۶۵۱۲۹۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

هشدار جدی پادشاه اسپانیا به کاتالونیا

فیلیپه ششم، پادشاه اسپانیا در پیامی به مناسبت کریسمس از قانونگذاران کاتالان خواست تا به تنوع منطقه خودشان احترام گذاشته و از یک رویارویی دیگر بر سر استقلال اجتناب کنند.

ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، فیلیپه ششم، پادشاه اسپانیا در پیامی به مناسبت کریسمس از قانونگذاران کاتالان خواست تا به تنوع منطقه خودشان احترام گذاشته و از یک رویارویی دیگر بر سر استقلال اجتناب کنند.
اظهارات فیلیپه سه روز پس از آن مطرح شد که احزاب جدایی‌طلب به رهبری کارلس پوجدمون، رهبر معزول کاتالونیا اکثریت مطلق کرسی‌ها در انتخابات پارلمانی را کسب کرد.

پادشاه اسپانیا گفت، پارلمان منتخب جدید این منطقه ثروتمند واقع در شمال‌شرقی اسپانیا باید "با مشکلاتی که روی تمام کاتالان‌ها اثر می‌گذارد مواجه شود؛ آن هم با احترام به تعدد حزبی و به یاد داشتن مسوولیت آنها روی اهداف مشترک."

او افزود: مسیر پیش‌رو در آینده نباید بار دیگر به رویارویی و محرومیت ختم شود؛ چرا که همه می‌دانیم حاصلی جز اختلاف‌نظر، تردید و دلسردی نخواهد داشت.

دولت مرکزی اسپانیا پس از اعلام استقلال کاتالونیا در ۲۷ اکتبر، کابینه پوجدمون را اخراج، پارلمان کاتالان را منحل و خودمختاری این منطقه را سلب کرد. این اعلام استقلال برای اروپا که بابت بریگزیت هنوز در شوک بود، بسیار غیرمنتظره آمد. این اقدام به دنبال برگزاری رفراندوم ممنوعه استقلال در اول اکتبر انجام شد که سرکوب گسترده پلیس علیه معترضان را تحریک کرد.

دو روز پس از رفراندوم مذکور، فیلیپه در یک سخنرانی تلویزیونی "بی‌وفایی غیر قابل قبول" جدایی‌طلبان را محکوم کرد.

او در پیام کریسمس بار دیگر خواستار اتحاد شد و لحن سازش‌ طلبانه‌ای به خود گرفت.

پادشاه اسپانیا از رهبران کاتالونیا خواست تا به جامعه متنوع و کثرت‌گرای کاتالونیا کمک کنند تا آرامش، ثبات و احترام متقابل خود را به نحوی بازیابد که آن ایده‌ها موجب جدایی خانواده‌ها و دوستان از یکدیگر نشود. فیلیپه ششم گفت: اسپانیا یک دموکراسی بالغ دارد؛ جایی که شهروندان می‌توانند از عقاید و ایده‌هایشان آزادانه و دموکراتیک دفاع کنند اما نمی‌توانند ایده‌هایشان را در مقابله با حقوق سایر مردم تحمیل کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج