۶۵۰۰۵۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

از جدایی نیمار تـا پایان راه مثلث BBC

در حالی رئال مادرید و بارسلونا شنبه در سانتیاگو برنابئو با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند که بارسلونا از یک برتری یازده امتیازی نسبت به حریف دیرینه سود می‌برد و رقابت نزدیک‌تری با اتلتیکو مادرید و والنسیا در صدر جدول لالیگا دارد.

آسمان آبی: در حالی رئال مادرید و بارسلونا شنبه در سانتیاگو برنابئو با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند که بارسلونا از یک برتری یازده امتیازی نسبت به حریف دیرینه سود می‌برد و رقابت نزدیک‌تری با اتلتیکو مادرید و والنسیا در صدر جدول لالیگا دارد. این برتری در نظر مردم جهان نیز تاثیر گذاشته و با وجود برگزاری بازی در مادرید، مردم بیشتری اعتقاد به پیروزی آبی اناری‌های کاتالونیا دارند. تاکنون ۱۲۳ هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند. به‌هرحال دو تیم به فرم خوبی در این بازی رسیده‌اند، اما رئال مادرید طبیعتا نیاز بیشتری به پیروزی آن هم در خانه دارد. در رقابت‌های لالیگا این دو تیم ۱۷۳ بار مقابل یکدیگر بازی کرده‌اند که سهم بارسلونا از پیروزی ۶۸ و رئال ۷۲ است. ۳۳ بازی هم دو تیم به تساوی دست یافته‌اند. پرگل‌ترین ال‌کلاسیکو در تاریخ ۱۳ ژوئن سال ۱۹۴۳ روی داد که در آن دیدار، رئال مادرید با نتیجه ۱-۱۱ بارسلونا را شکست داد و حالا امروز دو تیم در شرایطی روبه‌روی هم قرار خواهند گرفت که سوالاتی مطرح است. به‌هرحال نتیجه این دیدار تاثیر زیادی روی سرنوشت قهرمانی خواهد داشت. و از این جهت هم اهمیت دارد.

آیا بارسا جدایی نیمار را احساس می‌کند؟

یکی از سوال‌هایی که پیش از این دیدار ذهن بسیاری را مشغول کرده، این است که آیا بارسلونا غیبت نیمار را در این دیدار احساس خواهد کرد. ستاره برزیلی در تابستان گذشته راهی پاری سن ژرمن شد و حالا خیلی‌ها منتظرند که ببینند بارسا در این دیدار حساس، بدون او، چه خواهد کرد.

نگاه اول: هر نظری در این مورد داشته باشید، نمی‌توان یک حقیقت را انکار کرد که هیچ باشگاهی در دنیا وجود ندارد که غیبت نیمار را احساس نکند. البته بارسا تا این‌جای فصل فوق‌العاده کار کرد؛ به‌ویژه این‌که لیونل مسی بار دیگر به اوج برگشت، اما به جز او، بقیه بازیکنان چندان فوق‌العاده کار نکردند. مصدومیت باعث شد تا بازیکنانی مانند لوئیس سوارز و جرارد دلوفئو، درخشش مورد انتظار را نداشته باشند و عثمان دمبله هم به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه همسترینگ، نتوانست بازی‌های زیادی انجام بدهد.اما بارسا خوش شانس بود که وابستگی زیادی‌شان به مسی، اثر منفی نداشت، اما درصورتی‌که او مصدوم شود و بارسا برای مدتی او را در اختیار نداشته باشد، این تیم حسابی به دردسر می‌افتد. اگر آن‌ها نیمار را در اختیار داشتند، دیگر تا این اندازه نگران مصدومیت مسی نمی‌شدند، زیرا همچنان از یک مهره خلاق در خط حمله برخوردار بودند. بدون او، بارسا یک پلن جایگزین ندارد. البته هر تیم نمی‌تواند بازیکنان سرنوشت ساز زیادی داشته باشد.

نگاه دوم: جدول لیگ نشان می‌دهد که نه؛ هرچند موقعیت خوب بارسا در جدول احتمالا بیش از هر چیز به لغزش‌های پیاپی رئال مادرید و فرم فوق‌العاده مسی مربوط است. والورده حتی نتوانست از عثمان دمبله، ستاره جوان فرانسوی، که در تابستان به خدمت گرفت، استفاده کند و او تنها بعد از دو بازی، از ناحیه همسترینگ دچار آسیب دیدگی شد. به نظر می‌رسید که دمبله قرار است جای خالی نیمار را پر کند، اما به نظر می‌رسد که این تیم بدون ستاره برزیلی بهتر کار می‌کند. هیچ تردیدی در توانایی‌های فردی نیمار نیست، اما او تمایلش برای بردن توپ طلا را هیچ‌گاه پنهان نکرد. گاهی اوقات خودخواهی‌هایی در بازی او دیده می‌شود-مانند درگیری‌اش بر سر زدن پنالتی با ادینسون کاوانی- هرچند به‌عنوان سومین نیروی هجومی در بارسا، بعد از مسی و سوارز، بسیار خوب کار می‌کرد.بدون نیمار، بارسا بیش از همیشه به مسی وابسته شده، اما وقتی بهترین بازیکن تاریخ را در ترکیب تیم‌تان در اختیار دارید، چرا نباید به او وابسته باشید؟ بارسا بدون نیمار هم فوق‌العاده کار می‌کند؛ هرچند اگر او به رئال مادرید بپیوندد، ممکن است پاسخ این سوال چیز دیگری باشد.

تاثیر راموس برای رئال؛ مثبت یا منفی؟

یکی دیگر از سوال‌ها این است که سرخیو راموس در این دیدار تاثیری مثبت در ترکیب رئال خواهد داشت یا مانند دیدار حساس سال قبل که در آن اخراج شد، زمینه شکست رئال را فراهم می‌کند؟

نگاه اول: این‌که بازیکنی که همیشه گل‌های حساسی برای تیمش به ثمر می‌رساند و برای محافظت از دروازه، بدنش را جلوی توپ قرار می‌دهد، را پاشنه آشیل تیم بدانیم، یک سوال بزرگ است. بله، در لحظات پرهیجان او گاهی می‌تواند بهتر عمل کند و تاریخچه کارت‌های قرمز او، این را نشان می‌دهد. اما این تنها یکی از جنبه‌های بازی اوست و سایر جنبه‌های بازی راموس، او را به بازیکنی مهم تبدیل می‌کند. اگر راموس در اوج باشد، بی تردید بهترین مدافع میانی دنیاست و بازیکنی است تا آخرین ثانیه‌ها برای پیروزی می‌جنگد. عادت گل زدن او در لحظات پایانی، اتفاقی نیست؛ دقیقا بازتاب اراده او برای رسیدن به پیروزی است. ممکن است او دچار لغزش‌هایی شود اما پاشنه آشیل تیم بودن؟ اصلا و ابدا!

نگاه دوم: نقطه ضعف تیم بودن ادعای بزرگی است، اما تردیدی نیست که راموس بیش از آن‌چه باید و با کنترل نکردن خودش در لحظات عصبانیت، تیمش را به دردسر می‌اندازد. راموس کارت قرمزهای بی مورد زیادی در دوران حرفه‌ای اش گرفته که اصلا نیازی به آن نبوده و این‌که گفته می‌شود او به این سطح از برانگیختگی نیاز دارد تا بتواند بهترین بازی‌اش را ارائه بدهد، چیزی از اشتباهات او کم نمی‌کند. بارسایی‌ها می‌دانند که راموس به راحتی عصبانی می‌شود و عجیب نیست که ببینیم او در دیدار روز شنبه اخراج شود.

آیا مثلث بی بی سی به پایان راه رسیده است؟

سوال دیگر این که آیا مثلث بی بی سی همچنان بهترین گزینه برای خط حمله رئال است و آن‌ها می‌توانند در ال کلاسیکو، باعث پیروزی کهکشانی‌ها شوند؟

نگاه اول:مثلث بی بی سی دوباره اوج خواهد گرفت و منتقدان را وادار به سکوت خواهد کرد. وقتی اوضاع برای کریس رونالدو، گرت بیل و کریم بنزما خوب پیش نمی‌رود، راحت است که آن‌ها را تمام شده تصور کنیم، اما با توجه به کیفیت جمعی‌شان، این ادعا که آن‌ها را تمام شده بدانیم، احمقانه است. هرچند کریس رونالدو در این فصل لالیگا، از نظر گلزنی به‌اندازه فصول قبل درخشان نبود، اما عملکرد کلی‌اش همچنان در سطح بالایی است و در لیگ قهرمانان می‌درخشد.کریم بنزما هم همچنان در نمایش تیمی رئال بسیار تاثیرگذار است؛ حتی زمانی که زیاد گل نمی‌زند، اما دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم که او نمی‌تواند بار دیگر گلزنی‌اش را از سر بگیرد. بزرگ‌ترین علامت سوال احتمالا درمورد گرت بیل وجود دارد که در یک سال گذشته با مصدومیت‌های زیادی دست و پنجه نرم کرده است، اما در همان مقاطعی که توانسته برای رئال بازی کند، نشان داده که اصلا نمی‌توان او را تمام شده دانست. ۴ گل و ۵ پاس گل در ۱۲ بازی، برای بازیکنی که چنین روزهای دشواری را سپری کرده، اصلا رکورد بدی نیست.

نگاه دوم: کریس رونالدو به تازگی اظهار امیدواری کرد که مثلث بی‌بی‌سی بتواند به طور منظم برای رئال بازی کند. با وجود شایعاتی که درمورد اختلاف بین او و گرت بیل وجود دارد، واضح است که حتی بازیکنی خودمحور مانند رونالدو هم می‌تواند اهمیت کاری که دیگر نفرات هجومی تیمش انجام می‌دهند را تشخیص بدهد.اما در حالی که تقریبا با اطمینان می‌توان گفت که رونالدو تا پایان دوران حرفه‌ای‌اش در رئال خواهد ماند؛ این را درمورد بیل یا بنزما نمی‌توان گفت. شایعاتی که درمورد جدایی بیل از رئال شنیده می‌شود، هر بار با شایعه پیوستن یک بازیکن بزرگ به رئال قوت می‌گیرد. بعد از این‌که رئال در جذب امباپه ناکام ماندند و او راهی پاری سن ژرمن شد، مائورو ایکاردی، کاپیتان اینتر، نام جدیدی است که به‌عنوان گزینه خط حمله رئال مطرح است. بیل مطمئنا دیر یا زود به لیگ برتر بازخواهد گشت و اگر ایکاردی در ژانویه یا پایان فصل به رئال بپیوندد، بنزما به نیمکت ذخیره‌ها منتقل می‌شود. به نظر می‌رسد این آخرین فصل بی بی سی خواهد بود، اما آن‌ها می‌توانند رئال را در ال کلاسیکو و در ادامه فصل به نتایج خوبی برسانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج