جاباما
۶۴۷۹۱۳
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

طنز؛ این‌قدر سخت شده فهمیدن نبض جامعه؟!

سوشیانس شجاعی‌فرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در ستون طنز روزنامه شهروند نوشت: نشسته‌ام پشت لپ‌تاپ و زل زده‌ام به صفحه سفید! از صبح خبرها را بالا و پایین کرده‌ام، صفحات اینترنت فارسی همچنان پر است از ماجرای عوارض خروج از کشور و بودجه نهادهای عجیب و غریب و مردم پشیمان و زبل‌هایی که می‌دانستند.

سوشیانس شجاعی‌فرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در ستون طنز روزنامه شهروند نوشت:

نشسته‌ام پشت لپ‌تاپ و زل زده‌ام به صفحه سفید! از صبح خبرها را بالا و پایین کرده‌ام، صفحات اینترنت فارسی همچنان پر است از ماجرای عوارض خروج از کشور و بودجه نهادهای عجیب و غریب و مردم پشیمان و زبل‌هایی که می‌دانستند ما نباید به روحانی رأی بدهیم و هر چه به ما گفتند بیایید به آنگلا مرکل رأی بدهید تا ایران را آباد کند، ما حرف‌ گوش‌نکن‌ها‌ حرفشان را گوش نکردیم! همکارم از در می‌آید داخل و سلام و احوالپرسی می‌کند، با بی‌حوصلگی جواب می‌دهم.
خواندن این اخبار، حوصله و حس‌و‌حالی برای ما روزنامه‌نگارها نمی‌گذارد! می‌پرسد چه خبر؟ یک لحظه سیم‌هایم اتصالی کرد و ترجیح دادم قورباغه‌ام را قورت بدهم و از فاز منفی بیایم بیرون! جواب دادم: خبرها بد نیست، دولت سر عوارض خروج از کشور عقب‌نشینی کرده و یک اصلاحیه فرستاده مجلس! آن‌قدر جدی این را گفتم که گفت: جددددی میگی؟! ایول الان چقدر شده؟ گفتم ١١٠‌هزار تومن! تبعیض هم نیست؛ زیارتی، سیاحتی یکیه! گفت: چه خوب، آفرین، بالاخره یك خبر خوب شنیدیم! گفتم همین یکی نبود! بازم هست! دولت کلا بیانیه‌اي داده و گفته با بررسی نظرات و رصد فضای مجازی، یک اصلاحیه کلی در روزهای آینده به مجلس می‌فرسته! همکارم کاملا نظرش جلب شد و مشتاق شنیدن بقیه ماجرا بود! با همان قیافه جدی و ظاهرا بی‌حوصله ادامه دادم: اومده بودجه یک‌سری نهاد غیردولتی رو الان نمی‌تونم اسم‌هاشونو بگم زده، اضافه کرده به محیط‌زیست و گردوغبار و مدرسه‌سازی و این چرت‌و‌پرت‌ها! گفت: چرت‌وپرت چیه؟! کار درستو کرده! نه جون من راست میگی؟! واقعا کرده این‌ کارو؟!
باز با همون قیافه جدی جواب دادم: آره! اصلا امروز انگار سرشون خورده به دیوار! نه به این همه ‌سال حرص‌دادن به مردم، نه به این‌که توی یه روز میخوان کارارو درست کنند! قضیه خودروسازهارو که شنیدی؟! همکارم که تقریبا ٤ دقیقه بود که چشم‌هایش گرد و ابروهایش بالا بود، گفت: نه، چی شده؟ گفتم وزارت صنعت اولتیماتوم داده تا اردیبهشت‌ سال دیگه باید خط پراید و وانت و نیسان آبی و پژوهای قدیمی و چینی‌های مدل ٢٠١٥ به قبل جمع بشه و جدیدترین مدل از همون کارخونه‌ها بیاد. گفته از شهریور ‌سال بعد هم تعرفه واردات خودرو میشه ٢٥درصد.
همکارم گفت این‌که عالیه! ماشین میشه مفت! گفتم خیلی هم نه! دولت گفته ٢٠‌درصد قیمت هر خودرو باید خرج گسترش حمل‌ونقل عمومی بشه! تازه، گفته دیگه هیچ خودروی جدیدی داخل تهران پلاک نمی‌شه! باید یه خودرو از رده خارج بشه تا خودروی جدید پلاک کنند! همکارم گفت: خب دیوانه این‌که خیلی خوبه! چیه روزی ٥٠٠ تا ماشین میاد داخل تهران! این شده وضع ترافیک! گفتم: آهان، راستی گفتی ترافیک... پلیس راهور هم از شنبه طرح برخورد بدون تبعیض و بی‌قید و شرط با موتورسوارهای متخلف رو شروع می‌کنه! همکارم کمی قیافه مشکوک به خودش گرفت و گفت: خب؟ خبر دیگه‌ای نیست؟! گفتم هست، شهرداری گفته دستفروش‌ها رو در کلانشهرها ساماندهی می‌کنه و بدون دریافت اجاره یا چیزی بهشون جا میده که مزاحم مردم و کسبه نباشند و ضمنا کاسبی‌شون و هم بکنند! گفته روی توریسم خارجی هم می‌خوایم کار کنیم و سالی ٥٠٠‌هزار توریست خارجی بیاریم!

همکارم قیافه‌اش کاملا ترش شد و گفت: بی‌شعور! مریضی الکی خبرهای خوب میدی؟! و رفت و من اندیشه‌کنان، غرق این پندارم که روحانی جان! کاری داشت؟! نمی‌شد همین کارهایی که من گفتم را شما هم انجام بدهی؟! این‌قدر سخت شده فهمیدن نبض جامعه؟! حتما باید هشتگ پشیمانیم بزنند، توی روده بزرگ یک عده، عروسی و ختنه‌سوران بشود؟!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تنها

      بیچاره مردم مضحکه همه هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج