۶۵۰۰۲۲
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

امام‌ جمعه موقت سمنان:

حصر سران فتنه کاملاً قانونی است

امام‌ جمعه موقت سمنان گفت: حصر سران فتنه کاملاً قانونی است و مرجعی جز شورای عالی امنیت ملی نمی‌تواند آن را نقض کند.

فارس: حجت‌الاسلام غلامحسین مهدوی‌نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سمنان که با حضور گسترده مردم در مسجد امام خمینی شهر سمنان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی شورای عالی امنیت ملی، به اتفاق آرا تصمیم به حصر سران فتنه گرفت و کسی جز شورای عالی امنیت ملی نمی‌تواند آن را نقض کند.

وی با اشاره به اینکه محاکمه سران فتنه حق قوه قضائیه بود، افزود: شورای عالی امنیت ملی محاکمه را مصلحت ندانست و با توجه به حق قانونی خود این تصمیم را گرفت.

امام‌جمعه موقت سمنان با اشاره به فرا رسیدن روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: ۹ دی نشان‌دهنده میثاق مردم با امام امت بود و همه ما در فتنه ۸۸ دیدیم افرادی که معترض بودند چه حوادثی را ایجاد کردند.

وی افزود: فتنه‌گران با امکانات و حمایت آمریکا، مردم را به خیابان‌ها کشاندند و ارزش‌ها و آرمان‌هایمان را نشانه گرفته بودند و اموال عمومی را از بین بردند.

امام‌ جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه این افراد به مقدساتمان توهین کردند، گفت: نیروهای مردمی با بصیرت، بسیجیان و نیروی انتظامی در ۹ دی به خیابان‌ها آمدند و بساط آنان را جمع کردند.

وی تصریح کرد: مردم ولایتمدار ایران اسلامی هر وقت لازم باشد به میدان می‌آیند و بساط فتنه‌گران را جمع می‌کنند.

خطیب این هفته نماز جمعه سمنان با اشاره به شکست داعش اضافه کرد: بعد از شش سال جنگ و مقاومت، رزمندگان مسلمان ریشه داعش را خشکانده و با شکستی سخت این وحشیان را از پای در آوردند.

مهدوی‌نژاد به دشمنی‌های خصمانه استکبار با مردم اشاره و اظهار کرد: دشمن هر جا بخواهد به فکر جنگ با ملت شریف ایران داشته باشد، ما همان‌جا صبورانه ایستادگی و مقاومت می‌کنیم و استکبار و دیگر دشمنان در برابر اقتدار و قدرت ایران هیچ هستند.

وی افزود: قرآن اشاره‌های زیادی به نماز، زکات، امربه‌معروف و ‌نهی از منکر دارد و زکات به عنوان یک‌ فریضه مهم در دین مبین اسلام‌ است و با اینکه در سال‌های اخیر در مورد این فریضه تبلیغات زیادی صورت گرفته و بسیار موردتوجه است.

امام‌ جمعه موقت سمنان با بیان اینکه هنوز آن‌طور که باید و شاید نسبت به پرداخت زکات حساسیت وجود ندارد، گفت: زکات حق محرومان جامعه است و باید آن را جدی گرفت.

وی ضمن تبریک ولادت امام حسن عسکری (ع) گفت: یکی از کارهای مهمی که امام حسن عسکری انجام می‌دادند، این بود که مردم زمان خود را برای فردا آماده ‌می‌کردند.

مهدوی‌نژاد افزود: ما باید فکر این باشیم که فردا دشمن به فکر چه توطئه‌ای است و در حد توانمان مقابل نقشه‌های دشمن مقاومت و ایستادگی کنیم.

وی هم‌چنین با اشاره به ارتحال آیت‌الله حائری شیرازی گفت: زندگی این مرحوم بزرگوار ساده و بسیار صمیمی بو و باید قدر ایشان را باید بیشتر می‌دانستیم.

امام‌ جمعه موقت سمنان همچنین با اشاره به وقوع زلزله در استان کرمانشاه گفت: هرچند این حادثه کشور ایران را به سوگ نشاند ولی باید از ملت شریف ایران که تمام توان خود را برای کمک به زلزله‌زدگان به کار گرفتند و همچنین پشتیبانی‌های رهبر معظم انقلاب قدردانی کرد.

مهدوی‌نژاد با اشاره به فرارسیدن سالگرد تأسیس نهضت سوادآموزی گفت: ۹۸ درصد مردم استان سمنان باسواد هستند و تنها دو درصد مردم سواد ندارند.

وی تصریح کرد: همه افراد بی‌سواد جامعه باید بکوشند تا در حد رفع ضرورت نسبت به یادگیری و آموختن اقدام کنند.

امام‌ جمعه موقت سمنان یکی از راه‌های افزایش علم و معلومات را مطالعه و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی عنوان کرد و افزود: در دین اسلام سواد محدود به خواندن و ‌نوشتن نیست و انسان باید تا آخر عمر خود با مطالعه و تحقیق به دنبال علم ‌باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فتنه در دلها نمودی ای صنما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج