۶۵۲۴۴۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

فبلت Xiaomi Mi Mix ۲؛ چینیِ زیبا و قدرتمند کم حاشیه

فبلت Mi Mix ۲ با بهره مندی از قدرت سخت افزاری فوق العاده، ظاهری زیبا، رابط کاربری دوست داشتنی و نیز قیمت بسیار ارزان خود، گوی رقابت را از بسیاری از گجت های آخرین مدل و گران قیمت بازار گوشی های هوشمند ربوده است.

برترین ها - ترجمه از سینا اشتری: فبلت Mi Mix ۲ با بهره مندی از قدرت سخت افزاری فوق العاده، ظاهری زیبا، رابط کاربری دوست داشتنی و نیز قیمت بسیار ارزان خود، گوی رقابت را از بسیاری از گجت های آخرین مدل و گران قیمت بازار گوشی های هوشمند ربوده است؛ در ادامه به نقد و بررسی این گجت می پردازیم.
نقاط قوت

  • کاهش خیره کننده در حاشیه صفحه نمایش
  • استفاده از سرامیک در تولید قاب پشتی
  • عمر باتری طولانی

نقاط ضعف

  • عدم بهره مندی از جک هدفون
  • کیفیت دوربین اصلی می توانست بهتر باشد
  • عدم مقاومت در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار
فبلت Xiaomi Mi Mix ۲؛ چینیِ زیبا و قدرتمند کم حاشیه

در چند سال اخیر شاهد نو آوری های متعددی در حوزه طراحی و تولید گوشی های هوشمند بوده ایم؛ اما اگر بخواهیم به یکی از تاثیر گذار ترین تغییرات به وجود آمده در این حوزه اشاره داشته باشیم، آن بازنگری و کاهش درحاشیه صفحه نمایش این نوع از گجت ها خواهد بود. فبلت Mi Mix 2 شرکت شیائومی که تقریبا یک سالی از عرضه آن به بازار می گذرد، یکی از الهام بخش ترین گجت های تولید شده در دهه اخیر بوده است؛ کاهش حداکثری در حاشیه صفحه نمایش این فبلت چینی، موجی را در بحث طراحی گوشی های هوشمند به راه انداخت که تا امروز ادامه دارد.
فبلت Xiaomi Mi Mix ۲؛ چینیِ زیبا و قدرتمند کم حاشیه

طراحی

نقاط قوت

  • قاب پشتی سرامیکی ضد خش، قاب اصلی فلزی و استفاده از Gorilla Glass 4 در تولید صفحه نمایش.

نقاط ضعف

  • قاب پشتی شکننده بوده و اثر انگشت و لکه های دیگر را به خود جذب می کند.
  • طراح اصلی این گجت آقای فیلیپ استارک است؛ وی از جمله شخصیت های خوشنام و سرشناس حوزه طراحی است و نتیجه طراحی Mi Mix 2 به دست یک طراح مشهور به طور کامل مشخص است و نیازی به تعریف از آن دیده نمی شود.
فبلت Xiaomi Mi Mix ۲؛ چینیِ زیبا و قدرتمند کم حاشیه

استفاده از جنس سرامیک در تولید بدنه یک گوشی هوشمند خیلی مرسوم نیست؛ به کار گیری سرامیک در طراحی بدنه گجت مزایا و معایب خاص خودش را دارد؛ سرامیک می تواند زیبایی خاصی را به ظاهر گوشی ببخشد و علاوه بر این به سادگی نمی توان آن را خراشید اما به سادگی بیشتری می شکند، به راحتی از دست سر خورده و رها می شود؛ یک گجت سرامیکی لکه ها را نیز بیشتر به خود جذب می کند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش یکی از ویژگی های کلیدی این گجت را تشکیل داده است؛ 80 درصد از کل سطح جلویی Mi Mix 2 توسط صفحه نمایش اشغال شده و صفحه نمایش 5.99 اینچی به کار رفته در تولید این گجت نسبت ابعاد تصویری معادل 18:9 دارد. رزولوشن این صفحه نمایش معادل 1080 در 2160 پیکسل است و برخی از کارشناسان از عدم وجود دقت Quad HD در آن انتقاد کرده اند؛ البته کیفیت کلی صفحه نمایش کاملا رضایت بخش است و کاربر به سادگی نخواهد توانست ایرادی را از آن بگیرد.
فبلت Xiaomi Mi Mix ۲؛ چینیِ زیبا و قدرتمند کم حاشیه

صفحه نمایش Mi Mix 2 از نوع IPS بوده و از دیدن تصاویر به نمایش در آمده بر روی آن کاملا راضی خواهید بود؛ رنگ ها شاداب و واقعی به نظر می رسند و سطح درخشندگی بالای صفحه نمایش، کار با آن را در زیر نور مستقیم خورشید آسان کرده است. البته نمی توانید کیفیت صفحه نمایش IPS این فبلت را با کیفیت نمونه های AMOLED موجود در رقبایی مانند Galaxy S8 و یا OnePlus 5T مقایسه کنید.

باتری

باتری به کار رفته در تولید Mi Mix 2 3400 میلی آمپری است و با هر بار شارژ کامل و در حالت استفاده متوسط می تواند تا بیش از یک روز گجت را روشن نگه دارد. یکی دیگر از نقاط قوت موجود در بحث باتری این گجت مربوط به پشتیبانی آن از فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0 است که کاربر را قادر خواهد ساخت تا در مواقع اضطراری و تنها با چند دقیقه شارژ این گجت، انرژی لازم برای استفاده چند ساعته از آن را ذخیره کند.
فبلت Xiaomi Mi Mix ۲؛ چینیِ زیبا و قدرتمند کم حاشیه

دوربین

دوربین اصلی به کار رفته در تولید Mi Mix ۲ ۱۲ مگا پیکسلی و از نوع IMX۳۶۸ شرکت سونی است که با پشتیبانی از فناوری هایی مانند HDR، قابلیت تشخیص چهره و لرزشگیر اوپتیکال ۴ بعدی عملکرد سطح بالایی را از آن انتظار داریم؛ دوربین سلفی نیز ۵ مگا پیکسلی بوده و به منظور به حداقل رساندن حاشیه صفحه نمایش، شرکت سازنده محل قرار گیری آن را از محل همیشگی به قسمت سمت راستی حاشیه تحتانی صفحه نمایش تغییر داده است.

نرم افزار طراحی شده در قسمت رابط کاربری دوربین شباهت بسیاری به نمونه موجود در گوشی های شرکت اپل دارد و هر کاربری به سرعت متوجه آن خواهد شد؛ دوربین اصلی Mi Mix 2 قابلیت ثبت ویدئو هایی با کیفیت 4K را داراست و پشتیبانی آن از فناوری لرزشگیر اوپتیکال می تواند تاثیر زیادی در ثبت عکس هایی دقیق داشته باشد.
فبلت Xiaomi Mi Mix ۲؛ چینیِ زیبا و قدرتمند کم حاشیه

دوربین اصلی Mi Mix 2 در شرایط نوری مناسب و محیط های روشن عکس های زیبا و دقیقی را به ثبت می رساند؛ اما در محیط هایی با نور کم نباید انتظار زیادی را از آن داشته باشید و نتیجه عکاسی در این شرایط نا امید کننده است. محل انتخاب شده برای قرار گیری دوربین سلفی واقعا عجیب است و به هنگام مکالمه های تصویری و ثبت عکس های سلفی متوجه مشکلات زاویه دید آن خواهید شد؛ البته گوشی های هوشمند دیگری را نیز دیده ایم که دوربین سلفی آنان در محل مشابهی تعبیه شده باشد اما ماژول دوربین به کار رفته در تولید همه آنان از نوع Wide-Angle بوده و مشکلی را برای کاربر ایجاد نمی کردند. دوربین های به کار رفته در تولید این فبلت کاملا معمولی هستند و می توانند به نیاز های عادی و روزمره کاربران پاسخ دهند؛ اما نباید انتظار سطح بالایی را از عملکرد آنان داشته باشید.
فبلت Xiaomi Mi Mix ۲؛ چینیِ زیبا و قدرتمند کم حاشیه

عملکرد فنی

مجموعه سخت افزاری به کار رفته در تولید Mi Mix ۲ با بهره مندی از پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ و ۶ گیگابایت حافظه رم، قدرت بالایی را به نمایش می گذارد و می تواند پاسخ کاملی را به انتظارات شما از یک گوشی هوشمند تولید شده در سال ۲۰۱۷ بدهد. نرم افزار ها به سرعت و به صورت فوق العاده نرم و روان اجرا شده و بدون در نظر گرفتن اینکه چه تعداد نرم افزار را به صورت همزمان اجرا کرده اید، مطمئنیم که هرگز متوجه افت سرعتی در عملکرد این فبلت نخواهید شد. به هنگام انجام آزمایش عملکرد Mi Mix ۲ هیچ گونه افت سرعت، هنگ و یا مشکلی را مشاهده نکردیم و می توانید روی عملکرد بی نقص آن حساب کنید.
فبلت Xiaomi Mi Mix ۲؛ چینیِ زیبا و قدرتمند کم حاشیه

اگر تا پیش از این حداقل یکی از گوشی های هوشمند شرکت شیائومی را در اختیار داشتید، حتما می دانید که رایج ترین مشکل موجود در گجت های این شرکت چینی مربوط به بروز مشکلاتی فنی به هنگام استفاده از اینترنت پر سرعت باند ۴G/LTE است؛ خبر خوش برای علاقه مندان به Mi Mix ۲ این است که همه این مشکلات توسط کارشناسان شیائومی حل شده اند و می توانید بدون هیچ گونه شک و شبهه ای نسبت به خرید این فبلت اقدام کنید.

نتیجه گیری

نمونه های مختلف Mi Mix ۲ ( به لحاظ میزان حافظه داخلی) در بازار کشورمان قیمتی در محدوده دو الی دو میلیون و سیصد هزار تومان دارند. فبلت Mi Mix ۲ شرکت شیائومی ارزش خرید بالایی را نشان می دهد؛ طراحی زیبا و کیفیت ساخت فوق العاده، سطح بالای قدرت سخت افزاری و عمر باتری طولانی قیمت حدودا دو میلیون تومانی این گجت را منطقی جلوه می دهد و در واقع نمی توانید گجت های مشابه زیادی را در این محدوده قیمتی پیدا کنید.
فبلت Xiaomi Mi Mix ۲؛ چینیِ زیبا و قدرتمند کم حاشیه

با اینکه Mi Mix ۲ از ویژگی هایی مانند طراحی زیبا و چشم نواز و کیفیت ساخت بالا بهره می برد، اما هنوز هم شاهد وجود کاستی هایی در طراحی و تولید آن هستیم. برای عادت کردن به کار با رابط کاربری آن نیازمند صرف زمان هستید؛ عدم مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و آب می تواند مشکلاتی را برایتان ایجاد کند و دوربین های گجت نمی توانند عملکردی حرفه ای را به نمایش بگذارند.

اگر قصد خرید فبلتی آخرین مدل و بهره مند از آخرین سطح قدرت سخت افزاری را دارید و بحث زیبایی ظاهری نیز از اهمیت زیادی برایتان برخوردار است Xiaomi Mi Mix 2 با قیمتی کمتر از نصف قیمت iPhone X می تواند انتخاب خوب برایتان باشد. فبلت Note 8 شرکت سامسونگ نیز با بهره مندی از سطح قدرت سخت افزاری مشابه، قیمتی بیش از دو برابر Mi Mix 2 را داراست.

اگر نسخه خام و اصلی سیستم عامل اندروید را به نمونه ای بهره مند از پوسته اضافی ترجیح می دهید، می توانید با صرف هزینه مشابه نسبت به خرید اصلی ترین رقیب Mi Mix ۲ و یا One Plus ۵T اقدام کنید؛ گرچه این گجت در بحث زیبایی ظاهری حرف زیادی را برای زدن نخواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج