۶۵۴۸۷۶
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

قیمت منطقی هر دانه تخم مرغ چقدر است؟

خبرگزاری ایلنا به نقل از دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار نوشت: دولت تاکنون هیچ اقدامی برای حل مشکل مرغداران انجام نداده است و تلفات مرغداری ها همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری ایلنا به نقل از دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار نوشت: دولت تاکنون هیچ اقدامی برای حل مشکل مرغداران انجام نداده است و تلفات مرغداری ها همچنان ادامه دارد.

سید فرزاد طلاکش، دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار، در خصوص وضعیت بازار پس از گرانی تخم مرغ اظهار کرد: با اقدامات دولت برای کاهش قیمت تخم مرغ این محصول درب مرغداری ها کاهش هزار تومانی داشته اما هنوز نظارتی برای ثبات قیمت اعلام شده در خرده فروشی ها نیست و بعضا مغازه‌داران به هر قیمت که دوست دارند این محصول را به فروش می رسانند.

وی افزود: قیمت تخم مرغ درب مرغداری از ۷ هزار و صد تومان به میانگین ۶ هزار تومان رسیده است و احتمال کاهش این قیمت وجود دارد اما این کاهش هنوز توسط مردم احساس نشده که به خاطر عدم نظارت کافی است. تخم مرغ شانه ای ۱۲هزار و ۶۰۰ تومان نمی تواند عملیاتی و موفق باشد. قیمت منطقی که همه بتوانند کارشان را درست انجام دهند، هر عدد تخم مرغ ۵۰۰ تومان است. این مبلغ فعلی برای تخم مرغ خریداری شده از ترکیه است و مربوط به تخم مرغ داخلی نیست.

طلاکش درادامه تصریح کرد: این تخم مرغ وارداتی از نوع کاملا معمولی و فله ای است که با قیمت هر شانه ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان در بازار عرضه شده است. اگر قرار باشد قیمت هر شانه تخم مرغ به ۶ هزار تومان برسد باید تا پایان سال فاتحه مرغداران را خواند.

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار با اشاره به منطقی بودن قیمت ِ دانه‌ای تخم مرغ با مبلغ ۵۰۰ تومان اذعان داشت: قیمت تمام شده تخم مرغ با سود معقول مرغدار در شرایط عادی بدون بیماری آنفولانزا و نبود کمبود در مرکز حداقل هر کیلو ۴ هزار و ۶۰۰ تومان است. در حال حاضر که ۶ هزار تومان است با در نظر گرفتن سود ۲۳ درصدی فروش در خرده فروشی ها این مبلغ به ۷هزار و ۳۸۰ که تقسیم بر ۱۶ ، ۴۶۲ تومان می شود که ما آن را ۵۰۰ تومان هم در نظر بگیریم منطقی به نظر می رسد.

وی افزود: واحد تخم مرغ شانه نیست و ملاک اصلی باید عدد باشد. نمی شود با شانه تخم مرغ، ملاک گرانی و ارزانی را ارزیابی کرد. دانه ای ۵۰۰ تومان هم منطقی است و هم جو روانی شدیدی ندارد.

طلاکش در رابطه با وضعیت مرغداری ها خاطر نشان کرد: استان اصفهان و قم هم به تازگی درگیر آنفولانزا شده‌اند و تعداد تلفات را افزایش دادند و آمار تا حدود ۱۷ میلیون افزایش تلفات داشته‌ایم. دولت برای مرغداری ها هیچ کاری انجام نداده است و تنها برای واردات تخم مرغ و مشکل مصرف کنندگان اقدام کرده‌اند و معلوم نیست مشکل مرغداری‌ها چه زمانی حل خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیخیال

      اینا همش بازی های دولت هست که مردم سرشون گرم بشه و فکر باقی بدبختی ها رو نکنن

    • بدون نام

      قبلا که 350بود

    • بدون نام

      500با550چه فرقی کرد فرض کردید مردمو ،تازه350نبود265تا280بود

    • بدون نام

      ایکاش مشکل مردم فقط تخم مرغ بود.... !!!!!!

    • بی نام

      خدایی اینا مردم رو چی فرض میکنن

    • بدون نام

      برترینها خجالت بکش چرا از اصل وظایف ذاتی خود خارج شده ایدوفقط چسبیده به این تخم مرغ .

    • بدون نام

      درآمد منطقی برای خرید تخم مرغ منطقی چنده؟؟!!

    • خدا

      ازنظر مردم 100 تومن / از نظر مسئولین 1،000،000 تومن!

    • بدون نام

      اخه مشکل ملت فقط همین تخم مرغه چرا این قدر شعور مردم و عزت نفسشون براتون بی ارزشه....چی ارزونه نسبت به دخل مردم بی انصافها...دوا درمان,,مسکن,,,خورد خوراک...ووووو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج