت حامل‌های انرژی و قیمت‌های دیگر افزایش می‌یابد و هم یارانه بخش زیادی از مردم حذف می‌شود که این موضوع تبعات اقتصادی به‌همراه خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر شرفت

    • ياسر

      برين گم شین

    • بدون نام

      خدا پدرومادراین نماینده راصدهزاڔمرتبه بیامرزه بالاخره یکی پیداشد که حرف دل تمام این مردم رابزنه

    • بدون نام

      دمت گرم حرف حق زدی،معلوم نیست این پولها رو کی میخوره.

    • بدون نام

      یارانه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرفهای این نماینده هم همش فیلمه.
        اینا میخان وانمود کنن که با مردم هستن و وقتی مردم به اونها اعتماد کردن بعدش خوش خوش جا کنن تا صدایی هم بلند نشه و مردم هم دنباله رو نماینده باشن.
        لعنت بر سیاست انگلیسی.
        اینها کاری نمیکنن که مردم در رفاه قرار بگیرن، کاری کردن که از صبح تا شب فقط بدویی تا بتونی شکم ت رو سیر کنی و دیگه حال و وقت و زمانی برای اعتراض نمونه.

    • بدون نام

      زمانی که سر از خود افزایش بنزین دادند من همین حرف نماینده زدم ولی شما زیر نویس نکردید چرا چون شما هم از خود دولت هستید

    • بدون نام

      یارانه مردم را زیاد کنید عینه کمیته امداد و بهزیستی چند برابر کنید

    • بدون نام

      انشالا احمدی نژاد میاد حق مردمو از این ظالمها میگره

      پاسخ ها

      • سهیل

        یارانه نقدی دادن از اول اشتباه احمدی نژاد بود که گداپروری و اوضاع بیکاری درست کرد و عده ای هم که توی روستا مشغول کار بودن با این یارانه بیکار کرد...

    • بدون نام

      واقعععععععهعاچرا .یک مسول باید پاسخگوی این سوال باشد

    • بدون نام

      قرار بود وقتی بنزین گران شد یارانه هم اضافه شود ولی الان که قراره بنزین گرا بشه صحبت از قطع یارانه هاست آقای روحانی من بهت رای ندادم ولی انهای که به شما رای دادن اکثر ان پشیمان هستن این روزها فیلم سخنرانی شما که گفتید انچنان رونق اقتصادی ایجاد کنم در موبایل ها وجود دارد بس کو

    • بدون نام

      آقای روحانی باگران کردن بنزین چند برابر پول یارانه بگیران به جیب میزنید ازیک طرف یارانه بگیران دلخوش هستند نمی‌دانند درعرض سه ماه گرانی عیناً یارانه یکسال یارانه رابه دولت پس میدهند.مقامی ویا مجلسی درکشورنیست به آقای روحانی به خاطر قولهای دروغی که به مردم دادنند رسیدگی کنه پیش از انتخابات یارانه حذف شدگان رامیخواست بگرداند حالا که انتخاباتی درکار نیست بنزین راگران می‌کند انهم پنجاه درصد...چه گرانی فاجعه بار ازراه خواهد رسید پول خورده شده موسسات اعتباری را مردم ازاین پولها باید بپردازند.ما با این همه ثروت کشوری به کی پناه ببریم.هرخودرودرماه ۱۵۰لیتربنزین مصرف کنه ۱۵۰ضربدر۵۰۰میشود۷۵۰۰۰تومان .این پولها کجا خواهدرفت.فقط کاش مردم میدانستند این پیشنهاد کدام شخص محترم بوده که دعایش کنیم.

    • متین

      پول تو حساباشون کم شده.مازراتی و پورشه بچه هاشون مدل پایینه.سالی ده پونزده تا سفر خارجی باید برن خرج داره.درک کنید دیگه مردم،باشه؟؟؟

    • متین

      بنزین،آب،برق ،گاز،نان،برنج و....چیزهایی هستند که همه بهشون نیاز دارن پس به راحتی این چیزا رو میشه گرون کرد و مردم مجبورن بخرن.چون اگه به مردم بگن اگه گرونه نخرید حساب کار دستشون میاد و کوتاه میان...

    • بدون نام

      نماینده گان محترم در مجلس مواضع شما در زمینه یارانه ها افزایش قیمت بنزین نان و سیاست های گدایی از مردم در حالی که تحریم نفت برداشته شده زیر ذره‌بین ملت میباشد اگر به فکر مردم نیستید لااقل به فکر انتخابات آینده مجلس باشید که تصویب هر قانونی به ضرر مردم اول گریبان شما را میگیره.. با تشکر از برترین ها

    • بدون نام

      درود بر حاجی دلیگانی که حرفی از دل مردم را زدید

    • بدون نام

      ای کاش بقیه نماینده ها هم از حق مردم دفاع میکردن نه فکر پرجیب خودشون باشن پدرمادرت بیامرزد واقعا شیر حلال خوردی

    • بدون نام

      ژنشون ژن دوشیدن ملت هست .که خوشبختانه روز به روز بیشتر میشه

    • بینام

      اینا رد گم کنیه. وانمود میکنن. اگه ااینجوری دورتموند نزنن. پس چطور روزگارشون سر بشه. نه جانم. گول این حرفاتون رو نمی خوریم. اون بلاهایی رو که دوست دارید. سرمون اوردیید گرونی بیکاری فقر تورمهاای تساعدی. بیچارگی. وغیره. .. ولی بماند ماهم ازاین به بعد یادمون می‌مونه. وعده های دروغینتون ذو در ایام انتخابات. فراموس نکردیم. آخرتون ا پل گذشت. همه چی تمموم شد. دیگه بهتون هیچ اعتمادی نداریم. دروغگوها

    • بدون نام

      به مرگ میگیرندتامردم به تب رازی شوند(تهدیدبه قطع یارانه)...

    • بدون نام

      واقعا چرا؟ درآمد نفت که بیشتر شده چرا تلفن و برق وبنزین گرون شده؟هنوز هم خزانه خالیه؟ یا اشتهای بعضی مسئولان زیاد شده؟

      پاسخ ها

      • عبدالرضا میرزایی

        عزیز هم وطن ..سلام ..از دست من و شما و دیگری خارج شده...پس تحمل کن . بساز و اعصاب خودمون را خراب نکنیم... ...هرکه ریس جمهور بشه یا نماسنده همینه عزیزم ....بنشی و بساز...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج