۶۵۳۸۳۰
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

محاسنِ حضور، محاسنِ ورود

چقدر زیباست حتی اگر باد نتواند گونه‌هایت را ببوسد و مجبور باشد راهش را به سختی از لا‌به‌لای "ریش‌های نفرینی" ساختگی‌ات پیدا کند.

آی‌اسپورت: چقدر زیباست حتی اگر باد نتواند گونه‌هایت را ببوسد و مجبور باشد راهش را به سختی از لا‌به‌لای "ریش‌های نفرینی" ساختگی‌ات پیدا کند. حتی اگر هیچ شباهتی به خودِ واقعی‌ات نداشته باشی و توی آیینه، تصویری منزجر کننده از یک مردِ انحصار طلب ببینی، حتی اگر رقص گندم‌زار موهایت زیر آفتاب سرد زمستان، جایش را به پوستیژ مردانه و کلاه لبه‌دار بدهد و مجبور باشی برای رسیدن به سکوهای هواداری فوتبال، هرچه انحنا از پروردگارت هدیه گرفتی بپوشانی و سر به زیر، با اضطرابِ مرگبار از یک مبارزه مدنی، جایی بین هزاران مردِ توی استادیوم برای خودت باز کنی، با آغوش باز بزنی به قلب میدان جنگ، که صرفِ فعل "خواستن" در کلیشه ترین حالتِ خود به همین عبور از گیت‌های بازرسی و کنترل بلیت تعلق دارد.

دنیا جای قشنگ تری بود اگر هرگز درباره "خیر و صلاح" آدم‌ها تصمیم نمی‌گرفتیم. کمر همت نمی‌بستیم که همه مردم را با خودمان به زور ببریم بهشت، اجازه می‌دادیم خودشان انتخاب کنند که شاید بهشتِ همه این دخترکان که تحقیرِ "ریش‌های ساختگی" را به جان خریدند درست وسط هیاهوی یک مسابقه فوتبال و توی یک استادیومِ بزرگِ فوتبال باشد.

واقعا تاریخ درباره ما چه می گوید؟ مردانی که انحصارِ استفاده از زیرساخت‌ها و امکاناتِ شهر در اختیارشان است و دردشان نمی‌گیرد وقتی بانوانِ توی خانه، مجبورند همه ی آمال و آرزوهایشان را از قاب تلویزیون تماشا کنند. اگر یکبار برای همیشه بپذیریم "محاسنِ حضور" بانوان در استادیوم و اماکن ورزشی چقدر در نشاط مردم، رونقِ ورزش و تعالی جامعه تاثیرگذار است آنها را وادار نمی‌کنیم آنارشیست باشند و قوانین ظالمانه و منسوخِ مدنی را زیر پا بگذارند.


محاسنِ حضور، محاسنِ ورود

عمیق تر که می‌بینیم این محاسنِ تقلبی، چقدر با خودش غم دارد. در شهری که ریا و تزویر تا مغزِ استخوانش نفوذ کرده باید هم ریش گره گشا باشد، باید هم تمام تابلوهای ورود ممنوع برایت تبدیل به خیابان یکطرفه بشود. دنیا اما اینطور باقی نخواهد ماند، دیر نیست روزی که زن و مرد کنارهم، در قالب یک رویداد متمدنانه به تماشای فوتبال بنشینند و انرژی‌شان را نه در بیراهه، که در فضای پاکیزه استادیوم‌ها تخلیه کنند. یقین دارم برای انسان که همیشه به امید زنده بوده این یک رویای بعید نیست. پایانِ شبِ تیره در راه است، روزنه‌ای شاید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به امید انروز که زشتیها از زندگی پر از نیرینگ وتهمت این روزهای ما که برایمان ساختن به پایان رسد و دست این پلیدی نجات یابیم

    • مهران

      ممنون که انقدر زیبا فقر فرهنگی هویتی مون رو به نگارش در اوررید.

    • اسی

      ایول

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج