۶۴۸۶۴۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

جهانبخش: شکست آژاکس با گل من رویایی می‌شد

ستاره تیم ملی فوتبال ایران می گوید که آلکمار برای قهرمانی فصل را شروع نکرده است.

ورزش سه: علیرضا جهانبخش در سومین فصل حضور در آلکمار روزهای موفقی را در فوتبال هلند پشت سر می گذراند. شماره هفت آلکمار که این روزها موثرترین بازیکن این تیم است، یکی از مهم ترین بازیکنان ایران در جام جهانی به شمار می رود. جهانبخش در گفت و گو با روزنامه گل درباره موضوعات مختلفی صحبت کرده مشروح آن در ادامه می آید:
حیف شد، چیزی نمانده بود با گل تو آژاکس را شکست دهید.

بله، واقعا حیف شد. البته واقعا برای من فرقی نمی‌کرد که چه کسی گل بزند. ما قصد داشتیم اختلاف‌مان را با صدر جدول کم کنیم ولی خب طبیعی است که اگر با گل من آژاکس را شکست می‌دادیم، برای من خیلی رویایی بود. حالا حسرت این اتفاق را می‌خورم. راستش بعد از بازی اصلا به گل خودم فکر نمی‌کردم. دوست داشتم برنده بازی باشیم. آنطور که شنیدم بازی در ایران هم پخش شد و همه دیدند که ما شانس‌هایی داشتیم. البته که آژاکس هم موقعیت‌هایی داشت اما به نظر من برد آنها عادلانه نبود؛ حداقل می‌توانستیم با مساوی، امتیازها را تقسیم کنیم.
همچنان بالای جدول هستید. به قهرمانی فکر می‌کنید؟

امسال راستش را بخواهید با فکر قهرمانی کار را شروع نکردیم. قرارمان این بود که بازی به بازی پیش برویم. پارسال هم ما تیم خوبی داشتیم و حتی می‌توانستیم بهتر از اینها هم نتیجه بگیریم. امسال برای هر بازی که پیش‌رو داریم، استراتژی خاص آن را می‌ریزیم؛ با چنین شرایطی تحت فشار قرار نخواهیم گرفت. آژاکس هم همانطور که می‌دانید خط هافبک بسیار قدرتمندی دارد.
ولی موقعیت خوبی را برای نزدیک شدن به صدر از دست دادید.

بله، این بازی، بازی تیم‌های دوم و سوم جدول بود. پی اس وی بازی‌اش را برده بود و برای ما هم بسیار اهمیت داشت که این بازی را ببریم.

جهانبخش: شکست آژاکس با گل من رویایی می‌شد

بازی کردن مقابل آژاکس در لیگ هلند مثل قرار گرفتن مقابل استقلال و پرسپولیس در ایران است که نگاه رسانه‌ها به آن بیشتر است؟

صددرصد همین‌طور است. آژاکس از قدرت‌های سنتی فوتبال هلند است. بازی ما با این تیم همیشه حساسیت‌های خاص خودش را دارد ولی شرایط جدولی این حساسیت را چندبرابر کرده بود. البته حالا هم اتفاقی نیفتاده و تصور من این است که آژاکس در آینده امتیاز از دست بدهد و ما هم می‌توانیم از تجربه این بازی در آینده استفاده کنیم.
پنالتی‌زن اول تیم هم که هستی؟

بله، پنالتی‌زن اول تیم من هستم. خدا را شکر از شرایط کلی‌ام راضی هستم و به آنچه برنامه‌ریزی کرده بودم، رسیده‌ام. در پست من بسیار مهم است که روی گل‌های به ثمر رسیده موثر باشم. اما امسال شرایط سخت بود و موقعیت‌های زیادی هم مهاجمان ما از دست دادند که اگر اینطور نبود، خیلی بیش از اینها پاس گل داده بودم.
مثل اینکه مهاجمان تیم حسابی تو را حرص دادند؟

بیشتر از یک خرده حرصم دادند. دو بازی قبل از این بازی ما پنج گل از حریف جلو بودیم و من دو، سه پاس صددرصد گل را هم به بازیکنانم دادم اما آنها استفاده نکردند که برای من حسرت بزرگی بود.

با یک حساب سرانگشتی بگو اگر پاس‌های تو تبدیل به گل می‌شد، تا حالا چند پاس گل داده بودی؟

راستش را بخواهید دقیق حساب نکردم. اما اگر تا حالا شش تا پاس گل دادم، قطعا این تعداد دوبرابر بود که شرایط من هم بسیار متفاوت می‌شد.
جهانبخش: شکست آژاکس با گل من رویایی می‌شد

هفته آینده هم که گویا مقابل تیم رضا قوچان‌نژاد قرار خواهید گرفت. برای او کری خواندی؟

معمولا برای هم زیاد کری می‌خوانیم. اما در مورد این بازی هنوز نه. چون بازی‌ها به شدت فشرده است. ما دو روز دیگر در جام حذفی بازی داریم و شنبه آینده مقابل تیم رضا قرار خواهیم گرفت. این نزدیکی بازی‌ها فشار را بسیار سنگین کرده است. تیمی که در جام‌حذفی با آن بازی داریم صدرنشین لیگ دو است و می‌دانیم که بازی سخت، سنگین و چرکی در پیش داریم. خصوصا که ما همه انرژی خودمان را در بازی با آژاکس گذاشتیم.
حالا که صحبت از قوچان‌نژاد شد، در مورد شرایط او بگو. این فصل زیاد بازی نکرده و اینجا در ایران نگرانی‌هایی در مورد او وجود دارد. با توجه به اینکه تو به او نزدیک هستی و بازی‌هایش را می‌بینی، بهتر می‌توانی در موردش اظهارنظر کنی.

بعد از بازی رفت که ما دو بر یک بردیم، خیلی با رضا با هم صحبت کردیم. دو بازیکن کناری آنها داشتند که پارسال کمک بسیار زیادی در ایجاد موقعیت برای رضا می‌کردند اما آنها از تیم او جدا شدند و چند بازیکن جوان آوردند که به همین دلیل موقعیت کمتری نصیب رضا می‌شود. البته او به نظر من بدشانس هم بوده و توپ‌هایش وارد دروازه نشده است. جالب اینکه بعد از همان بازی، با خنده به من می‌گفت اگر تو در تیم ما بودی، من امسال هم آقای گل می‌شدم. من هم به او گفتم اگر ما هم تو را داشتیم که توپ‌های مرا گل کنی، من امسال آقای پاس گل می‌شدم.
از نظر روحی و روانی رضا را چطور دیدی؟ به شرایط اوجش برمی‌گردد؟

مطمئن باشید که او دوباره به اوج برمی‌گردد. رضا قوچان‌نژاد بازیکن باتجربه و باهوشی است. تمرکزش را به راحتی از دست نمی‌دهد.
جهانبخش: شکست آژاکس با گل من رویایی می‌شد

هفته پیش یک ماجرای عجیب هم برایت اتفاق افتاد؛ یکی از هواداران توپ را به صورت تو کوبید اما تو هیچ واکنشی نشان ندادی!

در بازی با پگزوله بود که بازی یک - یک بود و ما موقعیت‌های خوبی داشتیم. آنجا یک خانواده به قید قرعه می‌تواند کنار زمین بنشیند و جایزه بهترین بازیکن زمین را بدهد. در یک صحنه توپ از بازی خارج شد و جلوی پای یکی از اعضای این خانواده افتاد من رفتم تا توپ را بردارم و اوت را پرتاب کنم به بچه آنها اشاره کردم که توپ را زودتر به من بده چون آن را زیر پایش نگه داشته بود اما او توپ را برداشت و به صورتم پرت کرد. واقعا عصبانی شدم اما خدا را شکر توانستم خودم را کنترل کنم.
اگر اریک کانتونا جای تو بود با استوک توی صورت آن شخص می‌رفت.

(خنده) خود آن شخص که هیچ، با استوک تو صورت همه خانواده می‌رفت.
رفتارت ولی واقعا حرفه‌ای بود.

متوجه بودم که این صحنه را همه تلویزیون‌ها شکار کردند و واکنش من را نشان خواهند داد. بنابراین سعی کردم تا خودم را کنترل کنم که خدا را شکر این اتفاق هم افتاد.
در هلند همبازی‌هایت در مورد سختی گروه ایران با تو شوخی نمی‌کنند؟

اوایل همه مربی‌ها و بازیکنان شوخی می‌کردند اما وقتی بحث جدی‌تر شد، می‌گفتند که گروه سختی دارید. آنها شناخت زیادی از تیم ملی ما نداشتند اما به واسطه حضور من، بازی‌های تیم ملی را دنبال کردند. می‌گویند تیم ملی قوی‌ای دارید و نسبت به مراکش شانس بیشتری خواهید داشت.
جهانبخش: شکست آژاکس با گل من رویایی می‌شد

اما همین مراکش چند ستاره سرشناس دارد که کار مقابل آنها راحت نیست.

دو تا از بهترین‌ بازیکنان آنها در همین لیگ هلند بازی می‌کنند. در همین بازی با آژاکس شماره 10 آنها حکیم زییچ است که پلی‌میکر آنهاست و بازیکن بسیار باکیفیتی هم هست. همه در ایران در مورد پرتغال و اسپانیا صحبت می‌کنند اما مراکش هم بازیکنان بسیار باکیفیتی دارد و قطعا مصاف با این تیم راحت نخواهد بود. غیر از این دو بازیکن، بازیکنان دیگری هم در اروپا دارند که در سطح بالا بازی می‌کنند. بنابراین باید این بازی را بسیار جدی گرفت.
پس تو می‌توانی اطلاعات خوبی در مورد این بازیکنان در اختیار کادر فنی ایران قرار دهی.

صددرصد. چه من، چه رضا هر اطلاعات و شناختی که از این بازیکنان داشته باشیم، در اختیار تیم ملی قرار خواهیم داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج