۶۵۵۲۴۸
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

کاهش واردات و افزایش صادرات سیگار در ۹ ماه

رمزی از کاهش ۳۹ درصدی واردات سیگار، افزایش ۱۰ درصدی تولید، کاهش ۳۱ درصدی قاچاق و افزایش ۲۱ درصدی صادرات سیگار در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد .

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از شاتا، علی اصغر رمزی واردات سیگار در ۹ ماهه سال گذشته را ۳ میلیارد و ۶۶۰ میلیون نخ اعلام کرد و گفت: واردات سیگار امسال به ۲ میلیارد و ۲۳ میلیون نخ کاهش یافته است. از سوی دیگر تولید سیگار که در ۹ ماهه سال گذشته ۳۱ میلیارد و ۹۹ میلیون نخ بود، در ۹ ماهه امسال به ۳۵ میلیارد و ۲۳ میلیون نخ افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: برآورد قاچاق سیگار که در ۹ ماهه سال گذشته حدود ۵ میلیارد و ۷۵ میلیون نخ بوده در ۹ ماهه امسال به ۳ میلیارد و ۹۷ میلیون نخ کاهش یافته است.

رمزی با اشاره به علت این تغییرات در صنعت دخانیات کشور، تصریح کرد: این تحول که در جهت کاهش شدید واردات و قاچاق و افزایش سهم تولیدات داخل کشور در مصرف کشور از ۵۳ درصد ۳ سال قبل به بیش از ۹۰ درصد در سال ۹۶ شکل گرفته، ناشی از اجرای تبصره ۳ ماده ۱۰۲ قانون برنامه پنجم توسعه کشور بوده است.

رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور اضافه کرد: این تبصره دولت را مکلف کرده بود تا واردات کشور با همان برند اصلی تبدیل به تولید داخل شود و در همین راستا تعداد واحدهای تولیدی افزایش یافت و از ظرفیت‌های خالی برخی از واحدهای تولیدی نیز استفاده شد که نتیجه آن کاهش واردات و قاچاق و افزایش تولید، ارزش افزوده، اشتغال و سرمایه گذاری خارجی و داخلی بوده است.

رمزی به طرح تشدید برخورد با عرضه کنندگان محصولات دخانی فاقد مجوز از مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: مجوز توزیع کنندگان کشور و استانی در صورت فروش محصولات دخانی به عمده فروشان و خرده فروشانی که فاقد مجوز از این مرکز یا فاقد پروانه خرده فروشی محصولات دخانی از اتحادیه های خواربارفروش، سوپرمارکت و سقط فروش هستند، ابطال می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عاصت

      برای تولیدخودروهای سواری هم همینکارو بکنیدتاکیفیت تولیدبره بالا وصادرات هم بیشتربشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج