۶۵۳۳۲۲
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

روزهای سخت پایان سال برای «آنگ سان سوچی»

درخواست ها برای کناره گیری &#۰۳۹;آنگ سان سوچی&#۰۳۹; وزیر امور خارجه و مشاور عالی دولت میانمار که رهبر معنوی این کشور نیز محسوب می شود، به دلیل عملکرد غیرقابل دفاع وی در واکنش به کشتار مسلمانان روهینگیا در روزهای پایانی سال جاری میلادی افزایش یافته است.

خبرگزاری ایرنا: درخواست ها برای کناره گیری 'آنگ سان سوچی' وزیر امور خارجه و مشاور عالی دولت میانمار که رهبر معنوی این کشور نیز محسوب می شود، به دلیل عملکرد غیرقابل دفاع وی در واکنش به کشتار مسلمانان روهینگیا در روزهای پایانی سال جاری میلادی افزایش یافته است.
'آنگ سان سوچی' که مسئولیت وزارت امور خارجه میانمار را بر عهده دارد و مشاور عالی دولت نیز محسوب می شود، به دلیل نوع عملکرد خود در قبال کشتار روهینگیا مورد انتقاد گسترده داخلی و خارجی قرار گرفته بود، اما بتازگی برخی از هواداران پیشین وی نیز این درخواست را دوباره تکرار کرده اند.
'بونو' یک خواننده ایرلندی که در کمیپن های مختلف در زمانی که 'آنگ سان سوچی' در حبس خانگی بوده از او حمایت کرده اکنون با توجه به کشتار مسلمانان در استان راخین میانمار در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی خواستار کناره گیری وی از قدرت شده است.
وی تاکید کرده از آنجایی که 'پاکسازی نژادی' روهینگیا ادامه دارد و 'آنگ سان سوچی' نیز از وقوع آن مطلع است باید از پست های خود کناره گیری کند.
به اعتقادی وی، کمترین کاری که 'آنگ سان سوچی' می تواند انجام دهد، صحبت کردن در مورد این شرایط است، اگر مردم به او گوش نکردند، سپس استفعا دهد.
'آنگ سان سوچی' در سال ۱۹۹۱ جایزه صلح نوبل را از آن خود کر. وی به دلیل گذراندن بیش از دو دهه در حبس خانگی که به دستور دولت نظامی میانمار انجام شده بود، مورد توجه فعالان عرصه هنر بود.
گذار میانمار به دموکراسی که در سال ۲۰۱۵ با پیروزی حزب جبهه ملی برای دموکراسی به رهبری 'آنگ سان سوچی' رقم خورد گروههای حقوق بشری را امیدوار به بهبود شرایط کرده بود اما سکوت وی در قابل کشتار مسلمانان روهینگیا سبب طرح انتقادهای گسترده علیه او شده که روند آن نیز رو به گسترش است.
برخی فعالان رسانه ای می گویند که 'آنگ سان سوچی' قصد ندارد با موضع گرفتن در موردشرایط غیرانسانی روهینگیایی ها متحمل خطرات سیاسی در کشوری شود که اکثریت آن را بوداییان تشکیل می دهند و وی نیز کنترلی بر ارتش ندارد.
به عقیده این ناظران ، حتی اگر 'سوچی' قصد داشته باشد با پیش گرفتن این رویه از بازگرداندن کشور به ارتش جلوگیری کند، اما در عمل اکنون ارتش قدرت را در دست دارد و جنایاتی که در استان راخین توسط نیروهای نظامی رخ داده، تایید این شرایط است.
درخواست برای کناره گیری 'آنگ سان سوچی' پیش از این نیز مطرح شده و دهها برنده جایزه صلح نوبل نیز سال گذشته با ارسال نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل ضمن اظهار ناامیدی از عملکرد 'سوچی' در پایان دادن به کشتار مسلمانان روهینگیا به طور ضمنی خواستار برکناری وی شدند.

خشونت های میانمار که از ماه اوت سال جاری ( شهریور ۹۶) تشدید شده است تاکنون دست کم ۶ هزار و ۷۰۰ کشته و بیش از ۶۵۵ هزار آواره در پی داشته که این آوارگان برای نجات جان خود به بنگلادش گریختند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج