جاباما
۶۵۱۴۷۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ایندیپندنت پیش بینی کرد؛

احتمال توفان فلسطینی‌ها علیه «بن سلمان»

یک روزنامه انگلیسی با اشاره به حمایت ریاض از موضع «ترامپ» در خصوص بیت المقدس و تلاش بن سلمان برای نفوذ در «عرب بانک» از احتمال شوریدن فلسطینی ها علیه ولیعهد عربستان خبر داد.

خبرگزاری مهر: ایندیپندنت گزارش خود را با اشاره به بازداشت کوتاه مدت «صبیح المصری» میلیاردر فلسطینی و مالک «عرب بانک» در عربستان آغاز کرده و با اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده از سوی فلسطینی ها در این بانک و نگرانی آنها از دست اندازی «محمد بن سلمان» به دارایی های این بانک از احتمال طغیان فلسطینی ها علیه بن سلمان خبر داده است.

علاوه بر این موضوع، حمایت ریاض از موضع اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در خصوص بیت المقدس، فلسطینی ها را نسبت به عربستان بدبین کرده است.

رابرت فیسک در گزارش خود در ایندیپندنت نوشت: «طبق ضرب‌المثل هر که باد کاشت، توفان درو می‌کند» حالا باید دید شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد جوان عربستان زمانی که یکی از ثروتمندان فلسطینی را در پادشاهی خودش بازداشت کرد، فکر می‌کرد چه بادی می‌کارد؟

محمد بن سلمان با بازداشت صبیح المصری، میلیاردر فلسطینی و بانکدار سرشناس، تنشی در پادشاهی اردن ایجاد کرد؛ جایی که ده ها هزار فلسطینی حضور دارند و بسیاری از آنها پناهجویانی از قدس اشغالی و کرانه باختری هستند و میلیون‌ها در عرب‌بانک سرمایه‌گذاری کرده‌اند. المصری رئیس عرب‌بانک است و فلسطینیانی که اکثر آنها قطعا هیچگونه ارتباطی با عربستان ندارند، مبالغ زیادی در این بانک سرمایه‌گذاری کرده‌اند و همه آنها به خوبی می‌دانند که بن سلمان راهی خاص برای آزاد کردن تاجران گروگان و شاهزاده‌ها در ریاض پیدا کرده است. او از آنها خواسته تا درآمدهای ظاهرا فاسد خود را به عربستان بازگردانند.

فلسطینیان ساکن اردن می‌پرسند، آیا محمد بن سلمان می‌خواهد عرب‌بانک را در ازای آزادی المصری فریفته و اندوخته‌های آنان در اردن را به زور تصاحب کند؟

عرب بانک، با دارایی گزارش شده برابر ۴۷ میلیارد دلار سال گذشته ۵۳۳ میلیون دلار سود کرد. المصری و ۴۰ رفیق تاجر دیگر او فوریه گذشته اقدام به خرید سهام‌هایی در عرب‌بانک کردند که متعلق به سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان بود. حریری هم شخصا به مدت کوتاهی در عربستان بازداشت بود و مجبور شد تا در آنجا از سمتش استعفا دهد اما چند هفته پس از آن، بعد از بازگشت به بیروت استعفایش را پس گرفت.

به نوشتته ایندیپندنت، فعلا هیچ مدرکی از دخالت و یا تلاش بن سلمان برای تصرف در دارایی‌های المصری وجود ندارد اما بسیاری از فلسطینیان آن را امری قریب الوقوع می‌دانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج