۶۵۵۶۱۲
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

طنز؛ افشاگری از سیاه‌نمایی نماینده مجلس

شهاب پاک‌نگر در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: چند روز پیش یکی از اعضای کمسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد «کار مفید در ادارات ۴۵ دقیقه است». این مساله نشان می‌دهد که سیاه‌نمایی در کشور به بالاترین حد خود رسیده است.

شهاب پاک‌نگر در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: چند روز پیش یکی از اعضای کمسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد «کار مفید در ادارات ۴۵ دقیقه است». این مساله نشان می‌دهد که سیاه‌نمایی در کشور به بالاترین حد خود رسیده است. از آنجایی که بازهم در اوضاع حساس کنونی هستیم، باید سعی کنیم هر نوع سیاه‌نمایی را پاک کنیم و نشان بدهیم مملکت خیلی گل و بلبل است و تازه هشت سال هم خاک را حسابی حاصلخیز کردیم، برای همین گل‌هایش به این راحتی خراب نمی‌شود.

شما نگاه کنید هر کارمند شریفی، صبح خود را به مدت یکی دو ساعت با خوردن صبحانه آغاز می‌کند. اگر به تحقیقات پژوهشگران نگاهی داشته باشیم متوجه خواهیم شد که صبحانه، مهم‌ترین و مفیدترین وعده غذایی هر شخص است و چون خوردن هم یک فعل است، پس کار به حساب می‌آید. در گام بعدی، وقت بررسی تیتر اخبار، عکس‌های کمتر دیده شده از بازیگر معروف، قیمت دلار و بیت کوین و مطالعه آخرین مقاله در مورد تاثیر معجزه آسای پیاز در درمان قطعی سرطان به مدت حدود یک ساعت است. واقعا شما چه کاری را مفیدتر از مطالعه می‌شناسید؟!

اما بعد از تمام این کارها، باید کم‌کم فضا را برای یک تغذیه سالم آماده کرد. پوشیدن دمپایی برای هوا خوردنِ پا و شستن خیار و گوجه و درست کردن سالاد و تفت دادن سیب زِمَنی نشان می‌دهد کارمندان ما به فکر سلامتی خود هستند و می‌خواهند با رویکردِ «عقل سالم در بدن سالم»، غذاهای مفید نوش جان کنند. با احتساب میانگین زمان ثبت شده، این پویش مردمی در راستای افزایش سلامتی کارکنان هم شیرین یک ساعت کار مفید به حساب می‌آید.

پژوهشگران ثابت کرده‌اند که یک چرت کوتاه می‌تواند موجب افزایش بهره‌وری کارکنان شود، چون ما ایرانی‌ها عادت داریم هر کاری را از بیخ درست انجام بدهیم. لذا باید یک ساعت چرتِ بعد از نهار را هم به عنوان یک کارِ مفید زیرساختی در نظر گرفت. اگر باور نمی‌کنید، بروید حرف‌های یک نماینده دیگر را چک کنید که می‌گفت اگر فقط در دانشگاه می‌خوابید، ماهی هشت میلیون حقوق می‌گرفت. دانشگاه که دیگر کشکی و بدون فکر به کسی حقوق نمی‌دهد.

البته در این بین ممکن است چند نفر هم برای انجام کارهای‌شان به اداره مراجعه کنند و اگر سیستم قطع نباشد، حدود ۱۰دقیقه هم پاسخگویی به ارباب رجوع این وسط‌ها اتفاق میفتد که با یک حساب سرانگشتی، پنج ساعت و ۱۰ دقیقه، حداقل کار مفید کارمندان ادارات ماست. علی‌القاعده آقای نماینده انتظار ندارد که کارکنان، در ساعت نهار هم کار کنند یا روزی دو سه لیوان چای برای رفع خستگی نخورند. لذا کارمندان ادارات با بهره‌وری نزدیک صد در صد کار می‌کنند و بهتر است آقای نماینده به خودش بیاید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سلطانی

      با سلام با مطالعه طنز
      متوجه شدم من چقدر تو اداره ای که کار میکردم عقب مانده بودم چون بعد از صرف صبحانه در ساعتی که مشخص شده بود از ساعت هفت تا هفت و نيم ديگه سرکار اداری خود مراجعه و.تا ظهر که یک ساعت نماز ظهر و عصر و ناهار باشد وقتی دیگری حتی یک چای خوردن نداشتیم البته داشتیم ولی وجدانمان اجازه نميداد ارباب رجوع معطل شود
      ولی فکر میکنم در بین نمایندگان مجلس این طنز بیشتر واقعیت داشته باشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج