۶۴۵۸۷۱
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

کاخ سفید: اکنون وقت مذاکره با کره شمالی نیست

اظهارات متناقض وزیر خارجه آمریکا و یک مقام ارشد کاخ سفید، بار دیگر اختلاف آشکار بین مقام‌های واشنگتن در قبال راهبرد کره شمالی را نشان داده است.

خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز نوشت: در حالی که رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا پیش از این آمادگی واشنگتن برای مذاکره بدون پیش شرط با پیونگ یانگ را اعلام کرده بود، یک مقام کاخ سفید روز چهارشنبه تاکید کرد: تا زمانی که کره شمالی رفتارش را ارتقا ندهد، هیچ مذاکره ای نمی تواند برگزار شود.

یک مقام ارشد کاخ سفید به رویترز گفت: با توجه به آزمایش اخیر موشکی کره شمالی، به درستی روشن است که اکنون وقت مناسبی برای مذاکره نیست.

تیلرسون روز سه شنبه گفته بود که آمریکا آماده مذاکره در هر زمانی است که کره شمالی علاقه داشته باشد.

این اظهارات تیلرسون یک عقب نشینی آشکار از موضع قبلی واشنگتن بود که اعلام می کرد تنها وقتی حاضر به مذاکره است که کره شمالی زرادخانه اتمی خود را تسلیم کند.

یک روز پس از اظهارات تیلرسون در اندیشکده شورای آتلانتیک، یک مقام کاخ سفید که نامش فاش نشده، فرمول محدودتری را برای هر گونه تعامل دیپلماتیک با کره شمالی مطرح کرده است.

این مقام کاخ سفید گفت: دولت بر پافشاری بر این مساله کاملا متحد است که هرگونه مذاکره ای با کره شمالی باید زمانی صورت گیرد که این رژیم به طور اساسی و ساختاری رفتارش را بهبود بخشد.

این در حالی است که تیلرسون در اظهاراتش به صراحت پیش شرط توقف آزمایش های موشکی یا هسته ای را برای آغاز مذاکرات مطرح نکرده است.

هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه بخشی از پیشنهاد تیلرسون برای مذاکره با کره شمالی را پس گرفت و تاکید کرد: باید آزمایش های هسته ای و موشکی کره شمالی پیش از آغاز هرگونه مذاکره ای، متوقف شود. قطعا در شرایط کنونی شاهد چنین چیزی نیستیم.

وی افزود: آمریکا آماده مذاکره با کره شمالی است هر زمان که وقت مناسبی باشد ولی این مذاکرات در شرایط فعلی، شدنی نیست چرا که کره شمالی هیچ تمایل و عزمی برای متوقف کردن آزمایش های هسته ای و موشکی ندارد.

این در شرایطی است که چین و روسیه از پیشنهاد تیلرسون برای مذاکره با کره شمالی حمایت کرده اند.

لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که پکن از تلاش ها برای کاهش تنش و استفاده از مذاکره برای حل و فصل بحران در شبه جزیره کره استقبال می کند.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه نیز از اظهارات تیلرسون استقبال کرده است.

دبیر کل سازمان ملل: قطعنامه های سازمان ملل درباره کره شمالی باید به طور کامل اجرا شود

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل نیز امروز پنجشنبه تاکید کرده است که قطعنامه های شورای امنیت در ارتباط با برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی باید به طور کامل توسط پیونگ یانگ و سایر کشورها اجرا گردد.

وی این اظهارات را پس از دیدار و گفتگو با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در شهر توکیو بیان کرده است.

ژاپن بارها اعلام کرده است که اکنون وقت تشدید فشار بر کره شمالی است نه آغاز مذاکره بر سر برنامه های موشکی و هسته ای این کشور.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آمریکا از بمب هیدروژنی که کره شمالی ساخته میترسه چون ده ها برابر ویرانگر از بمب هیروشیما عمل میکند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج