جاباما
۶۵۴۹۷۸
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

هاشمی: تجمع‌ کنندگان فریب ترامپ را نخورند

محمد هاشمی‌رفسنجانی گفت: کار تجمع کنندگان، کار نادرستی است و احتمالاً فریب خورده اند. نه تنها رفتار و کارهایشان ارزشی برای ملت ایران و دوستداران انقلاب ندارد بلکه واقعاً این نوع حرکتها موجب تشنج در جامعه می شود و در نهایت دودش به چشم ملت و کشور می رود و منافع آن را دشمنان اسلام و بدخواهان انقلاب که سال هاست در کمین نشسته اند تا ضربه ای به نظام بزنند، میبرند.

نامه نیوز: محمد هاشمی‌رفسنجانی گفت: کار تجمع کنندگان، کار نادرستی است و احتمالاً فریب خورده اند. نه تنها رفتار و کارهایشان ارزشی برای ملت ایران و دوستداران انقلاب ندارد بلکه واقعاً این نوع حرکتها موجب تشنج در جامعه می شود و در نهایت دودش به چشم ملت و کشور می رود و منافع آن را دشمنان اسلام و بدخواهان انقلاب که سال هاست در کمین نشسته اند تا ضربه ای به نظام بزنند، میبرند.

او در ادامه افزود: در مجموع این اقدامات، اقدامات پسندیده ای نیست. ولو اینکه فرض کنیم مواردی وجود دارد و نسبت به برخی از گرانی ها یا برخی از مشکلات اقتصادی که مطلوب کسی هم نیست، ولی شرایط کشور به شکلی است که مشکلات وجود دارد و دولت و دولت‌مردان تلاش میکنند تا در حد توان، مشکلات را برطرف نمایند و امیدوارم که موفق شوند. اما وجود این مشکلات توجیهی برای این رفتارها نیست و نبایستی فریب حمایت ها و دلسوزی های افرادی مثل ترامپ را بخورند. اینها دشمنان ما هستند و هرچه توانسته اند کارشکنی کرده اند؛ اما الآن چهره عوض کرده اند. رفتار ترامپ و دولت آمریکا در قبال ایرانیان و دانشجویان ایرانی و حتی افرادی که سالها مقیم آن کشور بوده اند، موانعی را درست کرده است و این به خوبی نشان میدهد که با ملت ایران دشمنی دارد. پس باید هوشیار باشیم و عاقلانه تصمیم بگیریم. سختی ها را تحمل کنیم تا مسئولین کشور هم بتوانند با تدابیر لازم، پاره ای از مشکلات را در سریعترین زمان ممکن، برطرف نمایند.

عضو سابق شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، تأکید کرد: در این نوع موارد، تفکیک بین اصول‌گرا و اصلاح‌طلب، کار درستی نیست. آن‌چه که در این شرایط نیاز است و می‌تواند برای کشور مفید باشد، انسجام، وحدت و یک‌پارچگی است. حضرت امام خمینی(ره) تعبیری داشتند که در برخی از جلساتی که برای رفع اختلاف خدمتشان می‌رسیدیم (چه در قالب حزب جمهوری اسلامی چه در قالب دولت)؛ ایشان می‌فرمودند شما همگی در یک کشتی سوار هستید. اگر این کشتی سوراخ شود، همه غرق می‌شوید. پس سعی کنید کشتی سوراخ نشود و وحدت و انسجام داشته باشید. به نظرم الآن فارغ از آن‌چه که گذشته است، نبایستی خودمان به این مسائل دامن بزنیم و اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان همدیگر را متهم کنند یا عده‌ای تحت عنوان «بسیجی» بخواهند دولت را مقصر بدانند و علیه دولت شعار بدهند؛ هرگونه رفتار این‌چنینی، بهره آن‌را دشمن می‌برد و دودش به چشم ملت و نظام می‌رود. اکنون نیاز به وحدت داریم؛ باید یک‌پارچه باشیم تا بتوانیم از مشکلات عبور کنیم و دشمن را ناکام بگذاریم. از همه هم درخواست می‌کنم با وحدت، توطئه ای که دشمن علیه نظام دارد و تصورش بر این است که موفق هم شده است، ناکام بگذاریم و به فکر مملکت باشیم.

محمد هاشمی در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد شما به دولت برای آرام کردن اعتراض مردم چیست، اظهار داشت: این سوالی که مطرح می‌کنید و دولت را تفکیک می‌کنید؛ بحث بر سر دولت، تنها نیست. شرایط مملکت به گونه‌ای است که دولت تنهایی نمی‌تواند. مجلس و قوه قضائیه هم باید باشند، سازمان‌های و دیگر و ارگان‌ها هم باید به صحنه بیایند؛ یعنی مسئولین در هر کجا و هر رده‌ای که هستند بایستی به صحنه بیایند و نسبت به مسائل و مشکلات کشور همگی همکاری نمایند. مگر دولت به تنهای می‌تواند همه مشکلات کشور حل نماید؟ این‌گونه نیست. شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می‌طلبد که همه باهم وارد عرصه شویم. این‌گونه نیست که «دولت چه کار باید انجام دهد؟» مطرح باشد؛ این بحث کل نظام است و همه وظیفه دارند با هر امکاناتی که در اختیار دارند، وارد عرصه شوند و صرفاً معطوف به موقعیت فعلی هم نیست. همه بایستی تلاش کنیم، با یک سناریوی مشخص، راه اقتصادی درستی را درپیش بگیریم و کسی هم کارشکنی نکند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما اظهار نظر نکن لطفا!!!!!!!

    • بدون نام

      مطمئن باش فریب شما رو هم نمیخوریم

    • بدون نام

      چی شده که خانواده هاشمی ها ی مرفه بیدرد دلسوز مردم شده اند

    • بدون نام

      این خانواده ها دست بر نمیدارن یکیش مرد حالا پسرش داداشش برای ما شدن تصمین گیر.بسه دیگه

    • بدون نام

      فریب ترامپ دیگه چرا ؟ فرافکنی و مشکلات را گردن استکبار انداختن دوره اش سر آمده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینم تکلیف برای ملت روشن میکنه !!!!!

    • بدون نام

      خیلی قشنگ حرف زدی ولی قشنگ صحبت کردن فقط کافی نیست باید عمل کنین درضمن شما کی هستین برا مردم تصمیم بگرین شما هاشمی ها برین وام های چند میلیاردی از بانک بگیرین .

    • بدون نام

      برو بابا چی میگی برا خودت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج