۶۵۴۶۱۷
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

رابطه اصلاح نظام بودجه‌ ریزی و اعتراضات مردمی

جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون تلفیق گفت: اعتراضات مردم قطعاً سبب می‌شود که اساسی‌ترین اصلاحات در نظام بودجه‌ریزی روی دهد و نمایندگان تمام تلاش خود را به کار خواهند بست تا بودجه‌هایی که در اولویت اول قرار ندارند از ردیف‌های بودجه حذف کنند.

رویداد ۲۴ نوشت: جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون تلفیق گفت: اعتراضات مردم قطعاً سبب می‌شود که اساسی‌ترین اصلاحات در نظام بودجه‌ریزی روی دهد و نمایندگان تمام تلاش خود را به کار خواهند بست تا بودجه‌هایی که در اولویت اول قرار ندارند از ردیف‌های بودجه حذف کنند.

روزی که رئیس‌جمهور برای تقدیم لایحه بودجه ۹۷ به خانه ملت رفته بود ضمن تشریح ابعاد آن از اعمال فشارهایی برای جلوگیری از حذف یا کاهش بودجه برخی نهادهای فرهنگی در قالب فصل‌هایی از آن خبر داد که نه به ملت و نه به دولت پاسخگو نیستند و شاید به همین دلیل بود که روحانی از نمایندگان ملت درخواست کرد، تسلیم فشارها نشوند.

علاوه بر این مسئله حسن روحانی در روز تقدیم لایحه بودجه سال ۹۷ به مجلس از مردم درخواست کرد که در بودجه ۹۷ ورود پیدا کنند تا دستگاه‌ها محل خرج بودجه خود را مشخص سازند. این مسئله به‌وضوح نشان می‌دهد که نهادهایی (فصل ۱۷ بودجه) در داخل کشور وجود دارند که علیرغم دریافت بودجه کلان هیچ سودی برای مردم به دنبال ندارند و دولت هم فاقد قدرت مقابله با آن‌ها است.

بنابراین در بودجه سال ۹۷ برای اولین بار از «نظارت بر بودجه بگیرهای ویژه، حذف ردیف‌های بودجه‌ای غیرشفاف و حذف جدول شماره ۱۷» سخن به میان آمد و مردم از آن‌ها آگاهی یافتند.

مسئله دریافت چنین بودجه‌هایی خود را زمانی به نمایش گذاشت که مردم در رابطه با شرایط اقتصادی و معیشتی در خیابان‌ها دست به اعتراض زدند. البته شکی وجود ندارد که اعتراض حق مردم است، اما نکته آن عدم حضور لیدر برای آن و هدایت و تحریک شدن مردم توسط کانال‌های تلگرامی بود.

بنابراین مجدد در خصوص بودجه نهادهای فرهنگی این سؤال پیش آمد که تا به امروز به لحاظ فرهنگی چه کرده‌اید که مردم تحت تأثیر یک کانال تلگرامی چنین خشمگین می‌شوند؟ بدتر از این حتی صداوسیما در کنار دریافت بودجه کلان از جیب ملت حاضر به انعکاس خبرهای این اعتراضات نشد و بی تفاوت از کنار آن گذشت.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون تلفیق در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره تغییرات در بودجه ۹۷ با توجه به اعتراضات اخیر از سوی مردم گفت: برای سال ۹۷ به‌طور قطع بودجه‌ای به تصویب می‌رسد که رفاه مردم در آن دیده شود و نباید در این موضوع شک کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: نمایندگان مجلس کاری نخواهند کرد که مردم دچار مشکل شوند و یکی از انتقادهای اعضای خانه ملت به دولت روحانی این بود که این اصلاح نظام بودجه چرا در سال پنجم روی داد، زیرا درصورتی‌که به‌صورت پلکانی از سال اول رخ می‌داد به مردم فشار نمی‌آمد.

این عضو کمیسیون تلفیق در مجلس شورای اسلامی در این رابطه اظهار داشت: دغدغه و نگرانی در بین مردم ایجاد شده است، اما این تضمین را می‌دهم که مجلس با هر گونه گرانی، تحمیل فشار و ریاضت به مردم مخالفت خواهد کرد و در برابر آن می‌ایستد. بودجه‌ای به تصویب می‌رسد که کمترین فشار را به مردم وارد سازد.

جعفرزاده ضمن اشاره به افزایش قیمت بنزین گفت: فارغ از اینکه فشاری به مجلس وارد می‌شود یا خیر، با افزایش ۵۰ درصدی قیمت بنزین موافقت نمی‌شود. مجلس از نمایندگان ملت تشکیل شده و مشخص نیست به چه دلیل دغدغه‌هایی از این حیث را در بین مردم به وجود آورده‌اند.

وی در ادامه یادآور شد: مردم هم باید هوشیار باشند و در دام منافقین و سلطنت‌طلبان قرار نگیرند. قول می‌دهم که بهترین بودجه برای سال آینده در جهت رفاه عمومی بسته شود. اصلاح نظام بودجه و اعتبارات با شیب ملایم صورت خواهد گرفت و برای ایجاد هرگونه گرانی و افزایش قیمت ممانعت به وجود می‌آید.

جعفرزاده در همین خصوص توضیح داد: نمایندگان مجلس تلاش خواهند کرد رفاه عمومی در بودجه وجود داشته باشد. یکی از شعارهای من این بوده که دولت‌ها باید دولت رفاه باشند، بنابراین رفاه مردم در اولویت کار خانه ملت قرار دارد.

وی درباره حذف بودجه برخی نهادهای فرهنگی (فصل ۱۷ لایحه بودجه) نیز بیان کرد: یکی از توفیقات بودجه ۹۷ شفافیت آن است و برای اولین بار به مردم گفته شد که متأسفانه برخی افراد، گروه‌ها و یا مجموعه‌هایی بودجه‌ای را با زور از دولت می‌گیرند و صرف خرج‌هایی می‌کنند که هرگز بابتش پاسخگو نبودند.

این عضو کمیسیون تلفیق در مجلس شورای اسلامی افزود: اعتراضات مردم قطعاً سبب می‌شود که اساسی‌ترین اصلاحات در نظام بودجه‌ریزی روی دهد و نمایندگان تمام تلاش خود را به کار خواهند بست تا بودجه‌هایی که در اولویت اول قرار ندارند از ردیف‌های بودجه حذف کنند.

جعفرزاده درباره بودجه نهادهای موازی خاطر نشان کرد: باید حذف شود زیرا وجود آن‌ها ضرورتی ندارد و اقدامات فردی و شخصی انجام می‌دهند.

وی در خصوص بودجه صداوسیما نیز گفت: صداوسیما با این حجم نقدینگی کارنامه خوبی در نزد مردم ندارد و آن را به‌عنوان رسانه ملی نمی‌شناسند. واقعیت هم همین است زیرا همین عدم پوشش جریانات اخیر باعث شد مردم به سمت کانال‌های تلگرامی خارجی روند، درصورتی‌که اگر رسانه ملی آن را به‌خوبی پوشش می‌داد، شاید این اتفاقات صورت نمی‌گرفت، بنابراین هزینه کرد رسانه ملی به‌شدت زیر ذره‌بین کمیسیون تلفیق قرار می‌گیرد.

این عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در ادامه اضافه کرد: امسال یکی از سال‌هایی خواهد بود که پول و درآمد حاصله در کشور خودمان هزینه می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید

      جنابعالی بهتره دنبال افزایش حقوق خودت باشی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج