۶۵۲۶۹۶
۱۷ نظر
۵۰۰۲
۱۷ نظر
۵۰۰۲
پ

یک نماینده: ۵۰۰ تومان برای من عددی نیست!

دولت تدبیر و امید در دو سال فعالیت خود، بارها اعلام كرده كه كاهش نرخ تورم از دستاوردهای مهم اقتصادی آنها بوده و تا کنون توانسته اند در این مدت، نرخ تورم را از ۴۰ درصد به زیر ۱۰ درصد كاهش دهند؛ اما با وجود چنین دستاوردی، كاهش نرخ تورم در زندگی روزمره مردم قابل لمس نیست.

تابناک: دولت تدبیر و امید در دو سال فعالیت خود، بارها اعلام كرده كه كاهش نرخ تورم از دستاوردهای مهم اقتصادی آنها بوده و تا کنون توانسته اند در این مدت، نرخ تورم را از ۴۰ درصد به زیر ۱۰ درصد كاهش دهند؛ اما با وجود چنین دستاوردی، كاهش نرخ تورم در زندگی روزمره مردم قابل لمس نیست.

فعالان بازار همواره از كاهش قدرت خرید مردم و نبود تقاضا سخن می گویند؛ هرچند این موضوع بارها مطرح شده است و كارشناسان نظریاتی در این زمینه ارائه كرده اند، همواره مسئولان دولتی با فرافکنی به این موضوع پاسخ داده اند و نیز گاه رفتارهایی دقیقا در جهت عکس خواسته های مردم داشته اند.

در روزهای اخیر و با ارائه بودجه سال ۹۷ به مجلس از سوی دولت، بازارهای عرضه و تقاضا به شدت دچار تنش شده و قیمت بسیاری از اقلام تا حتی بیش از دو برابر هم افزایش پیدا کرده است. برخی کارشناسان، افزایش قیمت ارز در بودجه و همچنین افزایش قیمت سوخت را باعث این تلاطم می دادند.

با این حال، برخی مسئولان دولتی از جمله نوبخت ادعا دارند که افزایش ۵۰ درصدی قیمت سوخت تأثیر چندانی بر معیشت ندارد و هزینه خانوارها آنچنان تحت تأثیر این موضوع قرار نخواهد گرفت.

بهروز نعمتی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: افزایش لجام گسیخته مواد غذایی و اقلام مورد نیاز جامعه در دو هفته گذشته، فشارهای بسیاری به مردم وارد کرده و تبعات بسیاری بر مردم دارد.

این نماینده مجلس گفت: افزایش بهای سوخت و افزایش ۵۰ درصدی قیمت بنزین، قطعا باعث بالا رفتن بیشتر قیمت ها خواهد شد و تبعات آن برای مردم زیاد خواهد بود. ۵۰۰ تومان شاید برای من و نوبخت عددی نباشد، ولی برای مردم حتما عدد درشتی است و قطعا ما با این موضوع مخالفت خواهیم کرد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این که دولت ادعا دارد مجاز است تا یک سقف مشخص قیمت حامل های انرژی را افزایش دهد، گفت: اختیارات بسیار دیگری هم در قانون به دولت داده شده است؛ برای مثال، دولت اختیار دارد در موضوع هدفمندی یارانه از محل هدفمندی ۲۰ درصد را به قشرهای آسیب پذیر اختصاص دهد، حالا دولت این کار را انجام می دهد؟

وی ادامه داد: آیا دولت اختیار دارد، ۳۰ درصد از درآمدهای حاصل از هدفمندی را به حمایت از تولید هزینه کند و آیا از این اختیارات خود استفاده می کند؟ چرا به این مسائل ورود نمی شود؟ هر وقت دولت از این اختیارات خود استفاده کرد، از اختیار بالا بردن قیمت سوخت هم استفاده می کند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت سوخت، باعث کاهش استفاده از سوخت نمی شود گفت: تجربه نشان داده است که هیچگاه افزایش قیمت باعث کاهش مصرف نشده و بعد از مدت اندکی وضعیت مصرف به روال قبلی خود بازگشته است؛ اما این اجبار سرشکن شده بر قیمت اقلام دیگر، مشکلات بیشتری را ایجاد کرده و باعث گرانی در جامعه شده و در واقع اثرات وضعی این موضوع به مراتب بیشتر از خود موضوع بوده است.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: هنوز دولت رسما چیزی درباره گرانی ها اعمال نکرده؛ اما ما می بینیم که اثرات روانی آن روی همه چیز در جامعه تأثیر گذاشته و وضعیت را برای مردم سخت کرده است .ادامه این روند به نفع دولت نیست و دولت باید هر چه زودتر راهکاری برای کاهش قیمت ها ارائه دهد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس همچنین یادآور شد: فشارها هر روز بر مردم بیشتر می شود و این خلاف وعده هایی است که در زمان انتخابات به مردم داده شد، زیرا این گونه رفتارها در درازمدت، باعث سرخوردگی مردم و همچنین بی اعتماد مردم به دولت خواهد شد که شاید آثار سیاسی نیز از خود بر جای بگذارد. به هر حال ما در مجلس در موضوع افزایش قیمت ها ورود کرده ایم و قطعا به دولت اجازه نخواهیم داد هر کار خواست، انجام دهد. باید محل درآمدها و هزینه کردها مشخص شود، مردم اعتراض زیادی دارند و بنابراین نمایندگان وظیفه دارند از حق آنها دفاع کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بشر

      سلام علیکم خسته نباشید واقعا احسنتم این نمایند فداکار درد مردم را گفته واقعا تشکر از ایشان

    • ناصر ییام

      بسم الله الرحمن الرحیم
      خوش به حال اقای نماینده که مبلغ ۵۰۰ هزارتومان
      عددی برایش نیست ما که اگر این مبلغ راخدا بدهدیکصدهراربارخداراشکر نموده

      پاسخ ها

      • مونتلا

        منظور ایشان 500 تومان بنزین بود نه 500هزار تومان هر چند یک میلیون هم برای اینها پولی نیست و پول تو جیبی هفتگی آقازادهای این نماینده و آقای نوبخت که همه ای ما رو بدبخت کرده است ...

    • ناشناس

      اولا
      آقای نماینده فرموده ۵۰۰ تومان نه ۵۰۰۰۰۰ تومان والبته هم حقیقت هم میگه نظرش کابینه است نه من و شما
      در ثانی ۵۰۰ تومان پول یک آب معدنی نیست اما مابه التفاوت برای یک لیتر بنزین واقعا سرسام آور وزیادهست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام علیکم. واقعا درست گفته حرف دل مردمه. تشکر

      • عامل نسب

        سواره از پیاده خبر نداره میزان سرمایه زندگی هر کدام که اعلام شده را ببینید افزایش قیمت مساوی با هرج و مرج اقتصادی و البته از آب گل آلوده بزرگان حتما ماهی خواهند گرفت .بابا چند سال نه حقوق نه قیمت ها را بدون بهانه تغییر ندید اتفاقی نخواهد افتاد .

    • حسن

      ما ...کردیم تو ایران متولد شدیم...آقا دیگه بدترش نکنید

    • ع ا

      به نظرم سهمیه بندی بشه ، همان لیتری ۱۰۰۰ تومان ، مازاد بر مصرف قیمت جدید شود . چون واقعا مردم بی رویه از خودروی شخصی استفاده و هم آلودگی هوا را افزایش می دهند و هم ترافیک سرسام آور کاهش می یابد . دولت هم بفکر بهبود حمل و نقل عمومی باشد .

    • بدون نام

      درد دل مردم را گفت. انشاءالله تا عمل چنین باشه

    • سکوتم از رضایت نیست

      دم اقای نعمتی و نماینده هایی که واقعا تلاششون در جهت رضایت مردم هست گرم.خداوند بهشون عزت بده و در مقابل دولت و سواستفاده کنندگان اقتصادی بایستند

    • بدون نام

      چرا نماینده های مجلس و رعیس جمهور و بقیه برا رضای خدا و ملت افتخاری کار نمیکنن؟ حقوق به چه دردی میخوره وقتی که دارن خدمت میکنن؟؟؟...از ترامپ یاد بگیرن که حقوق کاخ سفید رد کرد !

    • بدون نام

      تیتر خبرتون واقعا زرد بود خبر این نبوذ

    • جانباز

      همین نمایندگان هستند که ميرن مجلس با وعده های دروغین بعدشم هیچ کاری برای مردم نمیکنن

    • بدون نام

      خدا را شاکریم ما مردم به تاسی از سیره نبوی داریم امرار معاش میکنیم و نمایندگان و ژن برترشون به سبک ....

    • جیب ملت

      دولت هرکمبودی را داره از جیب ملت درمیاره از نظر دولت راه درمان هر دردی جیب ملت است.دولت تنبل و راحت طلب شده است و با دستکاری اعداد و ارقام درآمد کسب میکند.

    • بدون نام

      حداقل آقای نوبخت یه سری به بازار ومواد غذایی وپوشاک بزند حرفشان قیمت ها رابالا می‌برد چه رسد به تصویب وانجام ان.....

    • بدون نام

      اول غز همه تشکر از نماینده بابت حمایت از مردم .دوم اینکه شما بجای افزایش قیمت سعی کنید کیفیت بالا ببرید نه قیمت اقای نوبختی ک درامد ماهانه شما بالای صدمیلیون تومن هست این ارقام ریز برای شماپولی نیست بنزین مفت موادغذایی مفید پس چه لوزومی داره ک قیمت پایین بالاباشه یاپایین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج