جاباما
۶۵۲۵۲۸
۳ نظر
۵۳۰۵
۳ نظر
۵۳۰۵
پ

رفع قرمزی پوست بعد از اپیلاسیون

اپیلاسیون یکی از شایع ترین روش های از بین بردن موهای زائد می باشد. ماهیت سریع و تهاجمی این روش موجب کندن موها شده و می تواند باعث قرمزی و التهاب پوست شود.

وب سایت دونفره - فاطمه کشاورز : اپیلاسیون یکی از شایع ترین روش های از بین بردن موهای زائد می باشد. ماهیت سریع و تهاجمی این روش موجب کندن موها شده و می تواند باعث قرمزی و التهاب پوست شود.
اگر چه این حالت با گذشت زمان به صورت خود به خود از بین خواهد رفت، اما در اینجا روش هایی را برای برطرف شدن هرچه سریع تر این قرمزی و التهاب مطرح می کنیم.
رفع قرمزی پوست بعد از اپیلاسیون
1. استفاده از کمپرس سرد برای کاهش قرمزی پوست

التهاب و قرمزی پوست بعد از اپیلاسیون مانند آفتاب سوختگی عمل کرده و برای رفع آن می توان از یک کمپرس سرد استفاده نمود؛ زیرا به خوبی قرمزی و تورم را کاهش می دهد.

روش کار

مقادیر مساوی شیر سرد، آب و یخ را درون یک کاسه با یکدیگر ترکیب کنید. سپس یک پارچه تمیز را در آن خیسانده و به مدت پنج دقیقه روی پوست قرمز بگذارید. این کار را سه بار در روز تکرار نمایید. پروتئین موجود در شیر باعث بهبود و محافظت پوست می شود.

۲. استفاده از ماسک خیار برای قرمزی پوست

خیار دارای خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بوده و موجب از بین رفتن تورم و قرمزی پوست می شود. این ماسک یک روش موثر برای بهبود پوست های اپیلاسیون شده می باشد.

روش کار

برای اینکار یک خیار متوسط و خنک را رنده کرده و کمی از ژل آلو ورا به آن اضافه نمایید. سپس آن را روی محل مورد نظر اعمال کنید. بعد از گذشت 20 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

3. استفاده از ماسک بلغور جو دوسر برای بهبود قرمزی پوست

بلغور جو دوسر کلوئیدی یک مرطوب کننده و از بین برنده مناسب التهاب و قرمزی پوست می باشد.

روش کار

چند قاشق از جو دوسر خالص کلوئیدی را با مقدار کافی آب مخلوط کرده تا خمیر یکدست و نسبتا روانی ایجاد شود. آن را روی قسمت ملتهب و قرمز بزنید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه یا تا زمانی که خشک شود روی پوست بماند. سپس با آب بشویید. اینکار را چهار بار در هفته تکرار کنید.

4. بعد از اپیلاسیون از سرکه سیب استفاده کنید

سرکه سیب حاوی موادی است که برای درمان سوختگی های خفیف، التهاب و قرمزی پوست بسیار مناسب است. همچنین باعث روشن شدن و درخشش پوست نیز می شود.

روش کار

مقدار نصف فنجان سرکه سیب را درون یک ظرف اسپری ریخته و بعد از حمام روی پوست و قسمت اپیلاسیون شده اسپری کنید. حتی می توانید پنبه ای را آغشته به سرکه سیب کرده و روی نواحی قرمز پوست بزنید. اجازه دهید که سرکه روی پوست شما خشک شود. سپس آن را با آب ولرم بشویید.

5. استفاده از چای سبز و نعناء بعد از اپیلاسیون

نعناء یک خنک کننده طبیعی و چای سبز حاوی اسید تانیک و تئوبرومین می باشد که به تسکین درد و التیام پوست آسیب دیده کمک می کند.

روش کار

برای استفاده از این روش ۹۵۰ میلی لیتر آب جوش را در یک قابلمه حاوی ۵ کیسه چای سبز و سه فنجان برگ نعناء تازه بریزید. آن را هم زده و روی آن را به مدت حداقل یک ساعت بپوشانید تا عصاره آن به خوبی ترکیب شده و خنک شود. سپس یک پنبه را در آب آن آغشته کرده و روی ناحیه قرمز و متورم پوست بزنید. چای سیاه نیز حاوی اسید تانیک بوده که برای بهبود قرمزی پوست مناسب است، بنابراین در صورت لزوم می توانید آن را جایگزین چای سبز کنید.

6. استفاده از روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد قارچی است و به بهبود قرمزی، التهاب و سوختگی های جزئی کمک کرده و باعث آرام شدن بافت پوستی می شود. ترکیب این روغن با روغن بابونه می تواند برای درمان اگزما و بیماری های پوستی بسیار تاثیر گذار باشد.

روش کار

برای اینکار مقدار مساوی روغن اسطوخودوس و روغن بابونه را با یکدیگر ترکیب کرده و روی پوست ملتهب و قرمز بزنید. توجه کنید که هرگز از روغن اسطوخودوس به صورت خوراکی مصرف نکنید، زیرا ممکن است عوارض جدی سلامتی ایجاد کند. علاوه بر این روغن، روغن های دیگری از جمله روغن جوجوبا، روغن رزماری و روغن گل همیشه بهار در درمان قرمزی و تورم بعد از اپیلاسیون بسیار موثر است.

نکاتی برای به حداقل رساندن التهاب و قرمزی پوست در هنگام اپیلاسیون

  • برای انجام اپیلاسیون به یک سالن تمیز و بهداشتی مراجعه کنید.
  • قبل از انجام اپیلاسیون یک دوش آب گرم گرفته تا منافذ پوست شما به خوبی باز شود. با اینکار احتمال تورم و قرمزی کاهش یافته و درد کمتری را احساس می کنید.
  • اگر به مواد اپیلاسیون حساسیت دارید، می توانید ماده اولیه آن را با استفاده از آب، لیمو و شکر در خانه تهیه کنید. اینکار علاوه بر مقرون به صرفه بودن، به دور از هرگونه مواد شیمیایی حساسیت زا می باشد.
  • قبل از اپیلاسیون پوست و محل مورد نظر را پاک کرده تا باکتری های موجود روی پوست که باعث ایجاد التهاب و قرمزی می شود، از بین بروند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی ب فکر هیچ کسی تا ب حال نرسیده ک تیتر قرمز با این بک گراند همخونی نداره؟! اصلا تیتر قابل خوندن نیس! وقت کردی جناب مدیر ی نگاهی بنداز!

    • مهدي

      ميخواستم بپرسم چه داروي استفاده كنم قرمزي صورتم ازبين برع

    • مهدي

      ميخواستم بپرسم چه داروي استفاده كنم قرمزي صورتم ازبين برع

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج