۶۵۵۷۰۰
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

پیشنهاد احزاب برای باز شدن باب گفتگو با مردم

حسین کنعانی مقدم، دبیر کل حزب اصولگرا سبز درباره تکرار جلسه احزاب با وزارت کشور گفت: جلسه آینده قرار است با وزیر کشور و رئیس‌جمهوربرگزارشود.

رویداد ۲۴ نوشت: حسین کنعانی مقدم، دبیر کل حزب اصولگرا سبز درباره تکرار جلسه احزاب با وزارت کشور گفت: جلسه آینده قرار است با وزیر کشور و رئیس‌جمهوربرگزارشود.

به دعوت اسماعیل جبارزاده، معاون سیاسی وزارت کشور از دبیران و مسئولان احزاب کشور (اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا) در وزارت کشور نظرات و دیدگاه‌های آن‌ها در خصوص اعتراضات اخیر مردم موردبررسی قرار گرفت.

در این دعوت که با عنوان شورای گفتگوی سیاسی کشور انجام شد ضمن تأکید بر اهتمام ویژه مسئولان کشور بر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و رفع بی‌عدالتی و تبعیض‌ها خواستار برخورد ریشه‌ای و اصولی با عوامل بروز این حوادث در دو بخش نارضایتی‌های مردمی و حوادث پیش‌آمده شدند.

پیش از برگزاری این جلسه مدیرکل استانداری تهران از احزاب خواسته بود تا برای دریافت مجوز برگزاری گردهمایی به وزارت کشور مراجعه کنند و این وزارتخانه هم با نگاه مثبت به این درخواست‌ها نگاه خواهد کرد.

در این رابطه حسین کنعانی مقدم، دبیر کل حزب اصولگرا سبز به بررسی محتوای این گردهمایی پرداخت.

حاضران در گردهمایی شورای گفتگوی سیاسی از چه احزابی تشکیل‌شده بودند؟

جلسه شورای سیاسی گفتگو احزاب به ابتکار وزیر کشور و معاون سیاسی این وزارتخانه برقرار شد، گرچه دیرهنگام بود ولی مثمر ثمر واقع شد. از هر سه جناح در کشور (اصلاح‌طلب، اصولگرا و اعتدال‌گراها) حضور داشتند و مجموعه مباحثی که مطرح شد در دو جلسه بسیار طولانی، تحلیل اوضاع و راهکارهایی که احزاب در آن‌ها توانایی مشارکت دارند را دربرمی گیرد. علاوه بر این توصیه و دعوت احزاب در خصوص حفظ آرامش، امنیت و نظم راهپیمایی‌هایی طرح شد و اینکه همه باید تابع قانون باشند و از آن تبعیت کنند، دولت را هم برای حل مشکلات اقتصادی باید کمک کرد تا به مطالبات مردم توجه شود.

چهره‌های شاخص احزاب چه کسانی بودند؟

محمد نبی حبیبی، محمدرضا باهنر، عبدالحسین روح‌الامینی نجف‌آبادی، علی شکوری راد، غلامحسین کرباسچی، تعدادی از نمایندگان مجلس مانند محمود صادقی، قدرت علی حشمتیان، حسین کمالی، سید محمد میرمحمدی، حسن بیادی و تعدادی دیگر که حضور ذهن ندارم.

آقای وزیر هم در این جلسه شرکت کرده بود؟

خیر. معاون سیاسی وزیر کشور آقای اسماعیل جبار زاده در این جلسه حضور داشت.

انتظارات وزارت کشور از احزاب چه بود؟

وزارت کشور بیشتر در این مسیر حرکت می‌کرد که هم بر تحلیل از شرایط توسط احزاب آگاهی یابد و هم کمکی که آن‌ها می‌توانند انجام دهند را بداند و درنهایت پیشنهاد‌ها احزاب را به مسئولان برساند تا برخی از مسائل را به‌صورت فوری حل شود.

پیشنهاد‌ها در وزارت کشور چه بود؟

پیشنهاد‌ها مختلفی مطرح شد که باید از طراح آن‌ها پرسش شود، ولی شخصاً مواردی را طرح کردم تا به نظر رئیس‌جمهور برسد.

درباره اعتراضات اخیر نظر اصولگرایان و اصلاح‌طلبان تفاوت داشت یا به هم نزدیک بود؟

فهم مشترکی بین جریانات سیاسی وجود دارد. اینکه باید مطالبات مردمی را از بخشی که عمدتاً توسط دشمن در بیرون از کشور طراحی می‌شود و یک جنگ نرمی را آغاز کردند، تفکیک کرد و فضا برای گفت‌وگو و مذاکره با مردم باز شود و نباید شکل امنیتی به خود گیرد، بسیار موردتوجه بود.

از گفت‌وگو ملی هم‌صحبت به میان آمد؟

بله. پیشنهاد کردم جمعی که در این گردهمایی حاضر است در قالب شورای گفت‌وگو ملی با یکدیگر به بحث بپردازند تا بتوانند مسائل خود را پشت میز حل کنند و به سمت وحدت و انسجام ملی پیش روند.

اصلاح‌طلبان پیش‌ازاین دراین‌باره بسیار اصرار ورزیده بودند.

بحثی را که اصلاح‌طلبان مطرح می‌کردند، آشتی ملی بود و بارها هم در مصاحبه‌های خود مطرح کردم که مردم با یکدیگر قهر نیستند و بحث آشتی زمانی مطرح می‌شود که مردم از نظام قهر کرده باشند. در حال حاضر مردم همراه با نظام هستند و نشانه آن‌هم این است که با بخشی از معترضان که اقدامات تخریبی انجام دادند نه‌تنها همراهی نکردند بلکه به مخالفت هم پرداختند؛ بنابراین احزاب و تشکل‌های سیاسی باید بر روی مسائل کلان کشور خط‌مشی مشترکی را دنبال کنند و از اختلاف بپرهیزند. تفاوت نظری که بین سران برخی از جریان‌های سیاسی دیده می‌شود از گسل‌های زلزله طبیعی خطرناک‌تر است و در صورت فعال شدن آثار تخریبی فراوانی برجا خواهد گذاشت.

منظور اصلاح‌طلبان‌هم گفت‌وگو بین احزاب بود.

ادبیاتی که به‌کاربرده بودند، تفاوت داشت. در حال حاضر به تعامل و گفت‌وگو سران تشکل‌های سیاسی نیاز است.

چه نتیجه‌ای به دست آمد؟

درنهایت قرار بر آن شد تا با وزیر کشور هم مباحث مطرح شود و احتمالاً جلسه بعدی احزاب با وزیر کشور برگزار می‌شود.

درباره سرمنشأ اعتراضات نیز صحبتی به میان آمد؟

تحلیل‌های بسیار زیادی همراه با پیشنهاد‌ها مطرح شد. شخصاً عنوان کردم که از طرف رئیس‌جمهور هیئتی به سرپرستی وزیر کشور مسئول بررسی دقیق این موضوع شود که درستی یا نادرستی شایعات و مسائلی که مطرح است، مشخص شود. حتی احزابی که در جلسه حضور داشتند پیشنهاد کردند کمیته حقیقت‌یابی برای ریشه‌یابی و کمک به دولت تشکیل شود.

جلسه دیگری در روزهای آینده تشکیل خواهد شد؟

جلسه آینده قرار است با وزیر کشور و رئیس‌جمهوربرگزارشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا. چطور بگیم بفهمید. مشکل ما خود شما احزاب هستید

    • بدون نام

      خیلی وقته زمان گفتگو با مردم گذشته

    • بدون نام

      دیگه از اصلاح طلبان هم مردم قطع امید کردیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج