۶۵۰۱۶۶
۲۰ نظر
۵۰۰۸
۲۰ نظر
۵۰۰۸
پ

فتاح: ۱۰ تا ۴۰ میلیون نفر زیر خط فقر هستند

رئیس کمیته امداد گفت: در یک تعریف از خط فقر کسانی که تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و خیریه‌ها هستند زیر خط فقر بوده که این جمعیت از ۱۰ میلیون نفر بالاتر نمی‌شود. در تعریف دیگری از خط فقر ۲۰ میلیون نفر زیر خط فقر هستند و در تعریف دولت که حتماً برای آن حساب و کتابی کرده ۴۰ میلیون نفر از مردم باید یارانه خود را بگیرند یعنی این تعداد ماهانه به ۴۵ هزار تومان نیاز دارند.

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد در تعریف از خط فقر در کشور، گفت: همه اقتصاددانان و مسئولان مرتبط با حوزه رفاهی و اقتصادی باید بنشینند و با بررسی همه جوانب و سطح واقعی رفاه مردم تعریفی از خط فقر ارائه دهند.

وی ادامه داد: زمانی که خط فقر تعریف می‌شود همه خود را با آن مقایسه می‌کنند در نتیجه حجمی از افرادی که پایین‌تر از این خط قرار دارند فقیر محسوب می‌شوند و این برای همه کشورها از جمله ما تبعات اجتماعی، داخلی و بین‌المللی دارد و توقعاتی ایجاد می‌کند.

فتاح، گفت: در یک تعریف از خط فقر کسانی که تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و خیریه‌ها هستند زیر خط فقر بوده که این جمعیت از ۱۰ میلیون نفر بالاتر نمی‌شود.

رئیس کمیته امداد، گفت: در تعریف دیگری از خط فقر ۲۰ میلیون نفر زیر خط فقر هستند و در تعریف دولت که حتماً برای آن حساب و کتابی کرده ۴۰ میلیون نفر از مردم باید یارانه خود را بگیرند یعنی این تعداد ماهانه به ۴۵ هزار تومان نیاز دارند.

فتاح ادامه داد: ما می‌خواهیم بدانیم با تعریف خط فقر هر خانواده ایرانی چه سطحی از امکانات رفاهی را باید داشته باشد و این موضوع است که مهم است.

وی گفت: در واقع به تعریف ما بستگی دارد که رفاه مردم را چه در نظر بگیریم به عنوان نمونه همه خانوارهای ایرانی باید از یک خانه حداقلی برخوردار باشند یا امکاناتی مانند تلویزیونی، یخچال، آب، برق و تلفن را باید داشته باشند. زمانی که به این تعریف رسیدیم هر آنچه که خانوارها به عنوان بسته رفاهی از آن محروم هستند به دلیل نداشتن درآمد فقیر محسوب خواهد شد و باید دولت سعی کند سطح رفاه آنها را افزایش دهد.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: کمیته امداد خدمات‌ دهنده است و از دولت اعتبار می‌گیرد و از مردم کمک‌ها را جمع‌آوری می‌کند بنابراین ما نباید خط فقر را تعریف کنیم بلکه باید نظام، دولت و بسیاری از سازمان‌های مسئول ببینند چه سطحی از رفاه را برای هر خانواده ایرانی می‌خواهند در نظر بگیرند.

فتاح گفت: از سوی دیگر ما سعی می‌کنیم با جلب کمک‌های مردمی، دولتی و دادن مستمری این سطح رفاه را بالا ببریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کجای کاری حاجی برو بالاتر.خوبه خودتونم میدونین مبارکه

    • بدون نام

      من فقط دکتر راغفر قبول دارم اگر هم شما با مردم صادق هستین با او مصاحبه کنید

    • علی

      عجب آماری ده تا چهل میلیون بین این دو رقم فاصله هزاران کیلومتری هستش اختلاف یک دو میلیون می شه نه اینکه سی میلیون

    • بدون نام

      اگر آمار درست باشه..یک فاجعه است

    • گم نام

      با سلام خدمت جناب فلاح.شما واقعا اینو میدونی ..دوسال دویدمو دویدم.اما بداز پاره شدن کفش وتاندوم پاهام نه قبول کردن عضو بشم ونه حداقل وام دادن .گفتن جناب عالی فرمودید.تعداد باااست .و یک مصبیت عظمایدیگر است

    • بدون نام

      راست میگه

    • علی

      70 میلیون زیر خط فقر هستند
      خوراک و پوشالک ورزش مسافرت امکان اموزش
      وقتی امکان اینها نباشه فقر است

    • بدون نام

      ما جزو کمیته امداد و بهزیستی نیستیم ولی فقیریم ما کارگریم

    • بدون نام

      حالا مگه چند نفر هستیم

    • بدون نام

      30 میلیون اختلافه حاجی یعنی جمعیت چند تا کشور اروپایی!!

    • مجید

      از 80 میلیون 40 میلون زیر خط فقر، این درست ترین آماره

    • بدون نام

      واقعا فاجعه س

    • کارمند

      با آمار دادن مشکلی حل نمیشه چرا هیچکس کاری برای کاهش آمارفقر نمی کنه هرسال به این آمار افزوده میشه

    • بدون نام

      امریکا و اروپا در خارج از کشور با تحریم کردن ایران،و به یغما بردن بودجه کشور توسط بعضی ها در داخل کشور،خط فقر را در ایران زیاد کرده است.

    • بدون نام

      اگه این امار یک میلیونی بود در امریکا یا اروپا تلوزیون میلی دو هفته تیتر یک اخبار سیمای میلیش بود . تازه این امار هم درست نیس برو بالای ۷۰ میلیون

    • بدون نام

      جناب فتاح بامردم روراست باشیدوصادقانه حرف بزنید مردم امروز دیگرمثل ده سال پیش نیستند آگاهیومردم بالارفته همه چیزرامی دانند درکشوری که مقامم اول یادوم منابع گازوچهارم نفت جهان راداشته وسرشاروغنی ازنظرمعدن وکشاورزی ودریایی وووهزاران ودیگرمی باشد اصلانباید کمیته امدادی یابهزیستی یا عناوینی بعنوان قرض الحسنه وجود داشته باشه امامتاسفانه ثروت سرشاراین مملکت دردست معدودی حالایابعنوان نجومی بگیریا پولشووامثالهم قرارگرفته که متاسفانه فاصله فقیروغنی داره به حد حقوقهای نجومی میرسه واقعا جای تاسف داره که فقرباعث فسادوفحشاوبروز صدهاجنایت شده ومی شود وتا فاصله فقیروغنی کم نشه هیچ فایده ای نداره واین تنها به عزم دولتمردآن صدیق بستگی داره تا دستهای ناپاک آنهایی راکه مانع این مهم می شوند قطع کنه به امید انروز

    • بدون نام

      واقعن تو خوزستان که نان خالی ندارندبخورن

    • بدون نام

      دست گلتون درد نكنه با همين فرمون تشريف ببريد سال ديگه ركورد ٦٠ ميليون رو هم ميزنيم البته با افتخار

    • وحیدوزیری

      بنام‌خدا جناب‌آقای‌فتاح‌اینجانب‌سه‌سال‌بخاطربیماری‌صعب‌العلاجی که داشتم‌تحت‌پوشس‌کمیته،امدادامام‌راحل‌بودم‌با۷۰درصدازکارافتادگی چراحقوق‌ومعیشت‌منوباچهارفرزند‌قطع‌کردن‌لطفاجواب‌منوبدهید

    • کریم رحیمی

      باسلام معلمان وبیمه شدگان تامین اجتماعی وخیل عظیم بیکاران که جمعا بالای 50 میلیون نفرند بدون استثنا 1درجه زیر خط فقر زندگی میکنند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج