جاباما
۶۴۶۸۱۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نسخه Elkan Lampo از پاگانی هوایرا معرفی شد

کمپانی فیات در سال ۱۹۵۴ از یک خودروی مفهومی با نام Fiat Turbina رونمایی کرد. اصلی ترین ویژگی این خودرو استفاده از یک توربین گازی به عنوان مولد نیروی محرکه بود که با استانداردهای دهه ۵۰ میلادی نوعی انقلاب در صنعت خودروسازی به شمار می رفت.

وبسایت سخت افزار: کمپانی فیات در سال ۱۹۵۴ از یک خودروی مفهومی با نام Fiat Turbina رونمایی کرد. اصلی ترین ویژگی این خودرو استفاده از یک توربین گازی به عنوان مولد نیروی محرکه بود که با استانداردهای دهه ۵۰ میلادی نوعی انقلاب در صنعت خودروسازی به شمار می رفت. با این حال توربین ها راهی به ماشین های دیگر پیدا نکردند و تنها در موزه ها و نمایشگاه ها برای مدل های مفهومی مورد استفاده قرار گرفتند. با این حال در روزهای پایانی سال ۲۰۱۷ خودرویی با الهام گرفتن از Turbina معرفی شده است.
نسخه Elkan Lampo از پاگانی هوایرا معرفی شد

این خودرو که Lampo نام دارد یک تفاوت بسیار بزرگ با Turbina دارد و آن هم عدم استفاده از توربین گازی است! پاگانی این خودرو را با همکاری Lampo Elkann طراحی و ساخته شده است و هوایرای پاگانی را با وجود داشتن ظاهری فضایی، به یک سطح بالاتر ارتقا داده. شباهت های Turbina و هوایرای اختصاصی نیز در طراحی نهفته اند. برای مثال هر دو خودرو از رنگ یکپارچه استفاده می کنند و به دلیل بهره گیری از کربن در بدنه هوایرا، رنگ به کار رفته در آن به صورت دائمی با یک کیفیت به چشم می رسد. دیگر نکته، استفاده از طلا است. فیات برای طراحی لوگوی خود در Turbina از این عنصر استفاده کرده بود و پاگانی نیز در اطراف بدنه در بخش های آلومینیومی از طلا کمک گرفته. سایر عناصر آلومینیومی و همچنین چرم به کار رفته در طراحی داخلی ماشین به صورت اختصاصی با دست ساخته شده اند که بدون شک به ارزش خودرو خواهند افزود. دیگر ویژگی های طراحی خودرو نیز به استفاده از علامت تندر اختصاص دارد که در واقع همان Lampo به زبان ایتالیایی است.
نسخه Elkan Lampo از پاگانی هوایرا معرفی شد

از نظر فنی هم پاگانی از پک اختصاصی Tempesta استفاده کرده که نتیجه آن کانال هوای بزرگتر در جلو، تجهیزات هدایت هوا روی بدنه است. شاسی نیز از فیبر کربن ساخته شده تا وزن خودرو کاهش پیدا کند. با اینکه اطلاعاتی درباره پیشرانه به کار رفته در این ماشین منتشر نشده، به نظر می رسد شاهد به کارگیری از موتور ۶ لیتری با آرایش V۱۲ با توانایی تولید ۷۵۰ اسب بخار نیرو هستیم. همان طور که پیش بینی می شود صحبتی هم درباره قیمت ماشین نشده و تنها خریدار آن احتمالا باید قیمت بسیار نجومی برای اضافه کردنش به کلکسیون خودروهای خود پرداخت کند.
نسخه Elkan Lampo از پاگانی هوایرا معرفی شد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج